Ga naar inhoud


Inverto 6° LNB gezien op een camping in de buurt van


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo, Deze LNB zag ik gemonteerd staan op een 80 cm antenne op een camping in de buurt van Albufeira.

Voor zij die de streek kennen eigenlijk juist thv de plek waar men de N125 verlaten kan richting Albufeira Marina. 1e rond punt rechts eerste rondpunt links aan de rechterzijde ligt de bewuste camping.

Maar dat terzijde, wat kan van deze LNB de bedoeling zijn daar?

Stond naast carvan met NL nummerplaat (kenteken voor onze NL vrienden)post-68712-0-59271500-1499620811_thumb.jpg

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En deze vond ik er ook, en dan hoor je steeds verhalen dat een 4,3° niet werkt om Astra 1 en Astra 3 te vangen daar.post-68712-0-05687700-1499621000.jpg

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

Duo-lnb's bestaan er voor schotels tot 85cm. Heb je door het geringe signaal een grotere schotel nodig, dan staan de koppen van een 80cm 4,3° duo-lnb niet ver genoeg uit elkaar. In dat geval kun je dan een 6° monoblock nemen die normaal gebruikt wordt voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 voor een 80cm-schotel.

Is de schotel slechts 80cm, dan kun je beter een 4,3° duo-lnb nemen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klop je toch gewoon even aan bij deze caravanner en vraagt na.
Genoeg gesprekstof lijkt me.

  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klop je toch gewoon even aan bij deze caravanner en vraagt na.

Genoeg gesprekstof lijkt me.

Klopt inderdaad, maar er waren op dat moment geen mensen aanwezig in noch in de buurt van deze plekken. De ene was een huisje op de camping en die mensen kwamen er blijkbaar enkel overwinteren, en de andere waren er blijkbaar enkele dagen op uit naar het noorden. zonder hun sleurhut dan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

 

Duo-lnb's bestaan er voor schotels tot 85cm. Heb je door het geringe signaal een grotere schotel nodig, dan staan de koppen van een 80cm 4,3° duo-lnb niet ver genoeg uit elkaar. In dat geval kun je dan een 6° monoblock nemen die normaal gebruikt wordt voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 voor een 80cm-schotel.

 

Is de schotel slechts 80cm, dan kun je beter een 4,3° duo-lnb nemen.

 

En tot hoever zou deze redenering opgaan voor het gebruik van een 6° monoblock wat de grootte van de schotel betreft dan? Ik bedoel welke zou theoretisch de beste schotel zijn om een 6° op te zetten en dan daar in het zuiden Astra 1 en Astra 3 te vatten? Hoe meer jij hier verteld, des te slimmer wij ook worden he.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer jij vertelt waar dat zuiden is maakt zo een berekening ook zin.

Zuidwest Portugal, Zuid Frankrijk of Zuid Italië maakt nogal wat verschil.

 

De locatie van de schotel en de afmeting van de schotel geven een voor die locatie unieke LNB afstand in millimeters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer jij vertelt waar dat zuiden is maakt zo een berekening ook zin.

Zuidwest Portugal, Zuid Frankrijk of Zuid Italië maakt nogal wat verschil.

 

De locatie van de schotel en de afmeting van de schotel geven een voor die locatie unieke LNB afstand in millimeters.

OOPS, ik dacht dat mijn liefde voor de Algarve reeds even gekend was, en dat nog even meer specifiek, Alte, São Bartolomeu de Messines.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...