Ga naar inhoud


Schakelen naar aantal zenders op Astra 23.5 freq: 11856000 gaat moeizaam


Mark via Sat

Aanbevolen berichten


  • Moderator
Badr 6 11862.00 V 8 Badr6-BSS

Bandbreedte van oude tuners?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan kunnen we die mogelijkheid als probleem veroorzaker uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het iets met de codering of zo te maken kunnen hebben. Die melding van de CAM "Kan CI services niet weergeven Controleer of module correct werkt" is toch van het apparaat wat het signaal decrypt/decodeert?

 

Of is de codering/encryptie voor alle transponders altijd hetzelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef eerder al dat ik dat probleem niet heb op mijn Samsung SUHD-TV van eind 2016.

Zowel met de witte CI-module als met de zwarte CI-module met wereldbol geen probleem.

Ik gebruik standaard de zwarte CI-module omdat die werkt i.c.m. een SmartWi. De witte CI-module doet dat niet.

Die gebruik ik dus alleen als er maar één tv gebruikt wordt en ik naar een zender wil kijken die alleen te bekijken is met de witte module.

 

Ik denk dus ook dat het probleem van topicstarter iets te maken heeft met het decoderen van het signaal waar mogelijk Samsungs-tv's van enkele jaren oud problemen mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat de bitrate op deze transponder meer variabel is geworden, dus hogere pieken en diepere dalen. Dat lijkt me moeilijk aantoonbaar, maar het kan wijzen op het in gebruik nemen van een nieuwe multiplexer/encoder. RTL verzorgt toch zelf de aanvoer van deze transponder vanuit Luxemburg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik uitgezocht dat alle zenders die moeite hebben met schakelen op de Astra 23.5 zitten en op dezelfde frequentie 11856000.

 

Zou het kunnen dat mijn Alps kop voor de 23.5 alleen deze frequentie niet meer goed kan ontvangen of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?  

 

Hebben we al uitgesloten dat het een wat verlopen LOF van de LNB kan zijn?

 

Mark, kan je eens proberen of je met een verschoven frekwentie wel goede ontvangst hebt, dus met 11.852.000, of met 11.860.000?

(Dus twee keer testen).

 

Je kunt hetzelfde uittesten door de LOFs in je ontvanger te veranderen van 9750/10600 in 9746/10596, of in 9754/10604.

(Ook twee keer testen, dus).

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een andere LNB geprobeerd; zonder resultaat.

 

Als ik de frequentie/transponder aanpas naar de door jou opgegeven waarden dan valt het hele signaal weg.

Als ik de LOF's aanpas naar de door jou opgegeven waarden dan zie ik geen verschil met de oorspronkelijke waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, duidelijk!

Dan is het dat in ieder geval niet.

Lastig probleem, hoor...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coax: BELDEN H125A00

 

Op KingOfSat kom ik het volgende tegen betreffende wijzigingen aan de 23.5E:

 

 2017-07-05

 

Rond deze tijd hebben verschillende mensen met oudere Samsung TV's (met  geïntegreerde ontvangers) dus deze problemen gekregen...

aangepast door Mark via Sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Quote:

Nu heb ik uitgezocht dat alle zenders die moeite hebben met schakelen op de Astra 23.5 zitten en op dezelfde frequentie 11856000

 

Ik zie het verband niet met 11797.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote:

Nu heb ik uitgezocht dat alle zenders die moeite hebben met schakelen op de Astra 23.5 zitten en op dezelfde frequentie 11856000

 

Ik zie het verband niet met 11797.

 

Ik ook eigenlijk niet ;-)

 

Verder is volgens KingofSat alleen die nieuwe zender op de 11856 erbij gekomen:

 

Maar op de 14e waren er al problemen met oudere Samsung tv's (ook bij mij).

 

Iemand nog een idee?

aangepast door Mark via Sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...