Ga naar inhoud


Sinds vorige week geen TV1 en Canvas en slechte verbinding andere zenders


Amazone

Aanbevolen berichten


@Amazone:

Okee, ik heb nog even goed gekeken naar je fotoos bij bericht #29.

 

Het ziet eruit, alsof aan de ene zijkant de LNB-houder misschien zelfs al een beetje afgevijld is om de hals van de andere LNB plek te geven. Klopt dat?

Omdat de bovenkant van de boven-beugel ongeveer net zo dik is als de zijkanten (daar waar de schroeven zitten), zoals het eruitziet op de onderste foto van bericht #8, dan is het inderdaad ongeveer onmogelijk om de LNB te draaien in de houder.

Wel zou je het dan eventueel kunnen testen door het hele bovenbeugeltje ervan af te halen, de LNB te draaien, en de LNB tijdens het testen met de hand vast te houden. Beetje lastig om het allemaal stil te houden, maar ik denk dat het genoeg zou werken om de test uit te kunnen voeren. En in je SAB-ontvanger moet je dan natuurlijk al de instellingen hebben voorbereid.

 

Een heel andere test zou ook kunnen: de hele LNB eruithalen, de opvulring om de andere LNB-hals doen, en dan de LNB op zijn kop monteren. Dat zou net moeten lukken?

En dan in je SAB (want ik denk dat de instellingen in je M7 ontvanger niet gewijzigd kan worden?) de diseqc-posities omwisselen: 19oost wordt diseqc B, 23oost wordt diseqc A.

Als het probleem met de horizontale transponders is verschoven naar de 19-oost-zenders, dan is dit echt het teken dat die kop (die dus eigenlijk voor 23 oost is) inderdaad defect is.

 

 

Maar als het allemaal teveel gedoe is om dat te proberen, en dat is inderdaad ook niet makkelijk, dan zou ik inderdaad een nieuwe duo-LNB kopen. Op dit moment lijkt dat de beste oplossingsrichting.

 

Sorrie als ik misschien wat erg aanhoudend was met mijn test; ik had niet gezien dat je LNB-houder zó dik was, en dat de duo-LNB er al in geforceerd was.

Een "A33 eccentric adapter ring", zoals ooit gemaakt door @trust (zie https://www.sat4all.com/forums/topic/341909-simpele-multifeed-bricoleren/?p=2260440 ), zou handiger zijn bij jouw LNB-beugel......

 

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een heel gedoe en ik ben vooral bang dat ik door dat alles ook de andere posten kwijt raak.

Ik ga dus eerst op zoek naar een dubbele LNB kop hier in Frankrijk of ik bestel hem bij TV Vlaanderen.

Daar krijg ik intussen bijster weinig hulp. Na het voorstel om factory breset te doen is het daar doodstil.

Gelukkig is er dit forum.

Alvast bedankt allemaal.

Ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat hier nog bezig ? Nergens lees ik dat de elevatie van A3 anders is dan de A1 . Omdat A3 in de arm nu zit of centraal zit moet je de graden naar omhoog/omlaag bijstellen van schotel en L en R evtl .

Dan pas kan je de rest gaan juist stellen zoals het schuinzetten van die duo -lnb.

En daarom is er te weinig signaal, geraakt niet beter en blijft men maar schipperen. Je kan dat evt merken door lichtjes aan de arm of schotel wat te wringen en de signaalbalken in 't oog te houden(niet forceren).

Ps ;contacten zijn schaars in andere landen maar zit er geen groep in Frankrijk op Facebook die NL spreken ?

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de mon

Ja nog altijd bezig.

Normaal zou de schotel goed afgesteld moeten zijn door de franse technieker. Die had een meettoestel mee.

Ik zit hier momenteel alleen en heb geen apparatuur dus voor mij is het heel moeilijk.

Had familie op bezoek en ben toen boven gaan bewegen aan de LNB en arm. De sterkte op Canvas veranderde tussen 12 en 15 dat was alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je foto zie je 4 draden . Als er 1 in korsluiting ligt door regen ligt alles plat . Alle eens afkoppelen en 1 voor  1 proberen.

Omdat het voorheen werkte en de schuinstand lnb wel werkte waarom op die manier niet ? (A1 in arm en A3 schuin)

En dan heb je diseq switch in je ontvanger ,is die 1,1 of 1,0 ?. Met A 3 in de arm zou die nog steeds op 'Relais    DISEqC B ' moeten staan, A1 op relais diseqc A.

En de LNB Freq op ' Univ. LNB1 =>klik OK =>venster=>(9750, 1600) . TEST SIGNAL kan je desnoods ook een andere freq inzetten ,zeker bij Astra 3 die dikwijls veranderd.

Wat niet niet schaadt ,veel uitleg maar mij 1 minuut werk.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb /had  bijna hetzelfde probleem sinds begin de week.

meeste kanalen die soms wel werken, dan weer tune failed melding kregen.

sommige feeds werkten dan wel weer goed (fta CNN op 19graden)

scannen naar feeds lukte ook niet als ik single satelite koos in de settings

Enkel als ik user defined settings koos en liet scannen kreeg ik feeds binnen (van de huidige transponder waarschijnlijk)

na mn dreambox volledig te resetten , andere receiver (mutant 1200) proberen, ook lnb en schotel proberen extra af te stellen

(heb een motor ook)

 

uiteindelijk probleem gevonden, lnb vervangen door een leen lnb van familielid.alle problemen weg.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Op 29/7 bestelde ik bij een winkel in Belgie een nieuwe LNB kop, die mijn broer mij eind deze week zal meebrengen.

Diezelfde avond werkte Een weer met in het begin nog een beetje storing.

Sindsdien werkt het weer gewoon.

Volgens de winkel waar ik bestelde zou de grote hitte de oorzaak geweest zijn en zou dat wijzen op begin van einde van de LNB kop.

Ik heb nu dan toch maar al een nieuwe voor als het weer gebeurt.

 

Bedankt voor alle hulp hier!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij bedankt voor het terugmelden!

 

Fijn dat het weer werkt zoals het hoort,

 

groet,

A33

  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb dus een nieuwe LNB kop besteld in Belgie.

Gezien mijn parabool 80cm is had men mij aangeraden: DUO LNB QUAD INVERTO BLACK PRO 80cm Astra I/III.

 Vandaag met hulp van mijn familie en bang hart begonnen aan plaatsing.

De kop vastgezet en eventjes gedraaid en hup er was beeld zowel op Een als op VTM.

Signaalsterkte op beide 88%.

Dus de LNB kop van TV Vlaanderen zal niet meer perfect geweest zijn.

Maar ook : Ik had aan TV Vlaanderen ook gevraagd of ik nieuwe kop kon kopen. Zij antwoordden gewoon Ja - zonder vraag naar afmeting parabool.

Ik denk dus ook dat de duo LNB, die ik had van TV Vlaanderen misschien niet geschikt was voor mijn parabool.

 

Nogmaals dank aan iedereen voor de hulp.

 

Moet ik ergens deze thread aanduiden als opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...