Ga naar inhoud


Sinds vorige week geen TV1 en Canvas en slechte verbinding andere zenders


Amazone

Aanbevolen berichten

Bovenste foto.

Volgens mij (zie gebruiksaanwijzing)

 

Vooraan zit wit afdekplaatje lnb. Dan beige ring. Dan grijs ding met de aansluiting van de draden.

Ik denk dat de lnb met de beige ring zo moet worden geschoven dat deze helemaal tegen de grijze plaat staat. Is op foto niet het geval.

 

Je zegt beeld te hebben op zender 99. Is BVN. BVN zendt uit via 19,2 satelliet en niet via 23,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bovenste foto.

Volgens mij (zie gebruiksaanwijzing)

 

Vooraan zit wit afdekplaatje lnb. Dan beige ring. Dan grijs ding met de aansluiting van de draden.

Ik denk dat de lnb met de beige ring zo moet worden geschoven dat deze helemaal tegen de grijze plaat staat. Is op foto niet het geval.

 

Je zegt beeld te hebben op zender 99. Is BVN. BVN zendt uit via 19,2 satelliet en niet via 23,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lnb-skew zal mis staan en dat is ook je schuinstelling van duo lnb. En volgens mij heeft die technieker ook geen lnb-skew-meting voorhanden (daarom dat innerlijk gevloek en 't onbekende TVV).

Schuinstelling kan je met uitgeknipte hoek of gradenboog . Theoretisch juist dan.(bij A1 in de arm)

Fijntunen zal je via de signaalbalken moeten doen. Elke reciever is anders, ik druk gewoon tweemaal op info en heb de signaalbalken. 

In menu gaan, Astra 3 en op een H transponder gaan staan waarbij je de signaalbalken ziet en duo lnb schuinstellen . Vervolgens V transponder gaan staan en ook het max signaal eruit halen door schuinstelling (of andere regeling). Het beste bij alle 2 en zo staat je lnb-skew bijna perfect.

Tip van A3 in de arm is natuurlijk beter maar dan is de schuinstelling andersom dacht ik .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is de ontvangst van de zenders op 19 oost? Daar schrijf je niks over.

 

 

Als je geen horizontale zenders ontvangt op 23 oost: ontvang je wel het CD/TVV infokanaal op 11739 verticaal?

 

Zo ja: kan je de LNB tijdelijk een kwart slag draaien (90 graden), zodat de hor/vert antennes in de LNB een kwart slag gedraaid worden, en dan in je SAB ontvanger de polarisatie van de transponder van een en canvas wisselen van H naar V?

 

Heb je dan wel beeld op een en canvas, is er inderdaad iets mis met de hor-kant van je 23oost LNB.

Zo niet, dan denk ik eerder aan een probleempje met je schoteluitrichting.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor late reactie. Ik heb hier momenteel 1 week bezoekers en ben druk in de weer voor hen.

Momenteel niet veel tijd om iets te proberen.

Toch even wat reacties:

 

 

Hoe is de ontvangst van de zenders op 19 oost? Daar schrijf je niks over.

Op de zenderlijst TV Vlaanderen gekeken. Ik heb Basic Light. Normaal zou ik op 19.2 moeten kunnen hebben:

60 en 61 Insight en 69 Hustler. Op 60 en 69 krijg ik melding Smartcard niet geldig. Op 61 krijg ik een volledig zwart beeld.

Maar duitse posten Free to air 120/121/122... krijg ik wel

 

 

Zo ja: kan je de LNB tijdelijk een kwart slag draaien (90 graden), zodat de hor/vert antennes in de LNB een kwart slag gedraaid worden, en dan in je SAB ontvanger de polarisatie van de transponder van een en canvas wisselen van H naar V?

Dat zal ik pas volgende week kunnen proberen.

 

Bedankt Orgeldandri voor de link - zo kan ik de helling controleren.

en

Bovenste foto.
Volgens mij (zie gebruiksaanwijzing)

Vooraan zit wit afdekplaatje lnb. Dan beige ring. Dan grijs ding met de aansluiting van de draden.
Ik denk dat de lnb met de beige ring zo moet worden geschoven dat deze helemaal tegen de grijze plaat staat. Is op foto niet het geval.

 

Inderdaad. Dus zodra ik het dak opkan ga ik aan de slag met de gebruiksaanwijzing

 

Je zegt beeld te hebben op zender 99. Is BVN. BVN zendt uit via 19,2 satelliet en niet via 23,5.

 

Ik vermeldde dat omdat TV Vlaanderen er mij naar vroeg.

 

 

Lnb-skew zal mis staan en dat is ook je schuinstelling van duo lnb. En volgens mij heeft die technieker ook geen lnb-skew-meting voorhanden (daarom dat innerlijk gevloek en 't onbekende TVV).

Schuinstelling kan je met uitgeknipte hoek of gradenboog . Theoretisch juist dan.(bij A1 in de arm)

Fijntunen zal je via de signaalbalken moeten doen. Elke reciever is anders, ik druk gewoon tweemaal op info en heb de signaalbalken. 

In menu gaan, Astra 3 en op een H transponder gaan staan waarbij je de signaalbalken ziet en duo lnb schuinstellen . Vervolgens V transponder gaan staan en ook het max signaal eruit halen door schuinstelling (of andere regeling). Het beste bij alle 2 en zo staat je lnb-skew bijna perfect.

Tip van A3 in de arm is natuurlijk beter maar dan is de schuinstelling andersom dacht ik .

Zal dus eerst eens aan de slag gaan met de installatiehandleiding. Dan eventueel finetunen zoals je beschreef.

Als ik nu op Astra 3 de TPfrequenties doorloop springt de kwaliteit van 87% voor de Vertikale naar 12% voor de horizontale.

Wat bedoel je met : bij A1 in de arm en : Tip van A3 in de arm

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op de zenderlijst TV Vlaanderen gekeken. Ik heb Basic Light. Normaal zou ik op 19.2 moeten kunnen hebben:

60 en 61 Insight en 69 Hustler. Op 60 en 69 krijg ik melding Smartcard niet geldig. Op 61 krijg ik een volledig zwart beeld.

Maar duitse posten Free to air 120/121/122... krijg ik wel

 

 

 

Bij TV Vlaanderen moet je de (gratis) optie erotiek eerst activeren via mijn tv vlaanderen. Over Insight kan ik niks zeggen, want ik heb basic +.

 

https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/zenderaanbod/optie-erotiek/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eerst zoals in je handleiding . A1 in de arm en zet de duo schuin . Als je wifi hebt en 2 personen hebt met whatsapp kun je dat gebruiken als gratis walkie talkie . De 1 richt de lnb's ,de andere zegt steeds maar de resultaten .

Video bellen gaat zo ook dacht ik zodat jij de signaalbalken kunt zien.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van één kan ik bevestigen. Gisteren naar de Tour gekeken op NPO1 omdat daar een beduidend beter signaal zat dan bij de VRT.

 

Vandaag niet gekeken wegens geen tijd, dus weet niet of het toeval was.

 

Was wél bij TV Vlaanderen.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op de kabel na 11h savonds zijn de zenders van vrt al enkele dagen veel zwakker tot helemaal geen beeld. De een missschien met het andere iets te maken ?

Top offic, maar een en canvas zijn de slechtste om te ontvangen op de kabel. Bij de minste fout of wat dan ook in je installatie, vallen die eerst uit.

On toppic, kan je nergens een single lnb lenen, dan kan je uitsluiten of er iets mis is met die lnb.

Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar een m7 lnb, heb ik nooit deftig op een sedea schotel gekregen.

Wij gebruikten een duo lnb voor dit type schotel, maar geen van m7.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

 

Goh. Eigenaardig. Ik woon tussen Sint-Niklaas en Hulst. Ik ontvang dezelfde signalen via TV Vlaanderen. Bij ons is vaak het signaal van Eén en Canvas een paar tienden dB sterker dan NPO... Ik ga ervan uit dat klanten van zowel Canal Digital als TV Vlaanderen naar hetzelfde signaal van deze zenders kijken en dat ieder dat met zijn eigen kaart decodeert.

 

Wat het probleem met de Franse technieker betreft.

Ik denk meer en meer dat de LNB (als die niet kapot is) nog steeds opgesteld staat met de LNB-kop voor 19.2 centraal in de schotel.

Dat zou ook bewijzen dat, wanneer de technieker de duoLNB vervangt door een enkele en deze centraal zet in de schotel, deze uitgericht staat naar 19.2. En daardoor zal er wel beeld zijn op BVN, maar niet op Eén, Canvas, NPO enz. omdat deze programma's op de satelliet 23,5 worden uitgezonden.

 

Je zou dus moeten proberen met een single LNB, maar dan uitgericht op 23,5.  Ben je geïnteresseerd in de programma's die op 19,2 worden uitgezonden?

 

Hier de zenderlijst met welke programma's er via welke satelliet komen:   https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Content/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor late reactie. Ik heb hier momenteel 1 week bezoekers en ben druk in de weer voor hen.

Momenteel niet veel tijd om iets te proberen.

Toch even wat reacties:

Op de zenderlijst TV Vlaanderen gekeken. Ik heb Basic Light. Normaal zou ik op 19.2 moeten kunnen hebben:

60 en 61 Insight en 69 Hustler. Op 60 en 69 krijg ik melding Smartcard niet geldig. Op 61 krijg ik een volledig zwart beeld.

Maar duitse posten Free to air 120/121/122... krijg ik wel

 

Dat zal ik pas volgende week kunnen proberen.

 

Bedankt Orgeldandri voor de link - zo kan ik de helling controleren.

en

Inderdaad. Dus zodra ik het dak opkan ga ik aan de slag met de gebruiksaanwijzing

 

Ik vermeldde dat omdat TV Vlaanderen er mij naar vroeg.

 

Zal dus eerst eens aan de slag gaan met de installatiehandleiding. Dan eventueel finetunen zoals je beschreef.

Als ik nu op Astra 3 de TPfrequenties doorloop springt de kwaliteit van 87% voor de Vertikale naar 12% voor de horizontale.

Wat bedoel je met : bij A1 in de arm en : Tip van A3 in de arm

 

60 en 61: deze ontvang ik ook niet. Heeft misschien te maken met de codering? Ik werk met een ontvanger met losse TVVlaanderenkaart. 61 is UHD: ultra HD. Als je geen UHD ontvanger hebt, zal dat sowieso zwart zijn.

 

Nog een opmerking over de helling. Je schrijft dat je door mijn beschrijving de helling kunt controleren. Toch wat dingen.  Ik bedoel met de beige ring dat je de stand van de LNB naar voor en naar achter kan schuiven. Kijk goed na of die LNB juist zit in de voor-achterpositie. Deze moet tegen de plaat zitten.

De helling moet er zijn omdat de 23,5 op een andere hoogte staat dan de 19,2.  De omschrijving van de helling heeft volgens mij te maken met je geografische ligging. De hoek die beschreven wordt in de handleiding, is de hoek voor Nederland en Vlaanderen. Zal in Frankrijk anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eerst zoals in je handleiding . A1 in de arm en zet de duo schuin . Als je wifi hebt en 2 personen hebt met whatsapp kun je dat gebruiken als gratis walkie talkie . De 1 richt de lnb's ,de andere zegt steeds maar de resultaten .

 

Ik heb dat geprobeerd maar het draaien van de lnb heeft geen resultaat. Kwaliteit varieert tussen 12 en 15 procent voor de Horizontale.

 

Ik heb er nu voor gezorgd dat LNB volledig tegen de houder aanzit.

 

 

Nu : om te beginnen een opmerking:

In de handleiding lees ik : Plaats het ronde opvulstuk op de 19,2 graden positie.

Bij mij staat het op de 23.5 graden en dat is duidelijk te zien op mijn foto's (die ik ook naar TV Vlaanderen stuurde)

 

Wat ik ook raar vind aan de uitleg is : draai de LNB linksom zodat de lijn horizontaal ligt - dit terwijl je rechtsom moet draaien. EN : Is momenteel zover als mogelijk naar rechts gedraaid

post-59578-0-73893800-1499955479.jpg

post-59578-0-08975500-1499955582.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef ergens dat de Franse technieker een van zijn lnbs probeerde. Was een enkele lnb. Op welk kanaal had je toen beeld,met die enkele kop?

 

Gebruiksaanwijzing...

Inderdaad: de 23,5 staat bij jou centraal. En dat is de beste keuze. De kanteling voor de duoLnb is dus omgekeerd tov de gebruiksaanwijzing omdat in de gebruiksaanwijzing de 19,2 centraal staat.

 

 

Is er iets gebeurd, buiten veel wind?

Is er een wijziging gebeurd in de DiscEQ instellingen van de receiver? En heb het probleem op beide toestellen?

 

Het TVVLAANDEREN infokanaal is FTA. Ontvang je dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...