Ga naar inhoud


Wegwerpspullen


Tripleboy
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

  • Moderator
  • Oplossing

kom aan zeg. Software drivers die niet meer onderhouden worden door leveranciers is inderdaad een probleem. Ik had 10 jaar geleden net een laptop aangeschaft met een ati videokaart erin. Ik wilde er linux op draaien. Een week erna dropte ATI gewoon support voor de serie van mijn videokaart. Gevolg was dat er voor linux geen ontwikkeling werd gedaan aan de toch al brakke drivers, en pas een tijd daarna werd het overgedragen aan de community. Het heeft echt lang geduurd voordat er open source drivers voor waren die het een beetje fatsoenlijk deden.

Helaas zat die ati op het moederbord. Dat was ook meteen de laatste ATI videokaart die ik ooit heb aangeschaft.

 

Zelfde verhaal zag je met de overgang van windows 7 naar 8 of 10. Ik heb hier nog een goed werkende flatbed scanner van HP, gewoon geen drivers meer voor. Dus gooi em maar weg en koop maar een nieuwe. Ik heb deze aan mijn linux server gehangen en nu is het een netwerk scanner en kan ik gewoon scannen vanaf elke windows machine in mijn netwerk.

 

Dit zelfde zie je gebeuren met smartphones. Als je het nieuwste model koopt mag je hopen dat je een jaar of 2 software updates krijgt, maar daarna richten de fabrikanten zich op de nieuwere modellen en wordt het software support van de oudere telefoons langzaam gereduceerd tot 0. Ik koop echt niet om de 2 jaar een nieuwe telefoon...

 

Het zou goed zijn dat hier eens een wettelijke verplichting voor komt dat er zowel drivers worden gemaakt voor linux als voor windows, en dat dit minimaal voor 5 jaar ondersteund wordt, maar goed, dat zal er wel nooit van komen.

 

Feit is wel dat als je een modern apparaat wilt laten repareren de reparatie (als dit al mogelijk is) duurder is dan een nieuwe aanschaffen en dus wordt deze bij een defect na de garantie gewoon weggegooid. En de fabrikanten zorgen wel dat het stuk gaat na de garantieperiode....

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn laatste 4 telefoons zijn allemaal BlackBerry Z10´s.

Eén is er gejat op de luchthaven Frankfurt, de andere kwam in de wasmachine terecht. En dat was einde verhaal.

De andere 2 zijn nu 2 jaar oud...doen het prima. Ik kan de accu zelf vervangen. Kost € 3,62.

Tot nu toe niet nodig geweest.

Mijn volgende telefoon wordt de BlackBerry keyONE. In Juli ga ik hem halen. De Z10´s gaan dan naar de rest van het gezin.

 

Die genoemde telefoons zijn lastig te repareren omdat het tegenwoordig allemaal waterdicht moet zijn.

Iets wat voor mij helemaal niet hoeft.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder zanddicht, toch?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

BlackBerry bestaat nog steeds. Maar ze doen veel meer dan mobile telefoons. O.a.QNX software waar bijna iedere autoradio mee draait.

 

Maar om op de telefoons terug te komen, ze zij overgestapt van OS10 naar Android.

De eerste Android telefoon was de Priv. Daarna kwam de DTEK50 en DTEK60

 

En nu is het vlaggeschip de keyONE. Die komt bijzonder goed aan en het lijkt erop een succes te worden.

https://de.blackberry.com

 

Ik stuur je een PM met de verkooppunten in NL.

 

Voor alles wat met BlackBerry te maken heeft: www.crackberry.com

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wanneer je  Blackberry niet werkt ga je naar deze site.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kAG39jKi0lI

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste 4 telefoons zijn allemaal BlackBerry Z10´s.

Eén is er gejat op de luchthaven Frankfurt, de andere kwam in de wasmachine terecht. En dat was einde verhaal.

De andere 2 zijn nu 2 jaar oud...doen het prima. Ik kan de accu zelf vervangen. Kost € 3,62.

Tot nu toe niet nodig geweest.

Mijn volgende telefoon wordt de BlackBerry keyONE. In Juli ga ik hem halen. De Z10´s gaan dan naar de rest van het gezin.

 

Die genoemde telefoons zijn lastig te repareren omdat het tegenwoordig allemaal waterdicht moet zijn.

Iets wat voor mij helemaal niet hoeft.

en het moraal van het verhaal is??????

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt Sjaak(k) maar omdat ik geen iPhone wil vanwege de woekerprijzen van die dingen en OS10 binnenkort niet langer gesupported wordt heb ik geen andere keuze meer.

 

Verder heeft BlackBerry er zijn eigen bekende reeks van Apps zoals de Hub en een hele layer overheen gelegd zodat het voor mij geen probleem meer is.

Ik blijf fan van een hardware keyboard en in de keyONE is het bijzonder intuitief. Verder komt BlackBerry maandelijks met security updates en prima support.

Ik had mijn eerste BlackBerry al toen jij nog naar Rens & Rens ging. :D

 

Een BlackBerry is een business telefoon Sjaak(k). Hij zou aan jou niet besteed zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BlackBerry is een business telefoon Sjaak(k). 

 

Inderdaad.

En wel een heel specifieke business https://www.rtlnieuws.nl/economie/home/politie-rolt-groot-communicatienetwerk-voor-criminelen-op

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zijn smaak natuurlijk, maar wat was iedereen blij hier toen we die BB's mochten inleveren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoezo zaken telefoon, nog niet zo lang geleden moesten al die mavo pubers zo nodig een BB hebben anders hoorde je er niet bij. :cry:

 

Sjaak(k), dat kan ik je uitleggen.

Die MAVO puistekoppies van toen gebruikten die BlackBerries om met elkaar te kunnen eppen via BBM (BlackBerry Messenger) dat was supergoedkoop. In ieder geval veel goedkoper dan te sms-en. Je had wel een BIS account nodig van je provider maar dat kostte 5 € per maand extra. Maar dan had je o.a. ongelimiteerd BBM en push email. Dat was/is werkelijk goed.

Vooral hier in de Emiraten en de rest van het Midden Oosten is BBM nog steeds heel populair en wordt zonder uitzondering door honderdduizenden Philipinos, Philipinas gebruikt en ook in Africa.

In landen als Polen is WhatsApp niet populair trouwens. Veel mensen kennen het niet eens.

BBM is veel beter dan WhatsApp..ik gebruik het dagelijks.

Het draait op alle platformen. Probeer het eens op je Samsung en stuur me een bericht. Mijn PIN is: 2BA9D6F8

Dat geldt voor iedereen. Het gaat ook via een GSM nummer net als bij WhatsApp maar dat wil ik hier niet neerzetten.

Ook via BBM telefoneren werkt zeer goed. Ook op netten met beperkte bandbreedte. Video telefonie idem dito. Duidelijk beter dan WhatsApp. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zijn smaak natuurlijk, maar wat was iedereen blij hier toen we die BB's mochten inleveren.

 

Vertel Psychosammie...wat was er dan niet goed aan die BlackBerries? Waarom waren jullie zo blij dat ze van die rotdingen op kosten van de baas verlost waren?

 

Ben ik echt benieuwd naar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...