Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

Als ik langs snellaadpalen kom dan zie ik er nooit een auto staan. Sommige zijn zelfs alweer buiten dienst gesteld.

 

Verkoopcijfers van plug in hybrids zijn in elkaar gezakt sinds er weer normaal belasting en bijtelling dient te worden betaald.

 

Enkele elitaire auto`s voor de rijke bovenklasse worden er wel verkocht. Maar de doorsnee buger laat de Leaf´s en Zoe´s links liggen.

 

Is de hype dus over en hoe moeten we dan over 15 jaar allemaal electrisch rijden. 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Volgens de cijfers staat er elke 2,5 dag een klant aan zo een laadstation.

Bij een Tesla geeft een uur laden /tanken je 82,5 km actieradius.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al meerdere keren gezegd dat de elektrische auto de manier is van directeuren om de auto, zonder gemopper van het personeel, naast de voordeur te kunnen parkeren. (werd me overigens niet altijd in dank afgenomen :D) om vervolgens belastingvrij en hoofdzakelijk op benzine overal naar toe te rijden.

suc6
Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je nu aan een auto die alleen elektrisch rijdt? Moet je dan als je op vakantie gaat een andere auto gaan huren?
Bij veel hybride auto's mag je al niet eens een trekhaak monteren voor een aanhangwagentje, laat staan een caravan, bij een volledig elektrische al helemaal niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'T ja, met een 7 personen camper op elektriciteit op vakantie gaan dan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een brandstof auto hang je ook niet na ieder ritje aan de pomp.
500 a 700 km op een volledige lading is geen uitzondering mee, waarom zou je dan je auto na een ritje van enkele tientallen kilometers aan de snellader hangen?
De laadpalen rekenen een starttarief plus de lading. Een aansluiting thuis waar je je auto gewoon tijdens de nacht laat laden is voordeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla, de meest bruikbare elektrische auto, heeft eigen laadstations waar je veel sneller (en gratis?) laadt. Dus die zie je niet zo vaak langs de snelweg. 

Plug-In hybrides kunnen niet ver genoeg op stroom, qua tijd is het onzinnig om die onderweg te tanken, maar wel bijvoorbeeld voor de deur (kun je mooi de parkeerplaats bezet houden) en bij het werk. En de meeste plug-ins zijn alleen maar voor de bijtelling gekocht, niet om elektrisch te rijden.

Tot op heden de meest zinvolle semi-elektrische auto's, de pure hybrides kunnen niet eens aan een lader gezet worden. 

@borsjea En auto's die 700 km ver kunnen op één lading ken ik niet, kun je de merken noemen die dat kunnen?

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nu accu stroom is, brandstofcel stroom (met waterstof), als het maar snel genoeg gevuld is.

Dan is waterstof toch net zo makkelijk als LPG maar helaas nergens verkrijgbaar! er rijden al vier automodellen splinter nieuw op de markt mee rond

En dat distributienet voor waterstof gaat Tante Merkel veranderen, want ziedaar dan hebben alle Duitse automobiel Fabrikanten de motoren ontwerpen al van klaarliggen in de lade "niet de consument vertellen". En als China ook die kant op wilt, hetgeen al bekend is, is de MARKT voor die techniek reuzachtig.

Maar de Nederlandse situatie is anders. Daar hebben de energieleveranciers te veel stroomproductie en kunnen die het beste opslaan in Jullie auto accu's. Want anders moeten ze het via netbeheer rondsturen en dat kost meer geld dan de productie. (bron enexis)

 

Ik zou mijn oude beamer direct ombouwen met een conversion kit voor het lokaal verkeer. Dat is beter dan afwrakpremies en is geruisloos rijden.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Allemaal leuk en aardig, maar als 10% van de benzine / diesel autos wordt vervangen door een elektrische auto hebben de nutsbedrijven wel een probleem als die allemaal 's-avonds om een uurtje of 18:00 beginnen met laden. Leuk zo'n elektrische auto, lekker geen uitstoot, maar hoe wordt die stroom gemaakt dan? Met alleen windmolens en zonnepanelen gaan we het vermogen wat nodig is om die golfkarretjes te kunnen opladen niet opgewekt krijgen...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

het optimale scenario is natuurlijk dat men hand in hand gaat

de productie en het overschot moeten elkaar bij navraag synchroniseren en aanvullen.

die techniek is er al

dan worden zelfs 3 de wereld landen als België met een gevaarlijke Tihange Reactor voorzien van goede zuivere Nederlandse Stroom

 

p.s. Nederland en Duitsland buffert al een tijdje onderling

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...