Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


46 minuten geleden zei MrDish:

volgens mij is dit wat je noemt:

van een Mug een Olifant maken.

als ik het begin lees ,en nu komt VCA al om de hoek kijken.

 

Groet;

@ceesv, hoe kom je er bij, dat dit bij het vca geregeld is. Dat is helemaal niet waar. Bij elke "risico" moet je als mens altijd al denken, hoe ga ik dat doen. Wij, als mens zijnde, kunnen ook denken wat het gevolg is van verkeerd handelen. Gewoon je boeren verstand gebruiken. Daar is helemaal geen certificaat voor nodig. VCA is bedacht om risico's op de uitvoerenden te kunnen claimen, zonder dat ondernemende bedrijven daar financiële schade van kunnen krijgen. Het alom bekende afschuif systeem.

 

Let wel, ik werk altijd in een risico volle omgeving, dus weet heel veel over werken met aanvaardbare risico, volgens het "wetboek" van VCA.

 

Nu weer terug op het thema van de topic starter:

 

Die ergert zich aan het feit, dat sommige mensen in de auto, zomaar achteruit in gaan parkeren.   ( ben geen moderator, maar in de tijd van mijn moderator tijd moest ik zo'n discussie wel in goede banen leiden )

 

Met vriendelijke groet, Andries

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden zei paardengek:

VCA is bedacht om risico's op de uitvoerenden te kunnen claimen, zonder dat ondernemende bedrijven daar financiële schade van kunnen krijgen. Het alom bekende afschuif systeem.

Daar ben ik het mee eens, het is je vrijkaart!

 

Maar vanuit die gedachte kan een bedrijf aangeven dat je op een bepaalde manier gebruik dient te maken van de parkeerplaats.

Achteruit inparkeren is vaak veiliger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:

Maar vanuit die gedachte kan een bedrijf aangeven dat je op een bepaalde manier gebruik dient te maken van de parkeerplaats.

Achteruit inparkeren is vaak veiliger.

Dat klopt, dat heb al eerder uitgebreid aan gegeven. Achteruit inparkeren doe ik in zo'n 80 % van parkeren.  Bij sommige bedrijven is dat ook verplicht, heb ik ook al eerder genoemd.   😁

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat staat natuurlijk niet expliciet beschreven in de training voor VCA, maar het is wel degelijk in de geest van.

Dat bedoelde ik te zeggen, dat de VCA training een hulpmiddel is om veiligheid in het dagelijks leven te verhogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Con:

Allereerst even mee-mierenneuken;

De afkorting VCA staat voor Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers, en is een richtlijn waarmee dienstverlenende bedrijven beoordeeld en gecertificeerd worden op hun VGM-beheersysteem (VGM is Veiligheid, Gezondheid, Milieu).

 

Maar nu even de kern, Engie als voorbeeld.

Dat bedrijf stopt veel energie in veiligheid en gaan daar prat op.

Naar de buitenwereld willen zij los van VCA aantonen dat het

veilig werkt. Inparkeren is daar een voorbeeld van.

 

Zeg maar; het braafste jongetje van de klas net als de regering

met zijn milieu-eisen.

 

Dus inderdaad, VCA zegt hier niets over maar Engie houdt veiligheid

in acht in een ruimere zin als dat VCA voorschrijft en daar is op zich

niets mis mee.

 

En ook inderdaad, achteruit inparkeren is nu eenmaal makkelijker

maar vooral veiliger bij wegrijden, zeker.

Ik ben inderdaad werkzaam geweest bij GTI, welke toen Cofely werd, en later Engie. Ik viel onder industrieel onderhoud Farmsum ( vlakbij Delfzijl )

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei ceesv:

En dat staat natuurlijk niet expliciet beschreven in de training voor VCA, maar het is wel degelijk in de geest van.

Dat bedoelde ik te zeggen, dat de VCA training een hulpmiddel is om veiligheid in het dagelijks leven te verhogen.

Dat klopt. Maar soms is je boere verstand beter. Maar kennis hebben van zaken waar je mee bezig bent is belangrijker. En dat staat meestal niet omschreven in een VCA. Dat heeft te maken met vakkennis. Daar heb je  relevante ervaring voor nodig en ook diploma's ervan nodig.

 

En dan komen diverse video poort instructies filmpjes erbij en diverse toolboxen. En dan kom pas een werkvergunning om te mogen werken, met diverse PBM's van nuttig tot totale onzin.

 

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

perkeer technieken horen thuis in chauffeurs diploma opleiding zeker niet in vca. 

er zijn bedrijven die een strenger beleid voeren met hun eigen opleiding / instructies maar dat deden ze ook al voordat vca bestond en staat los van vca. 

eigen wetten maken

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als werkgever kan je wel degelijk je (kantoor) personeel aanwijzingen geven hoe die op je terrein dienen te parkeren.

Dat heeft alles met veiligheid te maken.

En ging VCA niet over veiligheid?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de discussie over achteruit inparkeren ook met mijn vrouw gevoerd .

Ze heeft er nogal wat moeite mee .

 

achteruit inparkeren2.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-7-2019 om 21:12 zei ceesv:

 

Dat bedoelde ik te zeggen, dat de VCA training een hulpmiddel is om veiligheid in het dagelijks leven te verhogen.

 

VCA is niet bedoeld voor het dagelijks leven, maar is puur in het leven geroepen om de veiligheid op werkplekken te verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2019 om 07:52 zei ceesv:

Als werkgever kan je wel degelijk je (kantoor) personeel aanwijzingen geven hoe die op je terrein dienen te parkeren.

Dat heeft alles met veiligheid te maken.

En ging VCA niet over veiligheid?

 

Dus ... de veiligheid op werkplekken. Denk in dit geval aan snel ontruimen van een bedrijf bij een brand. Wel zo handig als alle auto''s dan vooruit van hun parkeerplek kunnen wegrijden en niet iedereen op anderen moet wachten die aan het stuntelen zijn met achteruit hun parkeerplek uit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2019 om 07:52 zei ceesv:

Als werkgever kan je wel degelijk je (kantoor) personeel aanwijzingen geven

Zover ik kan herinneren ging het over werkplekken waar gewerkt wordt.

Voorschriften voor kantoor personeel heb ik niet kunnen vinden ,werken die niet?

kantoor personeel doet inderdaad parkeren op bedrijf terein

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei luisteraar:

Zover ik kan herinneren ging het over werkplekken waar gewerkt wordt.

 

Dit is het topic voor als je het was vergeten...

Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.

VCA staat los van de techniek "achteruit inparkeren".

Achteruit inparkeren doe je alleen maar opdat je niet met een split

of een halve spagaat moet uitparkeren als je bijvoorbeeld opgesloten

zit tussen 2 auto's die het zicht volledig belemmeren.

En hier komt dan ook nog gezondheid om de hoek kijken, je wil

tenslotte niet uitparkeren met een hernia tot gevolg. 

 

De afkorting VCA staat voor Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers.

Dus;

- veiligheid,

- gezondheid en

- de rest is te lezen.

 

Dus nogmaals, VCA staat óók voor veiligheid.

 

Maar ik dacht dat Google je had verwijderd?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...