Ga naar inhoud


Kathrein importeur Nederland falliet.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zie nu dat die importeur niet ver van mij vandaan zit/zat.

Zag op straat altijd wel een bestelbus met grote schotel staan maar besteedde er verder nooit aandacht aan.

Ben benieuwd of er een faillissementsverkoop aanstaande is.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij heeft goede kwaliteit een meerwaarde en mag best meer kosten. Daarvoor koop ik duurzaamheid. En het biedt werkgelegenheid binnen de EU.

Een schotel van Kathrein koop je voor je hele leven.

En ik hoef me niet te ergeren aan die zwabber-klaparm en de klungelige mastbevestiging met waardeloze onnauwkeurige fijn afstelling van Triax.

 

En die klungelige pop nagels die nog geen 2 dagen goed waren en de hele schotel aan het zwabberen brengen bij een beetje wind.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die klungelige pop nagels die nog geen 2 dagen goed waren en de hele schotel aan het zwabberen brengen bij een beetje wind.

Totaal geen last van. Hangt toch al een jaar of 15.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal geen last van. Hangt toch al een jaar of 15.

 

Ik ben het met je eens.

Bij een openingshoek van een graad of 3 (waarschijnlijk nog meer) dan kan zo´n schotel zwabberen wat ie wil en toch heb je nog ontvangst.

 

Dus daar geef ik je gelijk in.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een fan van Fuba, Technisat maar ondanks dat een BigBisat. 

Ook een tijdje het topmodel gehad van Gibertini. Ook zeer goed aan te bevelen. Ergens ver daarachter hobbelt dan inderdaad Triax. Ontvangst is doorgaans prima met deze schotels hoor maar de verwerking ervan, afstellen, materiaalkeuze enzvoort verklaart zeker de prijsstelling.

 

Jammer dat die firma failliet is gegaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een noname 80cm schotel al jaren aan de muur dat ding overleeft iedere storm en die zijn niet mis hier en geeft tot op heden altijd beeld, kosten schotel net 40 euro :) Duur is helemaal niet nodig een beetje onderzoek wel naar wat een goedkope schotel doet in de praktijk.

 

Er hangen hier in de omgeving vele merken schotels en een aantal van die zijn door de stormen zelfs dubbelgeklapt en die leken mij juist weer stukken duurder als mijn schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De degelijkste schotel die ik ooit gezien heb is nog steeds deze Kathrein CAS 180, jawel een schotel van 1,8 meter.
Het midden van de schotel waar de lnb 10dB meer signaal vandaan haalt dan van de buitenzijde helemaal vrij van onregelmatigheden zoals bevestigingsbouden. En zelfs de oerdegelijke vierkante lnb-arm die overhoeks is gemonteerd heeft schoren die niet aan de schotel zijn bevestigd maar aan een speciale stevige arm die buiten de schotel uit steekt. Hiermee wordt elke vervorming van de schotel uitgesloten.

Tja, zo'n schotel kost wel een vermogen. Die kan Drs.IJzerbout zelfs niet betalen. :D
 

post-60869-0-56501700-1498597192_thumb.jpg

post-60869-0-52672700-1498597213_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...