Ga naar inhoud


W10 wil niet installeren op nieuwe pc


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Je hebt een vrij nieuw moederbord en de Windows setup bevat de juiste driver niet. Die driver moet bij de installatie aanwezig zijn. De link van Steve gaat je daarbij niet helpen,die gaat over installeren achteraf.

 

Je moet de driver dus vooraf downloaden en uitgepakt toevoegen aan de USB stick.

Zoiets bestond al in W7, dan kon je extra drivers laden tijdens de installatie.

 

Het switchen van USB lijkt soms nodig omdat na het laden van de driver de verbindingen naar schijven en USB opnieuw geinitialiseerd worden.

 

Lees mijn link volledig.

 

Suc7

Dank je.

 

De driver welke ik via een link van azerty gekregen heb is idd uitgepakt en op een 2e stick gezet.

Bij het handmatig zoeken kan ik in de lijst met storage devices gewoon de 2e usb stick zien en de driver kiezen.

Dit werkt met w10 dus ook..

 

Eind vd middag weer thuis dan ga ik ermee verder


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan alleen nog ervoor zorgen dat je de juiste driver hebt. Meestal is het advies om deze te downloaden bij de fabrikant van het moederbord. Maar ik ga er vanuit dat je van Azerty wel de goede gekregen hebt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dit is een gebruiker probleem. Je ziet duidelijk dat er om een chipset driver wordt gevraagd. Dan ga je even via goole die driver zoeken en dan vind je dit: ( heeft me 5 seconden gekost)

 

https://downloadcenter.intel.com/product/98457/Intel-200-Series-Chipsets

 

Er staat nergens dat Windows 10 plug&play is dus het heeft niks met windows te maken en ook niks met je hardware. Als je zelf windows gaat installeren dan hoort er enige basiskennis te zijn, zo staat dat ook in de voorwaarden die je kunt lezen voordat je het zegel verbreekt. Als je dus het zegel verbreekt dan ga je daarmee akkoord en heb je dus aangegeven over de basiskennis te beschikken om windows te kunnen installeren. Als je die kennis niet hebt dan ga je naar een computerwinkel en laat je die dat doen voor een paar tientjes.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ook eens daar kijken : een recente update (KB4032188) werd snel terggetrokken omdat er blijkbaar problemen waren met USB.

Je weet maar nooit

 

http://news.softpedia.com/news/microsoft-releases-and-pulls-windows-10-cumulative-update-kb4032188-517209.shtml

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad simpel op te lossen. Driver downloaden en uitpakken (!) op een of ander medium zetten. Install starten en als je op het punt komt zoals in de screenshot, op bladeren klikken en naar dat medium gaan waar je de driver op hebt gezet. De Windows setup installeert dit en gaat vrolijk verder....  

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ook eens daar kijken : een recente update (KB4032188) werd snel terggetrokken omdat er blijkbaar problemen waren met USB.

Je weet maar nooit

 

http://news.softpedia.com/news/microsoft-releases-and-pulls-windows-10-cumulative-update-kb4032188-517209.shtml

 

Als Windows niet is geïnstalleerd zal deze update er zeker niet op staan ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn eruit.

 

Probleem was de usb stick.

 

Winkel hier om de hoek even bezocht.

Die zette mijn w10 op een eigen stick.

 

En nu start ie zonder problemen door.

Totdat ie halverwege het installeren opeens herstart.

Moest ik weer vooraan beginnen,maar de SSD is niet meer te formatteren.

Winkel mijn SSD geformatteerd,was idd niet bruikbaar door 't uitvallen vd PC tijdens de installatie.

Oorzaak moet wel de (oudere) voeding zijn dan want wat kan 't anders zijn???

Ook maar nieuwe voeding meegenomen en erin gezet,en nu tik ik dit bericht gewoon met de PC,....zucht.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dan de conclusie dat de voeding niet compatibel is met Win 10?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding was 1 van de problemen.

Deze is nu 4,5 jaar oud...had t even nagekeken.

In de oude pc,zie mijn voorlaatst gestarte topic hier,zat ie ook.

Daar gaf ik toen de oorzaak aan de 6 of 7 jaar oude combi van moederbord processor en geheugen.

Dat bleek dus fout te zijn.

Daarnaast werkte de usb stick waar mijn w10 op staat niet mee.

Dezelfde w10 stond nog op de laptop en is op een andere stick gezet en nu werkt t wel.

Dus 2 verschillende oorzaken.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dan de conclusie dat de voeding niet compatibel is met Win 10?

Ik had al aangegeven dat zijn voorgaande problemen met de voeding te maken zouden kunnen hebben, heb dat zelf hier ook gehad. Na de voeding vervangen te hebben was alles weer probleemloos. Een nieuw motherbord trekt veel minder stroom daarom het falen van de voeding later of minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...