Ga naar inhoud


Kunststof kozijnen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Gisteren zijn we op de koffie geweest bij Sat4All'er @edje-ken. Erg vriendelijk van hem en zijn vrouw om ons uit te nodigen. Ze hebben zo'n beetje alles laten vervangen wat er maar mogelijk is: deuren, ramen, kozijnen, vensterbank en dakkapel. Het ziet er allemaal netjes uit en heeft ons dus een goede indruk gegeven van de mogelijkheden.

 

We gaan nu rustig wachten op de offertes van de schilder en een paar kozijnenboeren en dan hakken we een knoop door.

 

Het kost even een investering, maar dan ben je er voor de komende decennia ook vanaf. Ik heb gisteren via Google Maps nog even gekeken naar de woning die we toen hebben opgeknapt en na 30 jaar zit het kunststof er nog steeds in en (voor zichtbaar) zo goed als nieuw. Google even op ´kunststof kozijnen ´, de naam begint met een . Ze geven je gewoon een all-in offerte zodat je verder nergens naar om hoeft te kijken, afwerken binnen wordt gewoon netjes gedaan en zo hoort het ook. Ik kan je deze zeker aanraden, anders zit of zat er eentje in Wormerveer die betrouwbaar is. Weet alleen niet of die nog bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je toch bezig bent met offertes nog wat tips.

Onderhoud het hang en sluitwerk goed, elk jaar ff nalopen en smeren. Vraag gelijk hoeveel een extra setje hang en sluitwerk kost bij je bestelling. Als je kunststof goed onderhoud, sopje enz, is mijn ervaring dat het kunststof het hang en sluitwerk overleefd. Een extra setje is dan erg handig want passend is dan moeilijk te verkrijgen.

Stuur een foto mee van het aftimmeren van binnen. Oude huizen zien er van binnen anders uit dan nieuwe huizen en dan is al snel iets meerwerk. (Hou er rekening mee dat er vaak ook nog binnen geschilderd moet worden na het aftimmeren. Vraag het even vooraf.)

Bespaar niet op isolatie waardes, koude bruggen en het glas. Energie zal de komende jaren alleen maar duurder worden, de kosten haal je er uit bij het stoken en bij verkoop.

Ventilatie roosters zijn er in verschillende soorten, op het glas en in het kozijn zelf (in het kalf??). Soms wil de gemeente geen verandering van buiten, daar zijn dus oplossingen voor. Persoonlijk vind ik roosters prettiger dan een raam openzetten. (Inbrekers, muggen, variabel luchten, bla bla bla)

Slaap je zomers met het raam open vraag dan wat een muggenhor voor de slaapkamers extra kost. Ja, ik heb een rooster in de slaapkamer maar in de zomer vind ik een raam open prettiger.

Kijk vooraf of je een vergunning nodig hebt!! Op internet is daar een tooltje voor van de overheid.

Kijk eens of je subsidie kunt krijgen, vaak kan je die vrij eenvoudig krijgen.

 

 

Hoop dat je hier wat aan hebt, Succes!

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste 2 offertes binnen. Aangevraagd bij 2 gerenommeerde leveranciers. De één levert Veka de ander Schüco.

De eerste schat op basis van onze wensen en de foto's iets van 15.000 euries maar dat zal blijken als er ingemeten wordt.

De tweede heeft er iets meer werk van gemaakt en komt op basis van dezelfde gegevens op 22.000 euries.

 

Dan hebben we het over de benedenverdieping met 5 ramen van 1300 breed en 2280 hoog. Allen voorzien van een boven-klapraam en 2 ook nog van een rooster. Verder krijgen alle ramen een ingebouwde luxaflex en glaslatten op de ramen.

 

We wachten nog op de offerte van de schilder als alternatief.

 

@humptydumpty

De garantieperiode is minimaal 15 jaar. Dan zit ik misschien al kwijlend in een tehuis :grin:. Dus een extra set hang- en sluitwerk geloof ik wel.

Isolatiewaardes maak ik me met een huis uit 1916 ook niet al te veel illusies over. HR++ lijkt me genoeg. Driedubbel glas is grofweg dubbel zo duur.

 

Wij hebben zomer en winter altijd een raam open in onze slaapkamer. Die moeten dus zeker open kunnen. Wat ik erger vind is dat ze allemaal naar binnen open gaan.

 

Vergunning en subsidie moet ik eens nakijken.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is meer dan 1000 euro per vierkante meter...

 

perfect dubbel of driedubbel glas erin gewoon met silicone kit is 200 euro per vierkante meter

 

willen die voor die paar plastic profielen en werkloon 800 euro

 

nou toe maar

het gaat te goed in de bouw, zou het hele verhaal vergeten beste sammie

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/14/2017 om 14:28 zei Tonskidutch:

het gaat te goed in de bouw, zou het hele verhaal vergeten beste sammie

Nou, het alternatief is een paar duizend euries voor al het schilderwerk zo eens in de 3 jaar. Maar de zoektocht naar een betere prijs gaat door.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de ingebouwde Luxaflex de bizarre prijs geeft.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luxaflex ingebouwd is zeker niet goedkoop maar dat verklaart nog niet de hoge kosten. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier net een ruit laten vernieuwen, HR++ 1710mm x 1516mm €187,20 ex. BTW

(Oude ruit was wel thermopane alleen geen HR)

Schilderen doe ik zelf en aangezien al mijn kozijnen nog goed zijn hoef ik niet aan vervanging te denken.

Als ik een nieuw kozijn nodig zou hebben ga ik wel voor kunststof maar ook gewoon met naar buiten draaiende ramen, dit kan gemakkelijk alleen moet je het wel duidelijk aangeven.

Bij vrienden van mij zijn in het huis ook alle kozijnen vervangen door kunststof kozijnen en dat was direct te merken aan de warmte in het huis.

Veel betere isolatie mede door de kunststof kozijnen in plaats van hout.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zou goed kunnen met 72,2€/m² voor het beglazen met HRkutkut glas (187,20 / 1,710*1,561) door Ruit&zoon N.V.

appels en peren heren

jullie vergelijken totaal verschillende grootheden en of specificaties en geen gelijkwaardig geleverde diensten.

er kan enkel een algemene stelling geponeerd worden waarin men nu beter af is dan voorheen, maar zeker niet dat men het beste af is voor een gelijke som aan geld / kosten

daarvoor zijn analyses en berekeningen nodig die ook voorgelegd moeten kunnen worden om de energieprestatie normering genoegen te doen.

 

 

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat HR kutglas zal best wel meevallen, en de totale besparing kan ik volgend jaar wel geven als ik mijn nieuwe jaaroverzicht weer binnen heb.
De merkbare verschillen zij natuurlijk ook aan te tonen als je een thermometer in de vensterbank legt en de tabellen van het afgelopen jaar met de tabellen van het komende jaar gaat vergelijken.
Alleen dan had je dat dus al wel van te voren moeten doen maar zo gek was ik nou net niet dus die berekeningen waar jij op zinspeelt is ook maar natte-vinger werk, hoe staat het huis op de windrichting is dan ook van belang en zon inval enzovoort! Dus ik ben niet zo negatief en heb ook geen overzicht van de gebruikers van minimaal 100 huizen om een redelijk vergelijkingsoverzicht samen te stellen omdat de bewoners ook aardig verschillen met hun stook gedrag.:crazy:

HR++-beter.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei catw:

Als ik een nieuw kozijn nodig zou hebben ga ik wel voor kunststof maar ook gewoon met naar buiten draaiende ramen, dit kan gemakkelijk alleen moet je het wel duidelijk aangeven.

Naar buiten draaien kan inderdaad wel maar geeft problemen met het Politie keurmerk. Het zou ook problemen met je verzekering kunnen geven. En één van de leveranciers gaf zelfs aan dit niet te doen vanwege zijn certificering. Dit is me allemaal verteld. 

2 uur geleden zei Tonskidutch:

daarvoor zijn analyses en berekeningen nodig die ook voorgelegd moeten kunnen worden om de energieprestatie normering genoegen te doen.

 

Joh, dat boeit me echt niet. Ik heb geen energie prestatie certificaat. En wat verwacht je van een 100 jaar oud huis. Ik zet slechts de kosten van 20 jaar kunststof af tegen 7x een schilder langs laten komen in 20 jaar. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie zijn als leek, natuurlijk eerst en vooral, op de centen van de besparing aan m³ gas uit

duidelijk, zou je kunnen inkomen

maar een volledig ongeisoleerde woning met dergelijk nieuwe beglazing en profilen kan de Waterdampdiffusie sterk beïnvloeden waardoor je geen condens meer op de ramen hebt maar condens op de muren en dus schimmelvorming binnen KUNT krijgen... daarom schreef ik je moet wel een objectieve analyse en berekening eraan ten gronde leggen met betrekking tot wat je gaat investeren.

maar dat voert misschien echt te ver voor de doorsnee woningeigenaar.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2017 om 11:17 zei Psychosammie:

Ik heb de eerste 2 offertes binnen. Aangevraagd bij 2 gerenommeerde leveranciers. De één levert Veka de ander Schüco.

De eerste schat op basis van onze wensen en de foto's iets van 15.000 euries maar dat zal blijken als er ingemeten wordt.

De tweede heeft er iets meer werk van gemaakt en komt op basis van dezelfde gegevens op 22.000 euries.

 

Dan hebben we het over de benedenverdieping met 5 ramen van 1300 breed en 2280 hoog. Allen voorzien van een boven-klapraam en 2 ook nog van een rooster. Verder krijgen alle ramen een ingebouwde luxaflex en glaslatten op de ramen.

 

Ik mag aannemen dat dit inclusief kozijnen is? Anders is het peperduur.

Om je een beetje een idee te geven:

Wij waren voor een niet al te grote dakkapel met 4 draai/kiep ramen verdeeld over 2 kleine slaapkamers naast elkaar rond de 5500 euro kwijt. Drie verschillende offertes gehad die elkaar niet echt veel ontliepen (laagste 4800 euro), maar uiteindelijk gingen we met de duurste in zee omdat die Veka leverde en de binnenzijde keurig netjes afwerkte, zodat je er verder geen omkijken naar had.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te voorkomen dat ik langs de muren een champignonkwekerij zou kunnen beginnen als de rolluiken naar beneden zijn was het ventilatiesysteem al aangepast.
Ook is er rekening gehouden met de, later aangebrachte, vloer- en muur isolatie van het pand vanwege het gegeven dat het in 1975 gebouwd is en volgens de gegevens op isolatie gerekend is.
De vloer isolatie bestond uit 10mm polystyreen plaatjes op de betonbekisting en in de muren een zelfde isolatie als de opzichter langs kwam, kon daarna mooi verplaatst worden (jorr..... bouw).
Dus dat super HR++ glas, van heden, zal best wel goed werken ten opzichte van het oude thermopane (glaverbel) uit 1977, ik ben ook maar een leek.

De  Tonskidutch champignon kwekerij.champignonkwekerij.jpg.050c9637bf9ebd3161a60664c4b0f0f8.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...