Ga naar inhoud


Wegwerpspullen


Tripleboy
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten


Of hoe de Consument steeds meer bedot wordt.

 

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170627_02943923

 

Mijden dus die troep

Dus mijn telefoon is niet makkelijk te repareren. Waarom wordt ik dan bedot?

Goed te repareren stond niet op mijn verlanglijstje!

 

Ook niet bepaald een objectief onderzoek.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er zelfs bij die helemaal niet herstellen zijn , wegens geen onderdelen, wie dergelijke spullen koopt is een domme consument, en meestal zijn zij het die dan staan te janken bij ergernis.

 

Als u beter kan dan graag de resultaten van uw objectief onderzoek, verder hoop ik dat er bij u nooit iets stuk gaat.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook dat die dingen al zo goed gebouwd zijn dat ze bij normaal gebruik niet of nauwelijks stuk gaan.

En ja wat gaat er dan stuk, schermpje wat barst, accu die snel leeg of een kapotte lader.

En als dat stuk gaat wie koopt dan originele onderdelen?

 

Denk dat de meeste wel snel een alternatief schermpje laten plaatsen na een prijsopgave van een originele, een accu via een of andere site bestellen of een lader bij een grootgrutter in dat soort spullen koopt.

 

Is het dan wel interessant voor een leverancier om reservespullen op de plank te hebben liggen die door het grote publiek toch als "veel te duur" worden omschreven?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel apparaten zijn tegenwoordig gebouwd in modulevorm, dit om het goedkoper te maken en tot een snellere produktie te komen.
Daarbij komt gewoon dat als er iets niet goed werkt een module vervangen kan worden wat ook weer goedkoper is dan alle uit elkaar te halen en het onderdeeltje te vervangen en alles weer in elkaar te zetten.

 

Dus een zogenaamd "wegwerp apparaat" is gemaakt voor de toekomst, hadden we dat niet dan zaten we nog in een paardenkarretje met houten wielen waarvan nieuwe niet meer te betalen zijn als ze verrot zijn.
Alleen daar hadden ze niet aan gedacht bij dat krantje, zouden ze daar alles nog met de hand zetten of gewoon de gegevens per computer naar de drukpers sturen.
En die milieuorganisatie's moet je ook niet altijd gelijk geven want dat is als zand in de motor en dan loop je ook snel weer op achter.

post-51681-0-93286200-1498625545.jpg

post-51681-0-68523800-1498625561.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erger vind ik de tonnen goedwerkende hardware die op de afvalberg terecht komt, omdat fabrikanten geen software meer leveren bij een nieuwe Windows versie.

Noem eens een voorbeeld dan?

 

Goedwerkende hardware is nogal subjectief. Ik heb voor de lol nog steeds mijn eerste PC met een NEC V20 processor erin staan. In principe goedwerkende hardware.

Maar dat is die paard en wagen hierboven ook. Gelukkig hebben we dit toch achter ons gelaten. Op een enkele godsdienst gekkie na dan :crazy:

 

Dus moet het niet op de afvalberg maar moet het hergebruikt worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je gewoon verder met Linux erop, hier reeds tientallen male tot grote tevredenheid gebruikt, en telkens top resultaat, Windows schakelt zichzelf om de zoveel jaar uit wegens de manke support.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzinnig advies. Linux is nog steeds een hobbyisten product. Dat is te zien aan het matige interface ontwerp en de slechte en soms halve vertalingen.

Net nog even onder VMware een verse Linux Mint geïnstalleerd. Alle updates uitgevoerd en vervolgens DigiKam geïnstalleerd. Krijg ik versie 4.4 geïnstalleerd terwijl er op de site duidelijk te lezen staat dat we al bij versie 5.6 zijn. Leg dat maar eens uit aan een Linux Noob.

 

En daarnaast, de door mij gebruikte professionele software draait niet onder Linux.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd de grootse servers draaien op LINUX, op welke planeet leeft u ?

 

Dat u niet met Linux overweg kan spreekt alweer boekdelen, u hebt nog een behoorlijke weg te gaan, alleen spijtig dat je dan de Expert probeert uit te hangen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tripleboy, ik hang niet de expert uit ik ben de expert. Als IT'er al met meer OS'en gewerkt dan jij ooit in je leven zult zien.

 

Dat servers op linux draaien boeit een gebruiker niets. Daar draait server software op. Ik moet het hebben van cliënt toepassingen die domweg niet gemaakt worden voor Linux. En daar is een reden voor!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...