Ga naar inhoud


Transpondernieuws Juli 2017


Aanbevolen berichten

Nu lees ik dat de satellietverspreiding van dit event op 30 juli herhaald wordt vanuit Maastricht.

 

Zou dit op dezelfde frequentie via de Thor te zien zijn??

Een kennis gaat er heen, en vroeg of ik het voor haar kon opnemen... mooie herinnering als je er bij geweest bent.

 

weet iemand al iets meer?

 

De andre rieu feeds op Thor 0.8°W en Intelsat 24.5°W zijn vandaag weer actief

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kon niets zien op de Thor...  misschien dat er dan toch in een andere "norm" uitgezonden werd?  ik dacht begrepen te hebben dat het met een normale receiver bekeken kon worden.

Om 15.00 uur geen signaal op die transponder met dezelfde parameters als de week ervoor...  jammer dus.

In ieder geval bedankt voor de reactie!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bij de feedhunters :

 

0.8°W   11472, V, 13311  DVB-S2  QPSK  FEC 3/4  Roloff : 0.35  Pilot : Off   ANDRE RIEU (Arqiva) 4:2:0

 

ik vermoed dus dat die 4:2:0 een afwijkende norm is die niet met een normale receiver ontvangen kan worden?

Ik dacht eerst gelezen te hebben dat je de uitzending (van de week ervoor) met een normale receiver kon bekijken, vandaar dat ik dacht dat dit ook nu zou lukken....

Ik ga eens zoeken wat dat 4:2:0 precies is...  ik ken het niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

4.2.0 is de normale norm.

Ik kon het met een Solo 4K ontvangen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon niets zien op de Thor...  misschien dat er dan toch in een andere "norm" uitgezonden werd?  ik dacht begrepen te hebben dat het met een normale receiver bekeken kon worden.

Om 15.00 uur geen signaal op die transponder met dezelfde parameters als de week ervoor...  jammer dus.

In ieder geval bedankt voor de reactie!

hoi,

werd op 30 juli uitgezonden fta en was met iedere dvbs-2 ontvanger gewoon te ontvangen.

 

0.8°W   11472, V, 13311  DVB-S2  QPSK  FEC 3/4  Roloff : 0.35  Pilot : Off   ANDRE RIEU (Arqiva) 4:2:0

 

24.5°W  11643 H 13311  DVB-S2  QPSK  FEC:3/4  ANDRE RIEU (Arqiva) 4:2:0

 

dat je op 31 juli niks kon ontvangen komt enkel en alleen doordat er alleen op 30 juli een extra herhaling was

op 31 juli was er geen uitzending van andre rieu

 

de uitzendingen waren alleen op de volgende data te zien:

André Rieu’s Maastricht Concert 22nd July André Rieu’s Maastricht Concert: ENCORE 23rd July André Rieu ENCORE 30th July

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik het... er was dus niets te zien op 31 juli...

De advertentie die ik kreeg dat het "live" zou zijn op 31.7. was dus niet correct...  Hoe dan ook, ik weet nu dat het niet aan de ontvanger lag.

 

Wel even een vraag, die "roloff" 0.35   is dat iets wat je ergens kan instellen?  Dat komt mij niet bekend voor, en heb het nooit gezien op een Technisat receiver.

Als er nog eens een uitzending is, ga ik het wel eens proberen om te kijken wat het oplevert....  al is het dan niet meer belangrijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...