Ga naar inhoud


Vervanging Telenet digibox


Aanbevolen berichten

Met bv een Xtrend ET8500 en het originele Image kan je heel goed met de CI+ module werken trouwens, decoderen werkt als een lier, voor kabel ontvangst geen alternatieve image nodig.

 

Ook een opname maken en tegelijkertijd naar iets anders kijken?  Gaat dat ook?  Dacht het niet.

Of een gecodeerde opname maken, en deze achteraf decoderen met de CI+ module?  Dacht het niet.

 

Het kan zijn dat ie prima samenwerkt met CI+ module, maar dan kun je slechts naar een programma kijken en hoogstens één ander programma gedecodeerd opnemen welke zich op dezelfde mux (frequentie) bevind.

 

En gecodeerd opnemen en nadien decoderen gaat niet.

Een Xtrend kan niet off-line decoderen met de CI+ module.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alle CI + modules hebben hun beperkingen, achteraf decoderen lukt hier wel met de ET 8500 en OPENATV, laten aan staan in gewone standby.

 

Volgens de info op de website van Orange:
Je tv-decoder kan verschillende programma’s tegelijk opnemen. (VOO-regio: 4 opnames tezelfdertijd en 1 zender bekijken.

Telenet-regio: 2 opnames tezelfdertijd en 1 zender bekijken).

 

Handleiding Orange Decoder: https://www.orange.be/sites/b2c/files/ug_1703001_tvdecoder_update_nl_web_0.pdf

 

Forum met veel info over Belgie en Digitaal allerhand: https://userbase.be/forum/viewforum.php?f=102

 

Zenderlijst Orange: https://e-services.business.orange.be/medias/tv/channels/pdf/ch_list_tlnvl_nl.pdf

 

 

Niet synchroon geluid werd opgelost met een update.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle CI + modules hebben hun beperkingen, achteraf decoderen lukt hier wel met de ET 8500 en OPENATV, laten aan staan in gewone standby.

 

Volgens de info op de website van Orange:

Je tv-decoder kan verschillende programma’s tegelijk opnemen. (VOO-regio: 4 opnames tezelfdertijd en 1 zender bekijken.

Telenet-regio: 2 opnames tezelfdertijd en 1 zender bekijken).

 

Handleiding Orange Decoder: https://www.orange.be/sites/b2c/files/ug_1703001_tvdecoder_update_nl_web_0.pdf

 

Forum met veel info over Belgie en Digitaal allerhand: https://userbase.be/forum/viewforum.php?f=102

 

Zenderlijst Orange: https://e-services.business.orange.be/medias/tv/channels/pdf/ch_list_tlnvl_nl.pdf

 

 

Niet synchroon geluid werd opgelost met een update.

Ok, goed nieuws dan, dat probleem van dat niet synchroon lopend geluid heb ik trouwens van userbase.

Maar of die decoders nu echt beter zijn, daarvoor zal ik er toch eens eerst eentje moeten zelf bekijken.

Ik heb in elk geval nog nergens gelezen dat iemand er warm van loopt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadje gevolgd. Maar doe eens hetvolgende:

1. Zet de digicorder op bvb vtm en neem op.

2. Ga naar een andere zender vier bvb.

3. Ga in de menu, en kijk of de foutieve paketten omhoog gaan en hoe snel.

Als die snel omhoog gaat, dan adviseer ik de binnenbekabeling te bekijken.

Vindt je geen fouten van kabels of stekkers, bel dan naar telenet, en die zullen moeten komen om het signaal uit te meten en de fout(en) te zoeken.

Bovenstaande heb ik een jaar geleden ook moeten doen van iemand van de helpdesk van telenet.

Ik had hoge oplopende foutieve pakketten, en er is een technieker langs geweest. Een slechte verbinding in ėėn van hun f connectors verziekte de boel.

Een nieuwe erop en voila, zonder probleem kijken en opnemen, en bijna geen foutieve pakketten meer.

Want als het signaal niet goed is, zullen opnames met een vu ook mislukken. Ook al gaat live kijken goed.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeeeeh Sattv4iedereen je uitleg klopt niet.

 

De digicorder heeft 3 tuners waarvan er altijd 1 vrij blijft om te kijken. (sommige 4 voor sneller zappen)  Waarom de opname doen dan?

Als het een fout in binnenhuisbekabeling is ga je die op ELKE tuner zien. De test die jij halvelings omschrijft is een oude test om vast te stellen of 1 van de 2 tuners defect is.

Dit was van toepassing op het model AD2000 en die worden niet meer verdeeld.

Probleem wat topicstarter heeft is bijna zeker een slechte HDD in het toestel, zijn ouders hebbben waarschijnlijk een refurbisht toestel terug ontvangen waar dus ook de HDD van hapert.

Als je het probleem ENKEL hebt met opnames of timeshifting gaat dit het probleem zijn.

 

Nu jammer maar toch best gaan ruilen voor een andere. Zelf een VU gaan kopen met geen enkele garantie dat dit over een jaar nog werkt lijkt me een overdreven kost voor je ouders.

Daarbij kan dan ook de HDD na enkele jaren defect gaan. HDD in digicorders draaien constant ivm timeshift dus hebben wel wat te lijden.

aangepast door _Bartje_
Link naar reactie
Delen op andere sites

'T ja, dan begrijp ik het niet meer waarom er na deze werkwijze iemand van telenet kwam en een slechte f connector verbinding heeft hersteld, en dat opnames zonder omruiling dan wel goed gingen??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een probleem hebt op je binnen of buitenbekabling of straat ga je dit OOK hebben met gewoon tv kijken. Enkel met opnames dan is het een hdd probleem.

Is toch vrij logisch lijkt mij. Signaal waar je je opnames mee doet is toch hetzelfde signaal als wat je gebruikt voor tv te kijken?

En ik ben vrij zeker dat die persoon die daar is geweest niet iets anders gaat zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hier een techneut die weet of een opname een betere signaalkwaliteit moet hebben, dan gewoon kijken?

Ik heb met een vu solo se v2 gekeken naar een programma en tegelijkertijd dit programma opgenomen.

Tijdens kijken was er niks op te merken.

Doch als je de opname haalde door ts doctor 2.0, gaf die fouten.

Dit geeft zonder tussenkomst van iemand vanzelf opgelost met dezelfde hardware.

Een expert ter zake, zou dit raadsel kunnen oplossen.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil niet zeggen dat als je die opname gaat bekijken je er iets van gaat merken, veel kans dat het net als bij het gewoon kijken goed is.

 

Ts doctor en dergelijke tools gaan altijd diep in de ts kijken en melden dan ook elke error die aanwezig is.

 

Herstellen kan eventuele problemen tijdens het afspelen op een Media Player voorkomen.

 

The digital data packed in MPEG-2 or TS format can easily become broken during transmission and/or storing processes

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. Ik heb nog opnames gehad die niet goed afspelen, maar na ingrijpen ts doctor wel. Wel nog meegemaakt dat kleine stukjes ontbraken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

je opmerking hier

Vandaar de vraag of ik ze niet beter een VU laat kopen, en laat omschakelen naar 'TV met een kaartje'.

 

Het zijn van die digicorders; met HD ondersteuning.

Ben zelf al jaren geen Telenet TV klant, dus ik ken die modellen niet.

Het probleem dat ze beschreven is dat bij live tv alles goed loopt; maar bij opnames blijft het beeld soms hangen gedurende enkele seconden en loopt dan weer verder. Ook soort artefacting die optreedt; maar heb zelf geen opnames bekeken.

 

betreffende artefacts in opnames kan niet zomaar worden beantwoord

 

wel helder is dat alle Duitsers met Sky en een CI+ module van Sky prima met de VU+ werken

 

overigens zelfs mijn Kabeldeustchland Vodafone CI+ van SMIT werkt prima in de Ultimo4k

ik zie geen artefacts in mijn sky films

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

opnames TN zenders, met DM7080HD

test 12 opnames tegelijk (3 FTA + 9 gecodeerd)

 

https://www.youtube.com/watch?v=FIOpYQEHXJU

Heb je die 9 dan achteraf gedecodeerd?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...