Ga naar inhoud


Kleuren Televisie is 50 jaar oud. Jubileums uitzendingen op Duitse TV


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dat was op film. Niet op video.

Ongeveer zo?

http://people.ischool.berkeley.edu/~buckland/television.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al lang in de branche werkzaam maar van een 2 duims machine heb ik nog nooit gehoord.

Het zal wel 2" (inch) zijn wat er bedoeld wordt en over de hele wereld zo genoemd wordt.

2 duims...hahahaha...leuk die Belgen. Altijd weer lachen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar in de video techniek is het echt het tape formaat wat bedoeld wordt, en de gangbare benaming daar is Inch.

Het woord Duim in combinatie met video tape had ik tot vandaag nog nooit gehoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit zijn de oorspronkelijke snelheden>

"30 ips, 15 ips, 7½ ips, 3¾ ips"

 

Dat de Europeanen daarvan cm/sec gemaakt hebben.

 

Mijn video dupliceer systeem werkte met een tape snelheid van 10 m/sec.

Een speelfilm kopiëren duurde ongeveer 12 seconden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ceesv.....heb jij wel eens van een 19 duims Rack gehoord?  :D

Jazeker, wanneer ik erop googel kom ik hier terecht.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/359899-kleuren-televisie-is-50-jaar-oud-jubileums-uitzendingen-op-duitse-tv/?p=2460800 :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje terug het museum kunnen bezoeken.

Het stond toen wel in het teken van 100 jaar radio omroep.

 

Maar we mochten per uitzondering ook achter de schermen gaan kijken.

Daar werd het wel echt interessant.

Wat daar allemaal te vinden was.

 

Hopelijk komt er nog een tentoonstelling over de tv studio's en opname apparatuur.

 

En wat de Duimse maten betreft... op het werk gebruiken wij ze ook door elkaar.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sicher, sicher!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...