Ga naar inhoud


Nieuwe en actuele linux ontvanger


aphexx

Aanbevolen berichten

Als je niet over een 4K televisie beschikt is dat overkill.

 

Hier is de Xtrend ET8500 een goede ervaring, de Duo2 valt ook best mee.

 

4K uitzendingen zijn na 2 jaar nog steeds schaars gebleken, op heden een flop dus.

  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou zonde zijn dat nieuwere ontvangers slechter beeld geven.

 

We vergeten ook nog Technomate / Linux ontvanger TM - 800 HD

 

TM800__75881_zoom.png

 

 

 

TM800R__13045_zoom.png

 

Nieuw de TM-TWIN 4K

 

TMTWIN4K__10293_zoom.jpg

 

TMTWIN4KR__68889_zoom.jpg

 

  • Fully MPEG-2, MPEG-4 AVC, H.264 & H.265/HEVC Compliant
  • 2x HD Twin Satellite (DVB-S2) Tuners (also available: S2 + Twin C or T2 Lite options)
  • 1.7GHz Dual-Core ARM Broadcom BCM 7252S CPU
  • 12K DMIPS
  • 4GB Nand Flash, 2GB DDR4 RAM
  • Linux Open Embedded
  • Output Resolution: 4K2K UHD 2160p HDR, Full HD 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i & True 3D
  • 1x Smart Card Reader
  • 1x Common Interface (CI)
  • HDMI 2.0
  • Hardware Transcoder
  • Picture-In-Picture (2 HD PIP)
  • Dolby Digital Plus compliant via optical S/PDIF output
  • Internal 2.5” Hard Disk Drive Support (SATA 3)
  • 2x USB 3.0 Ports
  • Gigabit Ethernet Port
  • Universal remote
  • Record up to 7 channels at the same time (on two different transponders)
  • Temperature & Speed Controlled Fan
  • Unlimited Channel Memory
  • Super sensitive tuner for very weak signals and weak transponders
  • Less than 1 second channel change
  • DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 & 1.3 (USALS) compatible
  • Extended EPG and programme reservation on EPG
  • Support for multiple audio language broadcasts
  • Supports PAL/NTSC systems
  • Parental Control
  • SCPC & MCPC receivable from C/Ku band satellites LNBs supported: Universal, Single, Single S & C band wideband LNBs
  • 4:3 & 16:9 screen formats
  • Timer & multi-event timer functions
  • Automatic FEC and PID detection and manual entry of PID values
  • Real time clock
  • Teletext & Subtitle support by OSD and VBI
  • LNB short circuit protection onboard
  • 1W Standby power consumption option

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

Als ik puur naar de specs kijk kom ik inderdaad ook op de SOLO4K uit ondanks ik geen 4K TV bezit. (mooi voor de toekomst)

De prijs is nagenoeg het zelfde als de wat oudere VU DUO2. De specs van een SOLO4K zijn net iets beter t.o.v. de VU DUO2.  

Het nadeel bij de VU SOLO4K is wel dat ik mijn huidige 3,5" HD via extern USB3 kastje moet gaan aansluiten (€ 30).

Gezien de HD (1,5 TB) al een jaartje of 4 - 5 oud is kan ik dit doen totdat ik de data heb overgezet op een nieuwe 2,5" interne HD. 

De externe HD wordt dan als extern back-up device gepromoveerd. Moet dus wel dan een 2,5" HD van €100 + €30 er bij optellen wat ik anders eigenlijk niet had hoeven doen.   

 

Tripleboy, ik heb ook naar de xtrend 8500 / 10000 (zonder 4K) gekeken echter bij navraag bij een leverancier het bericht gekregen dat beide systemen niet meer gemaakt worden en zijn daarom niet meer nieuw te koop zijn. Dus wat mij betreft vallen deze hierdoor af. 

 

Op de door jou aangegeven Technomate TM-800 zie ik op de OpenPLI geen gesupporte Image beschikbaar.

Dus ook deze valt om deze reden af ondanks het een prachtige machines lijken.

 

Iedereen:

Ik ben er dus nog niet helemaal uit omdat ik met de VU+ nog steeds wat moeite heb i.v.m. ontwerpfouten uit een van de voorgangers (red LED probleem VU+ DUO1). Misschien weet iemand of er ook voeding problemen bekend zijn met de VU+SOLO4K?

 

Heeft er iemand nog andere adviezen v.w.b. de aanschaf van een nieuwe ontvanger in de €250 - 400 prijs klasse?

 

 

 

Groetjes Peter 

aangepast door aphexx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de duo, en die is al 3X hersteld. De eerste 2 keer een halve euro. De laatste keer 70€, omdat ikzelf de bewuste elco's niet kon vervangen. Hij doet het nog.

Ondanks dit, is er bij mij een solo se v2 binnengekomen.

Ieder merk had/heeft zijn fouten. Destijds dreambox,humax enz. Kijk nu hoe goed bvb de dm8000 is.

Ik zou geen schrik hebben om een vu exemplaar te kopen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch,

 

Als ik puur naar de specs kijk kom ik inderdaad ook op de SOLO4K uit ondanks ik geen 4K TV bezit. (mooi voor de toekomst)

De prijs is nagenoeg het zelfde als de wat oudere VU DUO2. De specs van een SOLO4K zijn net iets beter t.o.v. de VU DUO2.  

Het nadeel bij de VU SOLO4K is wel dat ik mijn huidige 3,5" HD via extern USB3 kastje moet gaan aansluiten (€ 30).

Gezien de HD (1,5 TB) al een jaartje of 4 - 5 oud is kan ik dit doen totdat ik de data heb overgezet op een nieuwe 2,5" interne HD. 

De externe HD wordt dan als extern back-up device gepromoveerd. Moet dus wel dan een 2,5" HD van €100 + €30 er bij optellen wat ik anders eigenlijk niet had hoeven doen.   

 

Tripleboy, ik heb ook naar de xtrend 8500 / 10000 (zonder 4K) gekeken echter bij navraag bij een leverancier het bericht gekregen dat beide systemen niet meer gemaakt worden en zijn daarom niet meer nieuw te koop zijn. Dus wat mij betreft vallen deze hierdoor af. 

 

Op de door jou aangegeven Technomate TM-800 zie ik op de OpenPLI geen gesupporte Image beschikbaar.

Dus ook deze valt om deze reden af ondanks het een prachtige machines lijken.

 

Iedereen:

Ik ben er dus nog niet helemaal uit omdat ik met de VU+ nog steeds wat moeite heb i.v.m. ontwerpfouten uit een van de voorgangers (red LED probleem VU+ DUO1). Misschien weet iemand of er ook voeding problemen bekend zijn met de VU+SOLO4K?

 

Heeft er iemand nog andere adviezen v.w.b. de aanschaf van een nieuwe ontvanger in de €250 - 400 prijs klasse?

 

 

 

Groetjes Peter 

Voor de Technomate heb je  OPENVIX en OPENATV voorhanden, deze zijn net iets beter dan PLI.

 

Ik vind per direct al 8 dealers die de ET 8500 voorradig hebben, uw leverancier maakt je blaasjes wijs.

De fabrikant geeft hem ook op vooraad.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

aphexx,

het is mode een ander advies te geven

zich aansluiten bij een goede keuze is onmogelijk op sat4all

sinds enkele jaren wordt niet meer objectief gewogen en elke voorkeur is stof voor oeverloze discussies

 

doe ermee wat je wilt

ik zou enkel kiezen tussen dreambox en vu+

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...