Ga naar inhoud


Sinds vorige week geen TV1 en Canvas en slechte verbinding andere zenders


Amazone

Aanbevolen berichten


De franse technieker gaf geen uitleg over wat hij deed. Hij heeft vermoedelijk de enkele kop geprobeerd maar het resultaat was altijd hetzelfde. Het is echt een ongeloofelijk vervelende kerel.

 

Er is aboluut niets gebeurd buiten veel wind en ik heb hetzelfde probleem op  beide toestellen

 

Wat is FTA? Nummer?

 

de skew klopt niet. De 19.2° moet lager.

 

 

Om de 19.2 lager te krijgen moet je meer naar rechts draaien maar dat gaat niet meer.

 

NB : Ik correspondeer over mijn probleem ook met TV Vlaanderen. Hun laatste commentaar was Factory Reset te doen. Lijkt op Windows helpdesk : herinstalleer Windows.....

Heeft natuurlijk niets geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen horizontale zenders ontvangt op 23 oost: ontvang je wel het CD/TVV infokanaal op 11739 verticaal?

 

Zo ja: kan je de LNB tijdelijk een kwart slag draaien (90 graden), zodat de hor/vert antennes in de LNB een kwart slag gedraaid worden, en dan in je SAB ontvanger de polarisatie van de transponder van een en canvas wisselen van H naar V?

 

Heb je dan wel beeld op een en canvas, is er inderdaad iets mis met de hor-kant van je 23oost LNB.

Zo niet, dan denk ik eerder aan een probleempje met je schoteluitrichting.

 

Heb je op de bovenstaande vraag een antwoord?

En al geprobeerd wat eronder staat?

 

Experimenteren met de schuinstand heeft op het moment geen zin; dat beínvloedt vooral de ontvangst van 19 oost. En die ontvang je goed; je probleem zit in de slechts gedeeltelijke ontvangst van 23 oost.

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry - heb ik dat niet beantwoord?

Infokanaal (14) ontvang ik goed.

Die LNB een kwart draaien dat gaat niet. Zoals ergens gezegd kan ik maar heel weinig naar rechts draaien.

Ook is de stang naar de parabool rechthoekig dus de hele boel draaien gaat ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik niet geantwoord op je vraag?

11739 vertikaal = 14 - info TV Vlaanderen - dat is OK

 

LNB een kwart draaien kan ik niet.

Ik kan met moeite een beetje naar rechts draaien.

De stang waarop de hele LNB boel zit is rechthoekig dus kwart draaien gaat ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

LNB een kwart draaien kan ik niet.

Ik kan met moeite een beetje naar rechts draaien.

 

Het is mij om het even of je naar links of naar rechts draait; daar schreef ik ook niks over.

 

De test geeft uitsluitsel of de hor-kant van die LNB inderdaad defect is.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Amazone

Je schrijft dat je de duo-lnb 11 graden schuin hebt gezet volgens voorschrift maar dat geldt alleen voor Nederland en België.
Je schrijft dat je in de Regio Centre zit. Tja, dat is een groot gebied.
Ik ben uit gegaan dat je in Orleans zit en daar moet de duo-lnb 17 graden schuin staan. Zit je nog wat zuidelijker, dan moet die nog schuiner staan.
Dit is niet alleen van belang on de Astra 19,2 op de vrij hangende kop goed te ontvangen, het is ook van belang om de antenne van de 23,5-lnb op de juiste schuinte te hebben staan (skew).
Geef eens even op waar de ongeveer zit.

Het lijkt me dat je een Sedea 65 schotel hebt die 62cm breed is en 67cm hoog. Klopt dat? Als dat zo is, dan past de TV Vlaandere duo-lnb in ieder geval prima op die schotel.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het feit dat hij schreef dat hij de LNB nauwelijks verder kon draaien (ik neem aan omdat de schelende LNB dan tegen de centrale houder botst), ben ik bang dat hij die benodigde schuinte alleen kan krijgen door de 19 oost LNB centraal te hangen.

Niet optimaal, dus....

 

Bytheway, @amazone:

Als je inderdaad een en canvas kunt ontvangen met mijn test, kan je dan vervolgens in die gedraaide LNBstand testen of je nog steeds CD/TVV infokanaal op 11739 ontvangt, maar dan nu met 'verticaal' gewijzigd in 'horizontaal'?

Zo ja, dan heeft @Sprietje een punt met dat je nu niet de goede LNB-skew in kunt stellen.

Zo nee, dan is het vermoedelijk de defecte horizontale polarisatie van @ceesv (bericht #10).

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat de lnb-klem te dik is en dat de duo-lnb daarom bijna niet te bevestigen is laat staan onder de juiste hoek in te stellen is.

Niet voor niets dat de duo-lnb standaard op een schotel wordt geplaatst van Triax, Inverto of SAB. Die hebben een klem van slecht 6mm dik en dan past het net.

post-60869-0-45464300-1500238933_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad - het heeft gewerkt tot die storm.

 

Links of rechts draaien kan maar heel weinig - het probleem ligt inderdaad aan de lnb-klem, die bijna geen beweging toelaat. Inderdaad zou kunnen dat het beter gaat door 1902 centraal te hangen maar : 1. vrees ik dat ik dan de schotel terug moet uitrichten en op de Franse technieker kan ik geen beroep meer doem en 2. intussen (door lnb knop dichter tegen arm te brengen) heb ik nu geen problemen meer op de Vertikale zenders en dat zou ik graag zo houden.

 

Ik zit in Saint Bouize (bij Sancerre)

 

Niet voor niets dat de duo-lnb standaard op een schotel wordt geplaatst van Triax, Inverto of SAB. Die hebben een klem van slecht 6mm dik en dan past het net.

 

 

Die klem zou inderdaad een oplossing bieden voor het draaien. Is die ergens los te koop?

Mijn schotel is Sedea van 77 cm.

Toen TV Vlaanderen overschakelde op HD en 2 satelieten had ik de Franse technieker gevraagd mij een schotel van 90 cm te bezorgen omdat ik gelezen had dat dat beter werkte. Maar de eigenzinnige kerel bracht hem niet mee en slaagde er toen in alles af te stellen. Nu lees ik dat het afstellen met 90cm schotel moeilijker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien proberen aan een nieuwe duo lnb kop te geraken om te zien of dit het probleem oplost - kost dacht ik toch maar zo'n 10 euro?

 

Ja, misschien lost dat het op.

 

Maar waarom niet eerst de test uitvoeren die ik beschreef? Dan weet je of het zin heeft om het te proberen.

 

Voordat je de LNB draait natuurlijk wel de schroeven van de LNB-houder ietsje losschroeven. Zijn die de reden dat je schrijft, dat de kop zo moeilijk kan draaien?

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...