Ga naar inhoud


gedeeltelijke zonsverduistering 7 Augustus


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Ik denk dat het vandaag een gedeeltelijke maansverduistering is. ;)

 

Al het wonderbare aan de sterrenhemel dat we deze maand mogen verwachten :

 

http://www.nationalgeographic.nl/ruimte/2017/08/deze-maand-aan-de-hemel-meteorenzwermen-en-een-gedeeltelijke-maansverduistering

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Met een beetje geluk kunnen nachtkijkers op deze avond de maan door het noordelijk deel van de donkere bijschaduw van de aarde zien schuiven, waarna een gedeeltelijke zonsverduistering plaatsvindt.

waarna een gedeeltelijke zonsverduistering plaats vindt

wat nu

 

ja journaliskies zijn niet altijd correct qua bewoordingen

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook een link over de gedeeltelijke eclips?

Die link gaat over 21 augustus, net als deze: http://www.zonsverduistering.nl/eclips2017augustus.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die totale zonsverduistering op 21 augustus zullen we live kunnen bekijken , ofwel via live streaming op PC , ofwel voor de satellietkijkers live op 22°W  Reuters TV ( in HD )

 

https://www.nasa.gov/eclipselive

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat er in de lucht gebeurt is niet boeiend, iedereen kent de beelden van de TV.

 

Maar wat er op de grond gebeurt is fascinerend!

 

Met grote snelheid zie je een schaduw naderen, het wordt steeds donkerder.

Het begint plotseling te waaien, daarna is het windstil, het schemert met een heel onwezenlijk licht, en de dieren zijn stil.

Heel bijzonder om dat mee te maken, het heeft bij mij diepe indrukken achter gelaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar wat er op de grond gebeurt is fascinerend!

 

Met grote snelheid zie je een schaduw naderen, het wordt steeds donkerder.

Het begint plotseling te waaien, daarna is het windstil, het schemert met een heel onwezenlijk licht, en de dieren zijn stil.

Heel bijzonder om dat mee te maken, het heeft bij mij diepe indrukken achter gelate

 

Klopt , volledig. Heb het persoonlijk meegemaakt in 1999 ( 11 augustus ) . Hier was er ook een te aanschouwen in België. Maar slechts in de buurt van het verre Virton aan de Frans , Luxemburgse grens. De avond ervoor had het KMI reeds verwittigd van slecht weer met veel wolken . Dezelfde avond keek ik naar de weersvoorspellingen in Noord-Frankrijk op TV ( zoals meestal ) . Daar waren de vooruitzichten prima nabij de monding van de Somme.

Wij vertrokken op die ochtend om 6h00 om dit prachtig schouwspel te bewonderen. Daar aangekomen een stralende zon een geen wolken !

Dit is een belevenis die me altijd zal bijblijven , gewoon prachtig , adembenemend . Iets om te beleven met een grote menigte , de reactie van de mensen is indrukwekkend.

Heb alles opgenomen op film . Je kan nog altijd even meegenieten . Let zoals gezegd op de sfeer en alles wat er dan rondom jou heen gaat , kun je zien op het filmpje. Kippenvel momenten.....

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dat destijds meegemaakt 1999

een volledige

je begrijpt in het jaar 1999 voor de grote 2000 wende die dan nooit meer goed zou komen volgens de meeste idioten

 

iedereen nadien feesten en toch een beetje bezopen

maar stil wordt de fauna en natuur om ons heen die normale dag cyclus als niet te begrijpen fenomeen onderbroken ziet

 

die fenomenen zijn ook de achtergrond en mystiek van bouwwerken als stone henge = een beetje feest elk jaar

 

p.s. nog een linkje

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben er in 1999 voor naar Luxemburg gereisd.

Daar was de exlips volledig.

Ik moet ook nog ergens de eclips op video hebben.

Een half uur voor het evenement verdween de bewoking en was alles te volgen.

In Frankfurt bleef het bewolkt, daar moest men het met beelden op tv doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik me kan herinneren stond ik in 1999 op het dak van het Scheepvaarthuis.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...