Ga naar inhoud


ANET A8 3D printer! (videoreview)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

alle tips overgenomen en spullen besteld

word een winter project

altijd al eens willen hebben maar prijzen en moeilijkheids graad was een dilemma

nu staat hier zoveel info over dat ik het wel wil gokken

totaal kosten met 4 rollen pla  262 euro

gr cor

 

Gefeliciteerd met je aanschaf Cor!

Begin rustig met bouwen en test alle elektronica voordat je hem in elkaar gaat zetten.

 

Zie: 

 

Als dat namelijk allemaal goed werkt, kan je tijdens de bouw direct rekening houden met een paar zinvolle modificaties, zoals de mosfets en het (met kurk en kapton) isoleren van je printerbed. Daar heb je in principe geen 3D prints voor nodig en later uit elkaar halen is veel meer werk.

 

Laat ook je tandriemen zo lang mogelijk zodat je later de 'belt tensioner' mods nog kunt uitvoeren zonder nieuwe riem te kopen!

https://www.thingiverse.com/thing:1683070

https://www.thingiverse.com/thing:2205744

 

 

Ik zie heel graag later wat foto's van je bouwsel!

 

Suc6 alvast :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd met je aanschaf Cor!

Begin rustig met bouwen en test alle elektronica voordat je hem in elkaar gaat zetten.

 

Zie: 

 

Als dat namelijk allemaal goed werkt, kan je tijdens de bouw direct rekening houden met een paar zinvolle modificaties, zoals de mosfets en het (met kurk en kapton) isoleren van je printerbed. Daar heb je in principe geen 3D prints voor nodig en later uit elkaar halen is veel meer werk.

 

Laat ook je tandriemen zo lang mogelijk zodat je later de 'belt tensioner' mods nog kunt uitvoeren zonder nieuwe riem te kopen!

https://www.thingiverse.com/thing:1683070

https://www.thingiverse.com/thing:2205744

 

 

Ik zie heel graag later wat foto's van je bouwsel!

 

Suc6 alvast :)

 

bedankt ga het op mijn gemak aanpakken met geduld en google komen we eruit

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Auto Leveling Positie Sensor Kit Voor Anet A8 3D Printer Printer" heet het ding. Let wel: Je kunt zo'n ding niet gewoon kopen en aansluiten, je moet firmware installeren die de sensor ondersteunt.

Wil jij dit misschien delen met ons als je hem gaat installeren? Deze upgrade staat bij mij ook op het verlang lijstje. Zeker een handige en interessante toevoeging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja en als ik het zeg meen ik het ook. Voor mij de leukste prijs/kwaliteit/fun verhouding van 2017!

 

Het is echt wel wat knutselwerk, maar als hij in elkaar zit en je de eerste keer print, sta je versteld!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3d geprinte dingen hebben vaak een niet "spiegelglad" oppervlak. Heel vaak maakt dat niet uit. Maar als je het wel spiegelglad wil maken, is dat dan (erg) eenvoudig, of leent het materiaal zich er niet echt voor?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Echt minuten voordat ik de reviewmelding per email kreeg, bij Kickstarter de obsidian gekocht (e 300,-). Want 'het moet er nou maar eens van komen'  en 'driehonderd euro is best een nette prijs'.

 

Enorm gaan twijfelen, review bekeken, verder gezocht en wat beters gevonden. En misschien zelfs via Gearbest de uiteindelijke aankoop. (Is er nog een affiliatelink van Sat4all?)

aangepast door wernert

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Is er iets te zeggen over het geluidsniveau tijdens het printen? Is het erg aanwezig, stoort het b.v als hij in dezelfde ruimte staat te printen waar b.v. ook TV gekeken wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zelf stoor ik mij al snel aan geluid, dus ik zou dat storend vinden.

 

Hij maakt niet heel veel herrie, maar is wel duidelijk aanwezig.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De Creality CR-10 is alles behalve hetzelfde als de Anet E10. Voor wat ik tot nu toe gezien heb zijn het twee totaal verschillende printers die hooguit optisch veel op elkaar lijken.

 

Het lijkt er sterk op dat de E10 toch nog wel wat kinderziektes heeft. Hopelijk zijn die opgelost zodra ze in augustus gaan uitleveren.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit

Ik heb hem besteld.

Nu nog even wat pla bestellen om mee te beginnen.

Ik zie helaas bij gearbest alleen maar china warehouse voor de pla.

Dan die maar ergens anders bestellen. Ik zou maar niet vragen waar ik dat het beste kan bestellen.

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...