Ga naar inhoud


Sinds vorige week geen TV1 en Canvas en slechte verbinding andere zenders


Amazone

Aanbevolen berichten

Frankrijk Regio Centre

Sinds vorige week plots melding Geen of Slecht signaal op Een en Canvas.

Bij de andere zenders regelmatig onderbrekingen van enkele tot meerdere seconden.

Franse technieker heeft hier al 3 uur gespendeerd aan uitrichten antenne met speciaal toestel.

Volgens hem is alles OK.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

Is het afstellen zo moeilijk????????

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur lang uitrichten van een reeds bestaande installatie met slechts 2 LNBs of een duo LNB? Dat is wel heel pittig.

Tenzij hij/zij ook geprobeerd heeft echte fouten te ontdekken in je installatie; dat is natuurlijk lastiger om alles na te gaan.

 

Is het inmiddels OK?

 

Anders zit ik bijvoorbeeld te denken aan geen vrij zicht meer naar de satellieten, of een condensatorprobleem in je ontvanger, of een verlopen LOF van je LNB.

 

Maar dan moet je dus echt wel veel meer info geven over de setup van je huidige installatie.

Anders is het alleen een potje 'raden maar...'.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de temperaturen hier in Frankrijk op dit moment

Gisteravond om 8 uur was het nog plaatselijk 35 graden in de omgeving van Troyes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eveneens in de regio Centre (70 Km ten zuiden van Orléans) een paar keer blokvorming en volledig uitvallen van het beeld gehad.

Het is hier ook nog steeds loeiend heet en toen we die heel kortsondige storingen hadden (10-20 seconden) zagen we in de omtrek pikzwarte bewolking.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een onweer op komst kan zeker ook een oorzaak zijn, maar volgens mij zijn er andere problemen bij ts. Wat meer informatie zou ons al een heel eind op weg helpen.

 

Wat is ts ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de late reactie en bedankt aan ieder, die hier wil helpen.

Ik weet mij geen raad meer. De franse technieker is hier met slaande deuren vertrokken zeggende dat alles voor hem OK is.

Ik heb inderdaad weinig info gegeven. Wilde gewoon horen of nog iemand problemen had.

Ik heb hier 2 bakjes en 2 TV Vlaanderen kaarten (dit allemaal omdat je met TV Vlaanderen niet kan opnemen terwijl je naar een andere zender kijkt).

Bakjes zijn : HD Receiver Sat801 (M7) en Sab Titan II Combo HD.

Parabool met dubbele LNB kop (gekocht op ogenblik dat TV Vlaanderen overschakelde naar 2 satelieten)

Alles werkte tot 29 juni. Toen merkte ik dat ik Een en Canvas niet meer kon bekijken. Blijkbaar zijn alle zenders met horizontale polarisatie weggevallen.

Noteer dat de Franse technieker daar allemaal geen oren naar had en altijd maar de parabool zat uit te richten met zijn meettoestel.

Ik las op het internet dat de LNB kop 11graden of zo gekanteld moet zijn. Hij beweert dat je de kop niet kan verzetten.

Ik heb ook foto's gemaakt van de schotel en de kop. Ik weet niet of jullie daar iets aan zien. Ik probeer ze strak bij te voegen

Ook : Alles werkte dus tot 29 juni.

Er is hier  toen een paar dagen enorm veel wind geweest.

Het is hier ook erg heet maar dat was het vorige jaren ook al zonder dat dat problemen gaf.

 

Dat er geen vrij zicht zou zijn kan volgens mij niet omdat het tot vorige week werkte.

Intussen heb ik ook heel veel storing op andere zenders - beeld blijft hangen terwijl geluid verder gaat - beeld valt even of wat langer uit.

 

Ik hoop dat deze uitleg het wat duidelijker maakt

 

 

 

post-59578-0-72877600-1499464594.jpg

post-59578-0-24657900-1499464596.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lnb staat niet exact in lijn van de arm volgens de foto + de duo lnb,s durven wel eens stuk gaan , probeer een gewone lnb en richt uit op A3

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij een defecte Duo LNB, gebeurt regelmatig dat een van de polarisatie posities niet meer werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ik hier in Frankrijk met een defecte Duo LNB :mad: - en hoe ben ik zeker.

Ik heb helpdesk TV Vlaanderen ook probleem uitgelegd.

Hun antwoord:
 

Sinds de frequentieverandering van 31 Mei 2016 zijn de zenders Een HD en Canvas HD op een hogere frequentie op astra 23.5 . Door jouw schotel millimetergewijs naar links of naar rechts uit te richten zal je deze zenders opnieuw ontvangen zonder de andere zenders te verliezen.

Het is eenvoudiger uit te richten wanneer de LNB gemonteerd is op 23.5. Het is ook mogelijk dit uit te voeren als hij op 19.2 staat maar uitrichten is makkelijker als hij op 23.5 is, u zal dan sneller het signaal vinden. Dus eerst de schotel uitrichten op astra 3, eenmaal dat u signaal heeft op astra 3 (=astra 23.5) hoeft u enkel nog de ontvangskop te kantelen om ook astra 19.2 te ontvangen.

 

Dus : voor probleem dat nu plots start spreken ze van verandering 31/5/2016.

Het probleem doet zich voor op 23.5 - uitleg over 19.2 is daar geen oplossing voor.

 

De franse technieker heeft geprobeerd met enkele LNB kop.

Maar moet dit speciale TV Vlaanderen kop zijn want blijkbaar ging het met zijn kop niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat kan met een gewone universele LNB.

 

De vraag is alleen waar de schotel op uitgericht is, 19 of 23 gaden oost.

 

Welke feedhoorn zat er in de klem bij de duo lnb?

Verder is de skew belangrijk, de draaihoek van de lnb met de horizon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt om te blijven proberen helpen.

De vraag is alleen waar de schotel op uitgericht is, 19 of 23 gaden oost.

 

23 graden volgens mij

Welke feedhoorn zat er in de klem bij de duo lnb?

 

Wat is dat?????

 

Ik kreeg net ook antwoord vaqn TV Vlaanderen:

 

 

LNB kop dog een beetje te perfectioneren.
Wanneer jr geen beeld hebt op 288 is het de schotel zelf dat even dient geperfectioneerd te worden.
Er dient steeds beeld te verkrijgen op beide zenders.
Wanneer je dit hebt dan mag je de zenderlijst opnieuw
Naar aanleiding van je e-mail met de foto's van je installatie.
Kan ik je meedelen dat op het eerste zicht alles in orde is via de foto's te hebben bekeken.
Zou er een defect zijn aan de LNB kop dan zou je niets van beeld ontvangen.
Hier spreek je dat de zenders regelmatig weg valt.
Heb je beeld op de 2 zenders 99 en 288?
Heb heb je geen beeld op 99 dan dient de
inladen.

 

Ik heb hierop geantwoord:
 

 

 

Bedankt voor de info.

Ik ziet hier dik in de problemen. De Franse technieker, die niets kent van TV Vlaanderen, heeft hier 3 uur gespendeerd om te proberen Een en Canvas aan de gang te krijgen. Hij heeft een speciaal toestel om satelietschotels juist te zetten. Hij is hier met slaande deuren vertrokken omdat alles volgens hem OK is. Maar dat is het dus niet.

Zenders 99 en 288 geven allebei een perfect beeld.

Dus er zou geen probleem zijn noch met LNB kop noch met schotel.

Wat is er dan wel aan de hand?

Zenderlijst heb ik reeds meermaals herladen.

 

Het is ook zo dat alle zenders met Horizontale polarisatie helemaal niet werken ( die met vertikale werken ook niet perfect – voortdurend uitvallen)

Terwijl ik hier nu zit met Radio 2 op een toestel en Een op het andere toestel valt nu Radio 2 (die tot nu toe goed werkte) voortdurend uit en Een verschijnt voor een paar seconden om dan weer minutenlang uit te vallen.

 

Zo heb ik echt niets aan TV Vlaanderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf bij mijn antwoord lnb stuk en beter in lijn zetten met de draagarm , op je foto staat die een beetje schuin tegenover de arm

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er uit als installatie hier.

Heb je de TVVlaanderen kop zelf geplaatst na de overschakeling van 19,2 naar 23,5?

In de gebruiksaanwijzing heeft men toen een handleiding gezet waarbij de19,2 van de nieuwe kop centraal moet worden gezet. Dat om de schotel niet te moeten uitrichten. 23,5 is minder sterk in uitzending. Beter de 23,5 centraal te zetten en de 19,2 opzij.

Krijg je niks door op 23,5?

Indien niks: krijg je nog iets door op 19,2? Heb je 1 of 2 kabels die binnenkomen? Kabels wisselen?

Kan je ergens de ontvangststerkte aflezen in je toestel??

 

Heb je internet??

Om toch te kunnen kijken via internet:

 

https://www.vrt.be/vrtnu/

Dat voor de VRT programma's. Gratis registreren.

Voor VTM enz via Stievie.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...