Ga naar inhoud


Vrees voor ontvangst eutelsat 9B


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik ga dan morgen indien het weer het toelaat verder proberen, maar er is wel een kleine 25 meter kabel.

Maar morgen probeer ik met korte kabel met mijn meter, maar de batterij was plat, en ik deed het via de tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

omdat ik het niet echt begrijp, waarom ik 0,8 ontvang en 9° niet, heb ik met satfinder lite zo goed als mogelijk een foto genomen, waar je 9° ziet en 0,8°.

Zien jullie iets verkeerd? Want als ik lees is 9° een sterke satelliet, en moet toch te vinden zijn??

Thor is geen probleem, vind ik direct. maar als ik dan naar links draai richting hotbird, dan komt er geen signaal, tot ik aan de hotbird ben.

SKEW 5° elevatie 31°

onbegrijpelijk, dat thor en hotbird met dezelfde skew en elevatie te ontvangen zijn??

Alvast bedankt voor de bijkomende tips.

post-40019-0-47940100-1500708696.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het zoeken naar de 9-oost kan je beter een andere frequentie nemen b.v. 11766-V-27500-3/4 =DVB-S   of 11785-H-27500-2/3 =DVB-s2-8pks, de 11747 van Joyne is tamelijk zwak en moeilijk aftellen op een kleine schotel, ik hoop dat het signaal net word als van de overige frequenties nu geven ze nog te vaak blokken of geen signaal.  

Ik denk dat die FEC 5/6 te hoog gegrepen is voor een Eiss schotel van 43cm of een Thechnisat van 45. De frequenties van Joyne liggen oost-west zeer smal ten opzichte van de rest van de frequenties

 

voor die andere frequentie is HG5812 sneller als ik met mijn een vinger type systeem.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet de schotel terug op Hotbird, met die Arabische zenders, daar had je ontvangst op 11747.

Draai dan de schotel een heel klein beetje naar rechts, als je achter de schotel staat.

Dan moet je toch echt eerst 9 oost tegenkomen.

Dan de skew en elevatie fine tunen en je bent klaar.

Het probleem is meestal dat mensen te bruusk de schotel draaien en dan zit je er al snel naast.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen, als het weer het toelaat, dan probeer ik later de dag al jullie tips.

Nu maar hopen dat de wolken geen spelbrekers zijn.

De joyne transponders zijn zwak voor het moment, benieuwd of dit zo blijft en mijn hd30 groot genoeg is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de hd30 niet, mocht die overeen komen met een 64 cm. Triax, dan moet het lukken.

Of je er een goede regen reserve mee hebt is ???.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de Selfsat HD30. Die komt overeen met een schotel van 45cm.

 

Lijkt mij weinig regen reserve te hebben.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een testopstelling met een Triax 54 cm  schotel, prima signaal op beide transponders.

 

Moet dus geen probleem zijn, zoek eerst inderdaad op een sterke transponder.

 

Hebben die schotels van 54 cm., dat wist ik niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regen heeft natuurlijk spelbreker gespeeld, om te controleren met de zon.

Ik ontvang nu astra 19° met een signaalkwaliteit op vh-1 classics van 50%. Als het goed regent gaat het beeld weg.

Als die een gelijke ontvangst heeft van een schotel van 45 cm, is het dan wel de moeite om hem op 9° af te stellen?

Want ik vrees dat ik langs de ene kant niet boven het dak geraak, en als ik mijn schotel naar de andere kant hoog genoeg zet, ambras zal krijgen ondanks dat ik 2 hoog woon.

Maar ik dacht dat je met dishpointer obstakels kon zien? Ik zie enkel de richting, maar ik weet niet hoe je verder moet, om mijn terras te zien, en dan zien of dit dak een probleem is.

Ik zou bijna een zij aanzicht moeten zien met een lijn, en zien of die lijn door dit dak loopt.

Maar de regen dwingt me verlopig te stoppen met uitrichten, en ze geven natuurlijk nu net die tijd slecht weer uit na maanden droogte.

@joyne, kon je geen 2 weken eerder starten?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...