Ga naar inhoud


LNB-Twin: Astra 23,5 lukt niet


piet174

Aanbevolen berichten

Heb een single LNB twin gekocht voor Astra 19.2 en Astra 23 gekocht en gemonteerd op mijn 80 cm schotel. Via mijn tv met CI module heb ik mijn disecq ingesteld op 2 LNB's. het zoekresultaat levert vervolgens twee gevonden satellieten op nl Astra 19.2E en Astra 23.5E beide met een signaalsterkte van 100% en een signaalkwaliteit van eveneens 100%. Als ik vervolgens de installatie voortzet worden er voor de Astra 19.2 satelliet heel veel tv en radiozenders gevonden maar voor de Astra 23.5 satelliet maar 8 tv zenders (Pro TV, Acasatv, PTI test, Pro Cinema etc en gecodeerd zijn) en 6 radiozenders en niet de Canal Digitaal zenders waarvoor ik het gedaan heb. Heeft Iemand een idee wat er niet goed gaat????

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die genoemde zenders zitten wel op Astra 23.5, dus je hebt de juiste satelliet.

Hoe scant die TV? Blind scan? Kan je ook handmatig een frequentie scannen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de hele satelliet scannen inclusief gecodeerd, want veel gecodeerde transponders bevatten ook een CDS zender.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fastscan doen van Canal Digitaal.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle snelle reacties.

Mijn TV (Philips TV 24phk4000 12) scant de twee LNB's. Ik kan volgens mij daar niets aan veranderen? Heb verder gezocht en via Zenders instellen >> Handmatige installatie >> LNB 2 Astra 23,5E en vervolgens zoeken zie ik dat de satelliet gevonden is maar met een slechte signaalkwaliteit en slechte signaalsterkte. Dat zal de oorzaak zijn maar hoe kan het dan dat ik bij de gewone installatie voor beide 100% vond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je ook een Duo LNB gekocht voor een 80 cm schotel, of is het model bedoeld voor de 60 cm schotel?

Heb je de 23 feedhoorn in de klem gezet en de schotel op de Astra 3 23 graden gericht?

Staat de duo lnb in de juiste helling met de grond gemonteerd?

 

Klinkt alsof je de schotel op Astra 1 hebt gericht en de Duo lnb of niet geschikt is voor de 80 cm schotel, of de duo lnb niet in de juiste hoek staat.

 

Wat is et typenummer van de lnb en post eens een foto van je opstelling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gekochte LNB is: Duo lnb SOLO LNB 80cm RELOOK (CanalDigitaal) en dus geschikt voor mijn 80 cm schotel. De LNB is ingeklemd in de orignele Astra 19.3 houder. Deze tv en radio signalen worden tijdens de installatie dan ook allen gevonden. Ik denk dat ik maar eens ga spelen met de hoek van dit LNB blok om te zien of ik via de handmatige installatie een beter signaal voor 23.5 kan vinden.

​Weet iemand hoe ik met een sat finder het signaal van de 23.5 kan laten detecteren. Aan de ene uitgang ziet de sat finder natuurlijk het sterke 19.3 signaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gekochte LNB is: Duo lnb SOLO LNB 80cm RELOOK (CanalDigitaal) en dus geschikt voor mijn 80 cm schotel. De LNB is ingeklemd in de orignele Astra 19.3 houder. Deze tv en radio signalen worden tijdens de installatie dan ook allen gevonden. Ik denk dat ik maar eens ga spelen met de hoek van dit LNB blok om te zien of ik via de handmatige installatie een beter signaal voor 23.5 kan vinden.

​Weet iemand hoe ik met een sat finder het signaal van de 23.5 kan laten detecteren. Aan de ene uitgang ziet de sat finder natuurlijk het sterke 19.3 signaal?

 

Uiteindelijk is het beter om de 23oost LNB in het midden te monteren, maar je kan natuurlijk eerst met 19 oost in het midden proberen of je je ontvangst kunt verbeteren. Het 'draaien' van de schuinte van de LNB is dan inderdaad de eerste test-wijze.

 

Heb je een gewone sat-beeper? Dan moet je je TV op een zenderfrekwentie van 23oost (met diseqc B) kiezen; de TV kiest dan het signaalpad naar de goede kop.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heeft even geduurd maar daar ben ik weer met hetzelfde probleem.Heb nu mbv een SAT signaal meter de hoek van de LNB gedraaid totdat ik een goed signaal had (4 leds lichten op en een harde pieptoon). Maar opnieuw geeft het handmatige zoeken naar LNB 2 (23.5) geen meetbaar signaal en na het installeren worden er slechts 9 tv zenders en een radio signaal gevonden. Ik zie Kitchen TV en hoor 4 radiozenders:AS FM; Radio B92A; Dlfk BLN (2x). verder ook een paar gecodeerde zenders:AcasaTV; Pro TV; Acasa tv gold; MTV Romania; Sport pro; Pro Cinema

LNB 2 staat op universeel ingesteld.

Iemand een suggestie???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...