Ga naar inhoud


DREAMBOX 920


DIGIWIEW

Aanbevolen berichten


Ik vind het altijd wat verwarrend als men van triple tuners spreekt.

Is dat dan een tuner die je naar wens met één van de 3 verbindt, of 3 tuners in één die je alle 3 tegelijk kunt gebruiken?

De triple tuner is een dual tuner met 3 aansluitingen: 2x DVB-S2X, en 1x DVB-C (of DVB-T2)

Je kan 6 tuners instellen, en verschillende combinaties gebruiken.

Ook al is er maar 1 DVB-C (of DVB-T) aansluiting, je kan deze intern doorlussen naar 2

Het is mij zelfs gelukt om DVB-C en DVB-T via dezelfde aansluiting te combineren, samen met DVB-S

Ik kan op mijn dm900 gewoon tussen de verschillende S/C/T zenders zappen.

Wat ik nog niet geprobeerd heb, is een tweede sat kabel aan te sluiten, daar ik enkel een draaibare schotel heb.

aangepast door satmaat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welke tuner wordt deze eigenlijk standaard geleverd? Als ik zo lees zal deze voorzien zijn van de nieuwe Broadcom FBC tuner.

 

Maar wat voor tuner is dat nu? Heb je daar een unicable setup voor nodig? Zo nee, tot hoeveel virtuele tuners creeer je dan met een normale disecq opstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb zonet een test van deze ontvanger gelezen in een Duits tijdschrift over E2.

Deze nieuwe 920 komt toch wel goed uit de test. Ook met OE2.5 wat overgens al heel lang erg stabiel op mijn 7080HD draait zonder enig probleem.

Uiteraard komen er ook weer allerlei alternatieve images voor dit model.

 

Ondertussen heb ik bij mijn leverancier de nieuwste plugin tuner met Multisream optie besteld en lees ik net dat DM property volgende maand de FBC tuner gaat uitleveren.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

satvision dreambox 920 en vu uno preview

 

vorige week de DM900 UHD ontvangen, en na wat flashen kwam ik op die berichten terecht ivm 920. dezelfde dag ingepakt en retour gestuurd. Begin september komt de 920 uit.

Ik weet dat je de 900 wel kan uitrusten met een FBC tuner (100 €), maar daar 1 slot, moet ik mijn triple tuner dan gaan verkopen voor appel en ei en moet je kiezen, kabel of sattuner. In de 920 zou je standaard voor FBC kunnen kiezen, nadien kan je nog een FBC Cable nemen.

 

Ik lees op een Duits dreambox forum: ".....Lieferung möglich ab: 19. Oktober ." !!!

aangepast door satsurfer

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nice! 

 

Ik ben wel benieuwd of er op deze tuner een Diseqc motor kan en/of deze een Blindscan kan uitvoeren?

Verder een typisch mooi Dreambox product.

Met deze nieuwe tuner is de achterstand op concurenten weer ingehaald zeg ik.

 

Volgende maand toch maar een DM920 bestellen!

aangepast door duitsland

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nee hoor. Dat is niet helemaal waar want op de update sites van DM staan al de nodige images voor de nieuwe DM920.

Ook in elke OE2.5 software update worden al drivers meegenomen voor deze nieuwe ontvanger.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...