Ga naar inhoud


39-42-45 graden oost


Gast

Aanbevolen berichten

Tsa , dat zijn het ook uiteraard , maar de eerlijkheid gebied ook te zeggen, dat deze waarden alleen gehaald worden op de sterkste transponders, maar de zwakkere transponderbroeders halen nog altijd 70-75 %; op alle drie genoemde satellieten.

 

Ook hier geldt zo goed mogelijk middelen en niet te gauw tevreden zijn met een bepaalde kwaliteit  en kritisch  kijken, of het toch nog net niet een tikkeltje beter kan, skew bijstellen van het monoblock, monoblock verschuiven iets naar voren of naar achteren,elevatie enz

 

Overigens............. het was toch wat prutsen en wringen, om de 23mm houder goed gemonteerd te krijgen om het middelste( 42 oost) pijpje,omdat de ruimte enorm krap is door de andere buitenste 2 pijpjes links 45-oost en rechts 39-oost als je van voren in de schotel kijkt.

 

 

Vanochtend heeft het hier gegoten van de regen en natuurlijk loopt de signaalkwaliteit dan toch wel aardig terug, maar niet zodanig , dat er geen beeld meer was; je kon gewoon blijven kijken zonder blokvorming .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben niet zo handig in het bijvoegen van foto's via de volledige editor .

Als je bladert en de foto opent, dan moet hij dus bij de bijlagen met de paperclip komen te staan , neem ik aan en tsa .....................

jij brandt natuurlijk van nieuwsgierigheid ; ik houd de spanning er nog even in, maar............"het komt wel goed " ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een poging om iets te laten zien van de schotelopstelling  van de Triax 88 cm voor 39-42-45 oost.

Mocht het uploaden van de foto's niet zijn gelukt, dan hoor ik dit uiteraard wel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-107359-0-83748700-1498978954_thumb.jpg

post-107359-0-48124500-1498978974_thumb.jpg

post-107359-0-21811300-1498979004_thumb.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste paaltjens

Bedankt voor de mooie duidelijke foto's.
Volgens mij ben jij de eerste op dit forum die de 39e-42e-45e met het triple monoblock 13e-16e-19,2e van Inverto met een Triax 88 ontvangt en dat met mooie ontvangstwaardes.
Ik zie dat je de skew van het monoblock op ongeveer 22 graden hebt afgesteld.

Laat die Drs.IJzerbout maar kletsen over de Triax schotels.
Een Triax 88 koop je in Nederland voor €29,99 en de triple-lnb in Duitsland voor €18,90, samen voor minder dan €49,-. Dat is een leuke prijs om daar die drie satellieten mee te ontvangen. Dan hou je nog geld over om andere leuke dingen te doen met satellietontvangst.
 

post-60869-0-41482200-1498983311_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@paaltjens wat ik graag wil weten van jou is:

 

1. Wat ik nodig heb is triple monoblock met 2 uitgangen, waar in duitsland kan ik het vinden? Hier in nl is het lastig te vinden en onder 40 euro is het niet te krijgen.

 

2. Ik wil türksat en azarspace ontvangen, gaat het mij dit lukken met deze lnb? En krijg ik dit ook voormekaar met een duo monoblock oftewel een gewone monoblock??

 

3. Gaat dit triple monoblock ook werken op een schotel van groter dan 1 meter??

 

Ik hoor het graag van je. Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die triple-lnb heet: Inverto Single Triple-Feed 23mm LNB 3° 85cm

Als je dat op Google in toetst, zie je waar je die voor €19,21 kunt kopen. Hij is blijkbaar een paar centen duurder geworden.
Hij past alleen maar op een schotel van 80-85cm breed zoals een Triax 88.
Voor een grotere schotel gewoon losse lnb's nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het erg jammer dat het triple monoblock niet wil op een grotere schotel... Want was mooi en makkelijk geweest had ik türksat en azarspace met 1 lnb kunnen ontvangen, hoewel ik weet niet zeker of ik met een 88cm triax schotel azarspace kon ontvangen want paaltjens heeft het over 39-42-45graden en azarspace zit op 46graden!

 

Nu moet 2 lnb's kopen en een lnb houder waar 2 of 3 lnb's kunnen worden bevestigd, en om alles werkend te hebben zal dat wel nogal gepriegel zijn denk ik.....

 

Wat vast staat wat ik ga kopen is Sab schotel van 120 cm en Inverto ultra Black lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...