Ga naar inhoud


hoe slecht is het om coax te buigen


December10

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zeg maar hoe dit dan anders moet en kan.....

 

 

Nou inderdaad, het zal best kunnen beschadigen maar wat moet je dan?  Als je bekabeling een beetje leuk wilt wegwerken zal die soms strak om een hoek moeten, en dat is niet iets waar de consument zich druk over hoort te maken. De fabrikanten moeten hier maar een oplossing voor verzinnen.

 

Trouwens als je soms ziet hoe die kabels in zo'n muur doos gepropt zitten heb je precies hetzelfde.  Dan kun je als wijsneus gaan roepen het is niet goed maar wat denk je daar mee te bereiken...  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach.als je zekerheid wilt over de vraag met wat voor verliezen je eventueel te maken hebt investeer je in een tweede kabel die je zonder buigen van je schotel naar je ontvanger voert en dan ga je kijken wat dat doet bij zenders die je ternauwernood kunt ontvangen. Dan weet je voor jouw geval waarover je praat. Als je geen verschillen ziet ben je spekkoper, als wel dan ben je je er in elk geval heel concreet bewust van wat je precies voor de esthetiek van je woning hebt opgeofferd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je niet, waarom zo ...... tja. Ik heb het gedaan zoals ik heb gedaan en heb prima beeld !!!!!!!!!! Ik snap je pitbull gedrag in deze niet. Bij het aanleggen heb ik daar niet eens over nagedacht, waarom zou moet ik nu nog iets veranderen ? Ik reageer na deze post, in deze, niet meer op je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, zolang als je geen problemen hebt met de ontvangst van bepaalde zenders, moet je het gewoon laten zoals het is. De tips en adviezen zijn om te voorkomen en te verhelpen als je wel problemen hebt.

Het draadje is gestart door December10 die gewoon wil weten wat er van waar is over scherp gebogen coax maar die heeft al 4 dagen niets meer van zich laten horen
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Sprietje , voor mijn werk een paar dagen weg geweest .  Je hoopte  dat iemand verteld dat het er slecht is om coax te buigen  . Als je een coax zonder te buigen aan sluit dan op je ontvanger dan ontvang je veel meer . Maar zo duidelijk is het niet . Ik denk dat T90 user een duidelijk verhaal heeft  . Het wordt een stukje coax kopen en proberen  .  Dan maar hopen dat je meer ontvangt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, wat kunnen jullie eeuwig doorzeveren over een probleem wat er helemaal niet is.

Zo is het , laten we maar weer eens over je liefde voor Triax hebben .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de grote droogte van de laatste tijd , helemaal verdord .

Alle bladen zijn eraf , kreeg het niet voor elkaar een beter resultaat te krijgen .

Gelukkig heb ik de foto nog .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...