Ga naar inhoud


EPG op radio zenders


astro iris

Aanbevolen berichten


Werd hoog tijd.

Bij Duitse zenders is dit heel normaal. En ook zeer plezierig, moet ik zeggen. Sommige Duitse muziekzenders hebben zelfs de playlist toegevoegd. De Zwitserse SRG, bijvoorbeeld de klassieke zender, doet dit ook.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden zag ik het bij de NDR en WDR zenders de EPG staan. Vond dit prettig en aangenaamd.

Mailtje gestuurd naar Canaal hierover maar zij vonden het niet noodzakelijk om dit ook in Nederland in te voeren.

 

Kennelijk is concurrentie nu de noodzaak om wel EPG in te (gaan) voeren bij de radiozenders.

Een andere reden kan ik niet inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet wat toevoeging van EPG aan radiozenders extra kost naast toevoeging van EPG bij tv zenders.

Wel valt mij op, dat Duitsland en Zwitserland de radio EPG goed voor elkaar hebben, en het VK in wat minder mate.

Daarnaast bestaat er voor bepaalde landen en zenders de mogelijkheid EPG via Rytec toe te voegen als je gebruik maakt van een open source image zoals Pli of  OpenATV.

  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2017 om 22:46 zei astro iris:

Maar nog niet op allemaal, raar dat bijvoorbeeld van alle NPO zenders alleen NPO radio 5 geen EPG heeft.

 

Ik heb bij alle NPO Radio zenders en de meeste commerciëlen een EPG.

De enigen die géén EPG hebben zijn:

Funx, Classic FM, BNR Nieuwsradio, Arrow Classic Rock, Radio 10 en Slam!

Ik gebruik de EIT EPG en niks via een extra plug in.

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

uh Titel gaat dus over Nederlandse Radio zenders via CD en TVV

of niet?

De vraag is inderdaad algemeen en niet specifiek NPO/commercieel

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik neem aan dat de vragensteller dit alleen bedoelt voor NL en misschien Vlaanderen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...