Ga naar inhoud


LNB-Twin: Astra 23,5 lukt niet


piet174

Aanbevolen berichten

Het lijkt hij mij  het beste ,de lnb die je gebruikte voor de 13 die alleen te plaatsen op schotel,

en uit richten op de 23 ,is dat gelukt dan de duo lnb terug plaatsen  met de toeter van de 23 in de klem

van de schotel ,werkt het dan nog niet ,of hij is niet geschikt deze schotel ,of hij is stuk

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

Ben een tijdje weggeweest. Nu schotel verdraaid naar oosten en iets omlaag totdat Sat finder goed signaal gaf. Bleek 23.5 en 28.2 te zijn. Goede ontvangst voor beide satellieten. Vele signalen vooral BBC kanalen van  de 28.2 satelliet. Echter geen signaal voor de Canal Digitaal zenders van 23.5; ook niet na opnieuw activeren van card. Kan dit liggen aan het feit dat de activatie via Astra 19.2 moet verlopen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat komt er op je scherm als je op zenders bijwerken drukt ??

plaats even een foto

IMG_20170728_193649.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie inderdaad hetzelfde beeld op mijn tv. Heb inmiddels de duo lnb op 19. 2 en 23.5 ingesteld. Als ik op zenders bijwerken druk zie ik nu de twee aAstra 19.2 en 23.5 staan. Echter ook nu weer geen signaal van de canaal digitaal zenders; ook niet na her activatie (1 uur op NPO 1laten staan). Wel signaal van FTA zenders zoals bv Drente tv, Kitchen tv; CT 24 HD etc. Ik ontvang de zenders van 19.2 wel allemaal goed. ???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet 23 op a

19 op b 

wat krijg je dan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke lnb heb je in de houder zitten 

heb je het zo ?

foto 1 of foto 2

 

IMG_20160506_144952.jpg

IMG_20160815_134519.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel signaal van FTA zenders zoals bv Drente  deze zit op 23.5°E

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat is dit een moeilijke bevalling.

Nog even een paar dingen op een rij.

Een lnb twin (duo lnb) is niks minder dan 2 lnb’s in één behuizing met een ingebouwde elektronische schakelaar (diseqc):

Astra 19.2 poort 1 of A

Astra 23.5 poort 2 of B

HEEL BELANGRIJK

Dat moet correct ingesteld staan op de ontvanger, zodat de diseqc kan omschakelen naar die 2de poort waarop astra 23.5 op binnenkomt.

Doe je dat niet, dan blijft poort 1 of A open staan, m.a.w dan ga je ontvangen met de astra 19.2 lnb, de verkeerde lnb, dat is wel het allerlaatste wat je wil.

Want de regel zegt dat de lnb voor de zwakste satelliet in het midden van de schotel moet staan, dus in uw situatie moet de pijp van de astra 23.5 in de houder zitten, dit is de zwakste satelliet.

Een schotel dient altijd afgeregeld te worden op de satelliet waarvan de lnb in de houder zit, in dit geval de astra 23.5.

Zowel de elevatiehoek van de schotel als de richting moeten kloppen, d.w.z. afregelen naar maximaal signaal en neem daar uw tijd voor, dit is mm werk.

Gebruik eventueel voor de fine-tuning, een half-nat zeemvel dat je over de lnb legt, het signaal wordt dan afgezwakt, waardoor je nog beter de juiste richting en elevatie kan bepalen.  

Helemaal op het laatste als de astra 23.5 loeiend hard binnenkomt, ga je de astra 19.2 pijp naar onder kantelen.

PS: op een satelliet zitten meerdere transponders (Engels voor zenders) op elke transponder zit een digitaal pakket met TV stations.

Elk van die transponders heeft zo zijn eigen frequentie met parameters, dat moet kloppen of de transponder wordt niet gezien.

  

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles gedaan zoals MEBO 870 beschrijft en toch geen beeld op de canaal digitaal zenders. Bij contact met Canaal Digitaal werd mij een aanbod gedaan om de witte CI+ module te kopen. Ik heb nu een zwarte met een wereldbol er op. Hierin zou niet meer de goede software zitten. Heeft iemand hier ervaring mee; zou het werkelijk hieraan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij werkt die toch nog met tvv (zwarte met een wereldbol er op)

natuurlijk niet alle zender he 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 uur geleden zei smetje limb.BE:

Wel signaal van FTA zenders zoals bv Drente  deze zit op 23.5°E

Kijk eerst eens naar deze zender, kan je die wel ontvangen?

Hiervoor heb je geen kaart nodig, maar dat weten wij of je wel ontvangst hebt op Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk is het me gelukt om de canaal digitaal zenders van Astra 23,5 te ontvangen. Heb eerst met een lnb in de houder en een Sat finder het duidelijkste piep signaal opgezocht. Dit signaal is zeer aanzienlijk zwakker dan de signalen van de 19,2 en 28 satellieten en daarom moeilijk te vinden zeker toen ik een aantal pogingen bij slecht weer heb ondernomen. Vandaag helder weer de duo lnb weer geplaatst en nog wat gefinetuned en uiteindelijk Astra 28,5 gevonden met ongeveer 80% signaalsterkte. Na her-activatie van mijn smartcard nu op alle kanalen goed beeld. Ben benieuwd hoe het gaat bij slecht weer?? Dank allen die met mij meegedacht hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...