Ga naar inhoud


Schakelen naar aantal zenders op Astra 23.5 freq: 11856000 gaat moeizaam


Mark via Sat

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week of twee een probleem met het schakelen naar de volgende zenders:

RTL4 HD, RTL5 HD, RTL Z (SD), RTL7 HD, RTL8 HD.

 

Als ik naar 1 van deze zenders overschakel dan blijft het beeld wat staan knipperen en schakelt hij meestal na 5 a 10 seconden pas over. Vaak krijg ik dan ook de melding "Kan CI services niet weergeven Controleer of module correct werkt".

Als hij uiteindelijk is overgeschakeld dan heb ik wel 100% ontvangst.

 

Bij andere zenders heb ik geen last met overschakelen.

 

Ik heb al een andere CAM geprobeerd zonder resultaat (ik heb een Aston en een CanalDigitaal CAM).

 

TV is een Samsung met geïntegreerde HD ontvanger en CAM slot (CD gecertificeerd). 

Ik heb een Visiosat HD schotel met 4 Alps duo koppen (13.0, 19.2, 23.5 en 28.2).

 

Nu heb ik uitgezocht dat alle zenders die moeite hebben met schakelen op de Astra 23.5 zitten en op dezelfde frequentie 11856000.

 

Zou het kunnen dat mijn Alps kop voor de 23.5 alleen deze frequentie niet meer goed kan ontvangen of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kabels heb ik al na gelopen en dit lijkt goed.

 

Ik denk dat ik als volgende stap de Alps LNB maar eens ga proberen open te maken.

 

@Sprietje: Ik heb geen bericht op een ander forum gezet. Op welk forum kwam jij dit dan tegen? Misschien is het dan toch geen lokaal probleem hier bij mij... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je problemen hebt op 1 frequentie zijn er meerdere oorzaken mogelijk:

 

- Tuner in de ontvanger heeft een probleem

- De diseqc schakelaar heeft een probleem en schakelt niet goed om, of heft overspraak.

- Je LNB heeft een probleem op die frequentie

- De LNB skew is niet optimaal

- de schotel uitrichting is niet optimaal of de schotel is beschadigd waardoor er storing van nabuur satellieten kan ontstaan.

- Je kabels hebben een frequentie afhankelijk probleem, bijvoorbeeld door een splitter, t-stuk, beschadiging, of aansluitdoos.

- De gebruikte kabel geeft teveel verliezen, bijvoorbeeld bij gebruik van een CCS coax kabel.

- Er is een externe stoorbron, zoals Wlan, Babyfoon of 4-G netwerk, te verhelpen door goede afgeschermde kabel te gebruiken.

- Dect telefoon in de buurt van je bekabeling of ontvanger.

 

Een spectrum analyser zal het probleem snel zichtbaar maken, anders zal je een voor een de opties moeten elimineren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus misschien toch storing van een nabuur satelliet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een andere LNB geprobeerd maar hetzelfde probleem.

 

Ik heb inderdaad een oudere Samsung TV uit 2010.

 

Het probleem is precies hetzelfde zoals in dat draadje op satelietforum.com!

Ik ben nog geen lid van dat forum (inmiddels wel aangemeld, maar het duurt een dag voordat ik daar kan reageren op het draadje).

 

Ik ga bij CanalDigitaal een storing melden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat zou Canaldigitaal aan jou storing moeten doen?

Er zijn dus ook mensen met jouw combinatie die wel goed beeld hebben.

Verder zijn er geen klachten.

 

Wanneer in jouw ontvanger een wat breedbandige tuner zit, en je hebt overspraak van een naburige satelliet zal je toch echt de oplossing bij je eigen installatie moeten zoeken.

Je zal dan bij Samsung te biecht moeten gaan.

 

Nogmaals, even met de spectrum analyser kijken hoe het signaal van die frequentie er bij jou uitziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, die is door Canaldigitaal op bediening en decodering getest.

En verder heeft hij altijd goed gewerkt.

 

Ik heb geen problemen, dus het signaal van Canaldigitaal is goed en zonder storing te ontvangen.

Canaldigitaal repareert geen Samsung tv's, daarvoor is de vakhandel en Samsung.

 

Of ga je ervan uit dat je de tv kan opsturen naar Canaldigitaal en dat zij hem voor je gaan repareren?

 

Wanneer je inderdaad overspraak zou hebben, omdat er op een nabuur satelliet een zender actief is geworden, lijkt mij dit meer een onvolkomenheid in de selectiviteit van de ontvanger.

 

Maar nogmaals, het blijft een beetje gissen, een spectrum analyser op je antenne aangesloten geeft uitsluitsel over eventuele stoorsignalen op deze transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is de afgelopen weken wel het e.e.a. verandert op de rtl transponder. Het gevolg was o.a. tijdelijk wegvallen van het AC3 geluid, het verschijnen van de beruchte stippellijn op de bovenste beeldlijn bij RTL Z , tijdelijk wegvallen van beeld etc.

 

Geen idee welke prutser aan de instellingen van de RTL transponder aan het draaien is, maar het wordt er alleen slechter van.

 

Het verbaasd me niks als sommige apparatuur met de huidige instellingen problemen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist ook nog wat aan de skew van de LNB gedraaid maar het wordt er niet beter van. Mijn Satbeeper geeft ook aan dat hij al optimaal stond.

 

Het signaal is zoals hierboven aangegeven ook wel gewoon goed als hij is overgeschakeld. 100% signaalsterkte en 0% bitfoutfrequentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...