Ga naar inhoud


Schakelen naar aantal zenders op Astra 23.5 freq: 11856000 gaat moeizaam


Mark via Sat

Aanbevolen berichten

Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat de storing door de Badr wordt veroorzaakt, is storing door een naburige satelliet natuurlijk wel te controleren.
Ik ga er van uit dat de mensen die last van dit probleem hebben een kleine schotel hebben zoiets van 65cm.
Plaats tijdelijk eens een grotere schotel, bijv. een Triax 88 of een Triax 110.
Die zijn een stuk richting gevoeliger.
Als het probleem dan over is, kun je zelf de overweging maken wat je gaat doen. Of een grotere schotel plaatsen of een nieuwe tv kopen of het probleem laten zoals het is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hetzelfde probleem met Samsung TV uit 2010. Vorige week omschakelen van Ned 1 hd naar RTL 4 hd melding dat cam niet goed functioneert en na een halve minuut schakelt de tv wel naar rtl 4. Vanmorgen nog een keer geprobeerd en melding van cam komt niet en omschakeling gaat nu met lichte storing wel vlot. Voor mij geen probleem want gebruik tv tuner eigenlijk niet want heb ook een xtrend aangesloten en daar geen problemen mee.

Op ander satellietforum wordt ook gesproken over zelfde probleem lijkt me dan ook niet aan de bekabeling te liggen wel erg toevallig als meerdere mensen plotseling bekabeling probleem hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of dit er mee te maken heeft...:

 

Sinds enkele dagen heeft mijn Sony Bravia een paar minuten nodig om "op gang te komen".

Vanaf aanzetten blijft ie dan hangen op die zender. Hij reageert dan niet/moeizaam op zenderselectie.

Alsof er eerst een heleboel van het internet moet komen, of een gedeeltelijke softwareupdate. Ik heb versie 3004EUA (release datum 21-03-2017). Soms zie ik ook even "Sony" alsof er een (gedeeltelijke) herstart plaats vindt.

Ik kijk FTA via satelliet en ether, ik gebruik geen CI-module.

Ik denk zelf dat het iets met veranderde codering smartTV te maken heeft. Overigens werken Uitzending gemist, en buitenlandse Rodeknop dingetjes normaal.

Van het smart gedeelte van Sony zijn alleen nog de Sony eigen dingetjes er nog. WWW verwijst naar Sony UK. Alle apps zijn weg; al mis ik ze niet want het was toch rommel.

 

Na een paar minuten functioneert alles normaal.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bericht van CD:

 

Dank u voor uw email.

U geeft aan dat er bij het schakelen naar de RTL zenders het beeld vast slaat en deze na een aantal seconden pas overschakelt. Dit is zeer vervelend.

Wij ontvangen meerdere meldingen hierover van klanten die kijken via een CI module met losse kaart en het blijkt met de nieuwe codering van RTL te maken te hebben. 

U kunt de module updaten met nieuwe software via uw televisie menu. Dit zou het probleem moeten verhelpen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. 

 

Ik heb een CI module van CD; die zwarte met de wereldbol. Hierop is firmware versie 3.03.13sp2 geinstalleerd.

Volgens mij is dit de laatste versie van die software want als ik naar kanaal 14 ga en in het CI menu zeg "nieuwe software installeren" dan krijg ik de melding "er is geen nieuwe software".

 

Weet iemand of er toch nog een nieuwere CI firmware versie is en hoe ik die dan installeer?

 

Ik heb ook een Aston CI module die dezelfde problemen geeft met de RTL zenders. Hierop is Appl. versie 2.2600T geinstalleerd.

Hier kan ik echter ook geen nieuwe firmware voor vinden. Weet iemand of hiervoor nieuwe firmware beschikbaar is?

aangepast door Mark via Sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zie ook geen nieuwere update als CI-update 3.03.13sp2, zie:
https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/Televisie_handleidingen/handleiding-installeren-update-ci-module.pdf

Maar let goed op. Staat er versie 3.03.13, dan is dat niet de laatste versie. Er moet sp2 achter staan.

 

Maar blijkbaar wordt er dus een nieuwe codering voor RTL gebruikt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een merkwaardige situatie.

Als op de Badr die op slechts 1,5° afstand van de Astra 23,5 staat de oorzaak zou zijn, waarom hebben dan mensen met andere apparatuur geen problemen? Ook de aanname dat als de schotel beter afgesteld zou worden, je die invloed van de Badr niet meer zou hebben is zeker niet aannemelijk want waarom zouden dan alleen mensen met een Sanmsung-tv van een aantal jaren oud dit probleem dan moeten hebben?

Evenmin is het te verklaren dat er iets mis zou zijn met de CI-module van CanalDigitaal. Waarom dan zowel problemen met de zwarte module met wereldbol maar ook met de nieuwe witte CI-module.
En waarom zouden dan alleen mensen met een Samsung-tv die problemen hebben met die CI-module?

Ook als CanalDigitaal zegt dat er iets aan de codering van RTL gedaan is, is de oorzaak niet bekend want op diezelfde transponder (11856V) zitten ook de zenders Eurosport 2 NL en L1MBURG en die geven ook problemen wordt er gezegd.

Nee, met de gegevens die we nu hebben is geen enkele logische verklaring over de oorzaak te geven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of dit er mee te maken heeft...:

 

Sinds enkele dagen heeft mijn Sony Bravia een paar minuten nodig om "op gang te komen".

Vanaf aanzetten blijft ie dan hangen op die zender. Hij reageert dan niet/moeizaam op zenderselectie.

Alsof er eerst een heleboel van het internet moet komen, of een gedeeltelijke softwareupdate. Ik heb versie 3004EUA (release datum 21-03-2017). Soms zie ik ook even "Sony" alsof er een (gedeeltelijke) herstart plaats vindt.

Ik kijk FTA via satelliet en ether, ik gebruik geen CI-module.

Ik denk zelf dat het iets met veranderde codering smartTV te maken heeft. Overigens werken Uitzending gemist, en buitenlandse Rodeknop dingetjes normaal.

Van het smart gedeelte van Sony zijn alleen nog de Sony eigen dingetjes er nog. WWW verwijst naar Sony UK. Alle apps zijn weg; al mis ik ze niet want het was toch rommel.

 

Na een paar minuten functioneert alles normaal.

Ik heb de Sony Bravia een Hard Reset gegeven. Eigenlijk stond die tip voor Android op Sony, en meen ik op mijn Sony geen Android te hebben. Maar je weet nooit wat ze er onderhuids bij op geupdated hebben.

Alles opnieuw geïnstalleerd. De procedure was toch hier en daar wat anders dan toen ik deze TV nieuw kreeg.

Mijn probleem is er in ieder geval door verholpen. Ik heb weer 100-en apps. En vooral kan ik weer vlot vanaf start van zender wisselen. Ook het pakketje regionale zenders (via smart app)) is weer te bekijken.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist weer even contact gehad met CD:

 

Het verhaal van de dame aan de telefoon is nu dat ik een verouderde CI module zou hebben die niet meer wordt ondersteund door CD (Ik heb de zwarte met wereldbol). Of ik maar even een nieuwe wil aanschaffen a 49,95 excl. 9,95 verzendkosten. Dit zou dan een kaartloze module zijn.

 

Iets zegt mij dat dit geen oplossing gaat bieden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het CanalDigitaal forum lees ik gisteren van twee leden het volgende:

Zojuist gebeld door Canal Digitaal. Zij zijn bezig te inventariseren welke modellen van Samsung dit probleem hebben. Het probleem doet zich met elk type CI module (dus ook de nieuwe met ingebouwde smartcard) voor.

Zij gaven aan nog niet de precieze oorzaak van het probleem te weten, maar wel dat het probleem zeker niet in de afstelling van de installatie van de gebruiker zit. Dus geen enkele noodzaak om met de eigen installatie te gaan experimenteren.

In ieder geval goed om te weten dat ze gericht met een onderzoek bezig zijn.


en

Ja ik ben ook vandaag door hun gebeld met wat vragen over mijn exacte model TV en zo.

Interessant om te horen dat de nieuwste CI module ook problemen geeft. Eerder nog werd er door een dame van de helpdesk tegen mij verteld dat ik maar die nieuwe CI module moet aanschaffen.

Lijkt of er nu serieus naar het probleem wordt gekeken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...