Ga naar inhoud


Anet E10 3D printer (Gearbest)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Je kunt diverse gratis software gebruiken van tinkercad, freecad tot sketchup, of eventueel blender.

 

Op deze site staat wellicht al een kant en klaar model:

https://www.thingiverse.com/search?q=Blinds&sa=&dwh=77597106b66ab5b

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

De buismotoren kun je goedkoop kopen, de buis (bij een andere club ook)

maar iedere keer weer die buisproppen (ook adapters genoemd) dat is en

blijft tobben. En zo wordt het betaalbaar.

Maar ook de beugels aan de zijkant kan ik dan printen. Ben wel benieuwd

naar het bijbehorend "tekenpakket"... of dat te doen is voor een simpele

geest als ik.

 

Dus Michel, kom maar door.

Sorry, verkeerde link: https://www.thingiverse.com/search/page:2?q=Roller+blinds&sa=&dwh=6959710c43f396a

 

En specifiek deze kan je wellicht aanpassen: https://www.thingiverse.com/thing:268905

 

Voor de rest adviseer ik een ander topic, anders gaan we hier wel erg of-topic.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante ontwikkelingen, leuk om te volgen en ook leuk om mee te spelen, want wat kun je daar nu eigenlijk verder mee ? JA, een toepassing zoals Con omschrijft misschien ? En daarna ? Maar ik blijf het volgen. Misschien overbodig, als jij eens iets 'krijgt' , nou hartstikke leuk toch ?

aangepast door ronaldsl
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de 3D-printer vooral om onderdeeltjes te maken die je niet (meer) in de winkel kunt kopen. De toetsenbordbevestiging van een Commodore 64 bijvoorbeeld. Of ik heb een ringkerntranformator in mijn meterkast opgehangen voor de halogeenlampen boven mijn voordeur en dat bevestigd met een geprint onderdeel. Of mijn Vu+ Duo heeft alleen 3.5 inch voor de harde schijf, ik heb er een 2.5 inch schijf in zitten, bevestigd met klittenband, maar dat zou sjieker kunnen met een geprint beugeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat 3D printen maar dan moet het wel allemaal werken c.a. 7 werken geleden kreeg ik mijn Anet A8 binnen, de printer zorgvuldig in elkaar gezet en afgesteld en printen maar, de eerste 3 x ging de kop netjes naar het begin ( 0 ) punt.
Daarna wilde de Z as niet meer naar zijn 0 punt, de stappenmotor draaide nog maar één kant op en ging dus alleen nog maar omhoog.
Van alles geprobeerd maar andere software andere firmware niets werkte.
Email naar ############## gestuurd, klacht werd doorgestuurd voor verdere beoordeling, nog een mail gestuurd,
2 weken gewacht geen antwoord.
Uit eindelijk klacht op Facebook geplaatst, nu enkele dagen later enig respons moet ordernummer nog een keer doorgeven. Maar klacht is nog steeds niet verholpen. Inmiddels zelf een nieuw moederbord besteld bij ################ ( waar ze tot nu toe wel alle klachten netjesen zeer beleeft afhandelen ), printer werkt nu wel naar behoren.
Dit zegt niets over de kwaliteit van de printer er kan altijd wel iets mis gaan, maar de service van ############# is zeer matig als ik
zelf het moederbord niet vervangen had kon ik nu na 8 weken nog niet printen.

aangepast door Michel
Wij zijn nogmaals geen gearbest support forum en je ervaringen met webshops (positief of negatief) mag je hier ook niet plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Email naar ########### gestuurd, klacht werd doorgestuurd voor verdere beoordeling, nog een mail gestuurd,

2 weken gewacht geen antwoord.

Uit eindelijk klacht op Facebook geplaatst, nu enkele dagen later enig respons moet ordernummer nog een keer doorgeven.

Ik denk dat je bij dit soort zelfbouwapparatuur er gewoon vanuit moet gaan dat de garantie erg matig is: Chinese webwinkels en garantie is niet de beste combinatie. Maar groot voordeel is dat je jezelf kunt helpen: De hardware ligt volledig open, alles is afzonderlijk te krijgen voor een klein bedrag.

 

Als je meer wilt weten over het moederbord, het moederbord van de A8 is een kleine variatie op de open-source Melzi:

 

* http://reprap.org/wiki/Melzi

 

Het meeste wat op de Melzi van toepassing is, is ook op het A8-moederbord van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Graag zien we meer van jouw printer en jouw LNB beugels. Laat de foto's maar komen :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al lange tijd niet meer actief geweest op dit forum, maar volgens mij zijn de meeste toch ooit begonnen met Bakkies,  Packetradio, kleine IBM netwerkjes, Novell en het programmeren van Funkaartjes, etc?

 

Waarom niet uitbreiden naar iets nieuws?

 

Ooit heb ik van ene Michel tijdens mijn opleiding te Heerlen veel mogen opsteken van vernieuwingen (Tokenring was Uit) gaten boren en een LAN aansluiten was in. En kijk nu wat wij voor een mogelijkheden hebben!

 

Nu hoef ik geen zak meer te doen maar zit zelf al wat langer erover na te denken om mij een nieuwe hobby eigen te maken, en yes, ik ben mij al aan het inlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Michel ik begrijp best dat als er nu commentaar komt je dat niet leuk gaat vinden.

Echter maak jij veel reclame voor een bedrijf en een merk 3d printer waar denk ik al veel mensen goede maar helaas ook slechtere ervaring mee hebben en dat mag ook al ben jezelf erg anthousiast wel vermeld worden.

Gearbest is in mijn ogen ook maar een soort aliebaba of wat voor site dan ook en jammer genoeg is daar nogal wat op aan te merken.

 

Waarom zou ik? Ik heb al talloze zaken bestelt bij diverse chinese webshops, waaronder ook deze en nog nooit een noemenswaardig probleem gehad. Natuurlijk moet je van een Chinese shop niet al te veel hoogwaardige support verwachten, al is het maar vanwege de taalbarrière, maar als er wel iets mis was, niet aan kwam enz, werd er ofwel nieuw gestuurd, ofwel geld teruggeboekt.

 

Van dit specifiek bedrijf heb ik nog geen defecte items ontvangen en tot op heden werkt alles prima. Ik weet dat als het wel ooit stopt met werken dat ik er waarschijnlijk zelf mee aan de slag zal moeten, maar daar is de prijs dan ook naar.

 

De Anet A8 is wat mij betreft een waanzinnige deal voor het geld. De direct vergelijkbare Prusa I3 MKII kost het 5-voudige. Natuurlijk is die ook beter qua hardware, maar kost dus ook ruim 5x zo veel en print echt niet beter, sneller, mooier.

 

Dit topic gaat over de reviews en is geen wellus nietus discussie over kwaliteit en service.

Ik hecht nu eenmaal veel meer waarde aan mijn eigen mening dan aan die van een onbekende zonder enige onderbouwing. Zo hecht jij waarschijnlijk meer waarde aan jouw eigen mening en zo komen we dus nergens. Laten we dat dan ook maar niet gaan proberen ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt diverse gratis software gebruiken van tinkercad, freecad tot sketchup, of eventueel blender.

 

Op deze site staat wellicht al een kant en klaar model:

https://www.thingiverse.com/search?q=Blinds&sa=&dwh=77597106b66ab5b

Is bijvoorbeeld Tinkercad zonder beperkingen? Opslaan en zo?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kunt de modellen opslaan in hun cloud en exporteren naar .stl formaat.

 

Ik gebruik tinkercad zelf niet, maar dat staat gewoon op de website.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebruik je dan en waarom?

 

Ben me aan 't inlezen, jouw a.s. review trickerde mij.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...