Ga naar inhoud


GigaBlueQuadplus nameserev probleem


cobes

Aanbevolen berichten

PC-192-168-178-28 is (bedraad) verbonden met poort 4 van je Fritzbox... (volg het kabeltje... ;) )

 

 

De andere twee zou je kunnen blokkeren en dan kijken wat er niet meer werkt. Overigens dat jouw Azbox ' idle'  gegeven wordt terwijl deze wel actief is, doet mijn vermoeden, dat je twee apparaten op hetzelfde ip-adres hebt staan, sterken...

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk omdat dat komt omdat ik vertelde dat de azbox eerst beneden stond en toen gewoon werkte en ik op mijn kantoor met de gigablue bezig was die deed het op mijn kantoor niet  nadat ik er een nieuwe open atv in had gezet, toen de gigablue naar beneden gedaan en daar werkte hij wel, de azbox naar mijn kantoor en nieuwe openatv erin en werk nu dus niet. van het een kwam het ander

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delta de PC-192-168-178-28 is dus een switch en vanaf deze switch wordt verder alles aan gestuurd , en op mijn kantoor waar de azbox niet werkt zit er nog een switch tussen , maar ook als ik die er tussen uit laat werkt het nog niet, en het blijft vreemd dat tie wel de cccam en de settings kan downen terwijl die idle is.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

azbox is nu idle en heeft een ander ip nummer gekregen  maar verder verandert er niks geen lijntje en freezers met het kaartje , op vrije zenders zoals bvn geen freezers

als ik de azbox netwerk laat zoeken vind hj alles wat aan staat ook de Fritzbox.

de netwerktest zegt nu ook dat het netwerk goed is maar hij doet het nog steeds niet

 

lan adapter 

LAN VERBINDING.

 

Lokaal netwerk

VERBONDEN

 

DHCP

INGESCHAKELD

 

IP-adres

BEVESTIGD

 

Nameserver

BEVESTIGD

lan adapter 

LAN VERBINDING.

 

Lokaal netwerk

VERBONDEN

 

DHCP

GEACTIVEERD

 

IP-adres

BEVESTIGD

 

Nameserver

ONBEVESTIGD

aangepast door cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delta de PC-192-168-178-28 is dus een switch en vanaf deze switch wordt verder alles aan gestuurd , en op mijn kantoor waar de azbox niet werkt zit er nog een switch tussen , maar ook als ik die er tussen uit laat werkt het nog niet, en het blijft vreemd dat tie wel de cccam en de settings kan downen terwijl die idle is.

 

Je hebt toch niet meerdere DHCP hosts in je netwerk? (Dus meerdere routers die IP-adressen uit kunnen geven?)

 

azbox is nu idle en heeft een ander ip nummer gekregen  maar verder verandert er niks geen lijntje en freezers met het kaartje , op vrije zenders zoals bvn geen freezers

als ik de azbox netwerk laat zoeken vind hj alles wat aan staat ook de Fritzbox.

de netwerktest zegt nu ook dat het netwerk goed is maar hij doet het nog steeds niet

 

lan adapter 

LAN VERBINDING.

 

Lokaal netwerk

VERBONDEN

 

DHCP

INGESCHAKELD

 

IP-adres

BEVESTIGD

 

Nameserver

BEVESTIGD

lan adapter 

LAN VERBINDING.

 

Lokaal netwerk

VERBONDEN

 

DHCP

GEACTIVEERD

 

IP-adres

BEVESTIGD

 

Nameserver

ONBEVESTIGD

 

We hebben het toch niet over WA.... :whistle: :whistle: :whistle:

 

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

FOUTJE IN HET BERICHT GESLOPEN deze is goed dat tweede hoort er niet bij 


lan adapter 


LAN VERBINDING.


 


Lokaal netwerk


VERBONDEN


 


DHCP


INGESCHAKELD


 


IP-adres


BEVESTIGD


 


Nameserver


BEVESTIGD


if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cobes,

 

 

DHCP

INGESCHAKELD

 

Ik heb het hier boven al eens eerder vermeld !

 

Schakel DHCP nu eens uit en vul een goeie IP adres in die niet in gebruik is.

Apparaat daarna uitschakelen en even later opnieuw aanschakelen.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met het vast instellen van het IP verhelp je het probleem niet, maar omzeil je het. Bovendien veroorzaak je daar mogelijk (nog) meer conflicten mee.

 

Hang eens een PC of laptop aan dezelfde netwerk kabel en kijk dan wat je krijgt van de DHCP server, herstart de netwerk interface en kijk opniew.

 

Als het niet werkt, welk DNS IP is er dan toegekend?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel ik heb het ip veranderd om er zeker van te zijn dat een ander ip hem niet in de weg zit  het hoogste ip zit op 192.168.178.39 en de nieuwe van de azbox is nu 192.168.178.45 dus mooi vrij van alles

pc zit op dezelfde lijn pc en box zitten samen op een uitgang van de Fritzbox  dns is de router

Tonsky dit staat in de cccam.cfg 

B: /dev/sci0 00
B: /dev/sci1 00
TRY ALL CHIDF
SECA HANDLER: 3
SCIDEVICES: 2
 en het lijntje natuurlijk maar die plaats ik hier niet.
 
ik nu effie niet testen want het lijntje doet het even niet
aangepast door cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijntje?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is me wat zeg...

alles gaat plat tegenwoordig :grin: zelf mijn bankrekening

 

als er naar buiten een lijntje bestaat, (dat kan men met netstat -a zien in telnet bij de doorsnee linux box) dan is er wellicht een loop / Lus gecreëerd volgens mijn bescheiden aanname van het onderhavige probleem bij cobus

 

het kan ermee te maken hebben dat we van plek verwisselt zijn en IP-adres en die domme router nog steeds geen flush van oude dns gegevens heeft gehad

 

principieel is de router de dns server en de nameserver

 

als alles initieel opgestart wordt dus in volgorde als eerste de router en dan zijn aangesloten netwerkleden moest het zich een adres toewijzing en DNS / Gateway vanzelf oplossen

 

maar indien er intern ook mounts en of gedeelde netwerken voor bepaalde apparaten gekozen zijn die verwijzen naar vaste adressen en / of via dns een omweg zoeken (dus extern) dan kan heel veel mis lopen.

 

met telnet kun je de router dwingen oude lijken te "flushen"

met een zinnig schemaatje kun je verbindingen duidelijk maken en loops voorkomen

ik weet niet veel over AZbox maar C-lijntje en CCcam is bij AZbox forum vaker een probleem in geval van een "complex" Netwerk.

 

ik bak er geen spacecake mee, ik kan de oorzaak zelf niet ontdekken.

sorry

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

grootste problemen opgelost, het geheugen van de azbox is eigenlijk te klein geworden waardoor er vreemde dingen gebeuren in de box , ik heb er nu een hele hoop rommel uitgehaald en nu gaat het allemaal een stuk beter hij is weer redelijk stabiel  en functioneert  ook redelijk normaal. er moet nog meer uit maar dan moet ik er eerst achter zien te komen hoe telnet werkt

dus het grootste probleem is hiermee opgelost

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...