Ga naar inhoud


GigaBlueQuadplus nameserev probleem


cobes

Aanbevolen berichten

hai ik haal mijn gigablue beneden weg en neem hem mee naar mijn kantoortje om de software te vervangen , vervolgens krijg ik geen inter net meer.

instellingen zijn hetzelfde als mijn azbox die werkt wel

 

lan adapter 

LAN VERBINDING.

 

Lokaal netwerk

VERBONDEN

 

DHCP

GEACTIVEERD

 

IP-adres

BEVESTIGD

 

Nameserver

ONBEVESTIGD

 

Nameserver is gewoon het ip van mijn router, iemand een idee wat hier fout gaat?

aangepast door cobes
  • Like 1

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites


vannacht alles uit gezet en vandaag werkt alles weer, ik heb gisteren de box vaak herstart zonder resultaat en nu doet hij het gewoon weer.

wanneer iemand weet wat de oorzaak geweest kan zijn ik zou het graag weten.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig om te bedenken als je over "de software" schrijft. Heb je een nieuw image erop gezet? Daarvoor hoef je echt niet met de Gigablue te gaan slepen. Zo'n ZIP bestandje met het image kan je gerust via USB of op de harddisk installeren.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik wil er nieuwe software opzetten en dan is het handig als ik hem hier op kantoor heb staan, 

dus wil ik eert alles goed werkend hebben dan eenbackup maken en dan de nieuwe software er op.

 

nu heb ik wel internet erop ik kan hem vanaf mijn pc benaderen maar mijn lijntje werkt niet  vanmorgen nog wel, en ik heb gekeken naar online upgraden en daar krijg ik ook geen images te zien van openatv.

vandaar dat ik het idee heb dat ik iets met mijn netwerk fout doe.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

kent OpenATV 6.x de backupsuite?

want daarmee is een full backup natuurlijk heel handig te regelen en de backupdrive is in een netwerk vooraf prima naar eigen keuze instelbaar...

 

als de Nameserver niet overgenomen wordt bij start van de netwerkkaart die op DHCP ingesteld is dat meestal een probleem van de masterbrowser die niet volledig ververst wordt... soms draaid er een andere server als masterbrowser (NAS misschien)

 

een keer i.p.v. DHCP op vast adres instellen en herstarten

en dan nogmaals op DHCP instellen en herstarten

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad een NAS server draaien hier, wat kan ik doen om zo´n conflict te voorkomen.

nu doet hij het wel, alleen kan die het lijntje niet oppakken ik heb steeds van die vreemde dingen.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus-van-Cobes      // LAN 4 at 100 Mbit/s // 192.168.178.21              mijn pc                                                                                     independent port sharing allowed

Asus-van-Cobes      // Wireless                   // 192.168.178.34             mijn pc

etty-PC                     // Wireless                   // 192.168.178.25             Etty - pc draadloos 2,4 GHz, 54 / 73 Mbit/s

etty-PC                    // LAN 4 at 100 Mbit/s  // 192.168.178.33             Etty - pc draadloos

Camper - laptop      // Wireless                    // 192.168.178.35             camper laptop

Camper - laptop      // LAN 4 at 100 Mbit/s   // 192.168.178.38            camper laptop

IPad-Cobes            // Wireless                      // 192.168.178.23           Ipad - Cobes 5 GHz, 300 / 48 Mbit/s

Ipad-Etty                // Wireless                      // 192.168.178.20           Ipad - Etty 5 GHz, 300 / 58 Mbit/s

Ipad-Camper         // Wireless                      // 192.168.178.41            Ipad-Camper

iPhone-Cobes       // Wireless                      // 192.168.178.31            iPhone-Cobes

iPhone-Etty          // Wireless                       // 192.168.178.32            iPhone - Etty

HP Printer           // LAN 4 at 100 Mbit/s      // 192.168.178.22            Printer                                                                                          independent port sharing allowed

HP Printer           // Wireless                       //  192.168.178.39             printer 2,4 GHz, 54 / 54 Mbit/s   

azboxhd             // LAN 4 at 100 Mbit/s      //  192.168.178.30            AZbox werk goed met dezelfde instelling i                                    independent port sharing allowed

gbquadplus        // LAN 4 at 100 Mbit/s      //  192.168.178.26           wel bereikbaar via pc en kan ook downen maar geen lijntje           independent port sharing allowed

 

KoBox                // LAN 4 at 100 Mbit/s     // 192.168.178.27             NAS                                                                                              independent port sharing allowed

 

BRAVIA-           // Wireless                        // 192.168.178.37             TV

 

PC-192-168-178-28  // LAN 4 at 100 Mbit/s // 192.168.178.28                                                                                                              independent port sharing allowed

PC-192-168-178-24  // Wireless // 192.168.178.24

PC-192-168-178-29  // LAN 4 at 100 Mbit/s // 192.168.178.29

PORTATILCALLE   // LAN 4 at 100 Mbit/s // 192.168.178.36 laptop Redfibra
aangepast door cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je een extra switch zitten tussen die box en je router?

 

Dat werkt soms niet lekker i.c.m. satelliet ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees er zit inderdaad een extra switch tussen maar als ik die er tussen weg haal blijft alles hetzelfde.

dus blijft eerst de samba instelling samba is Actief maar autostart is gedeactiveerd in welke config kan ik dat aanpassen en waar kan ik die vinden Ton

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps Cees jij hebt gelijk ik heb de gigablue weer beneden gezet en de azbox weer op mijn kantoor en nu doet de gigablue het wel en de azbox niet meer. wel raar dat alles werkt alleen het lijntje niet.

ik denk dat het ook eraan meewerkt dat ik hier een schotel op het dak heb voor internet en dan de eerste draad naar een kastje van dat wifi systeem en dan naar de telefoonmodule en danpas naar mijn router en dan weer naar mijn kantoor met een switch ertussen. dus is het lijntje beneden korter . ik ga daar vande week eens wat verandering in aanbrengen en kijken of ik het goed kan krijgen. 

was een goede tip dus

 

dat van die samba wil ik nog wel graag weten Tonski

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en bij mij is tie actief en gedeactiveerd. en krijg hem niet veranderd.

 

dat met die switch er tussen zou kunnen kloppen maar ik heb nu een kabel rechtstreeks van de router naar de azbox op mijn kantoor getrokken en hij doet nog niks terwijl die het beneden in de kamer wel deed .

en de gigablue staat nu in de kamer en doet het wel terwijl die het boven ook niet deed

terwijl altijd zowel oven als beneden het deden ik snap er geen bal meer van.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...