Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei wiz:

Wel roepen dat we allemaal electrisch moeten gaan rijden want dat is milieuvriendelijk, maar geen extra infrastructurele maatregelen nemen.

 

Wie zegt dat die niet genomen worden? Vorig jaar werden bij ons op het werk 7000 zonnepanelen op het dak geplaatst. Daar kwam NUON toch even speciaal voor langs om structurele maatregelen te treffen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden zei kiekiek:

 

Misschien verstandiger om te denken in oplossingen dan te denken in problemen.

 

Fossiele brandstoffen zijn nou eenmaal eindig voorradig en renewables zijn oneindig beschikbaar.

 

Wil je iets kunnen oplossen dan moet je eerst het probleem (h)erkennen.

 

En ik heb al een paard en menwagen, en mijn koetsiersbewijs :)

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TangoBravo:

Overigens "thuis opladen" is natuurlijk niet mogelijk als je 3hoog achter woont ;-) Dus moeten we veel laadpalen neerzetten. Heel veel, want iedereen wil eigenlijk 's nachts laden en liever niet een half uur of veel langer overdag bij de pomp staan. 

En dan de hoeveelheid energie die er nodig is. 100 km kost gemiddeld 15 kWh energie, jaarlijks verbruik je dus zo'n 2250 kWh als je een gemiddelde wagen neemt en 15.000 km per jaar rijdt. Hoeveel centrales hebben we daarvoor nodig? Laten we voor het gemak zeggen dat er 5.000.000 personen-auto's van elektriciteit voorzien moeten worden dan is er jaarlijks 11.250.000.000 kWh nodig. Dat zijn getallen die mij beginnen te duizelen. Hoe vervoer je dat over een draadje?

Of laten we het anders illustreren: Alle energie die nu in grote tankwagens als brandstof naar tankstations (zo'n 4000?) in Nederland vervoerd wordt gaan we voortaan over een elektriciteitsdraadje naar de auto's transporteren. Dan kun je wel met een duur verhaal over "Smart-grid" aankomen, maar voor mij wordt dat draadje waar al die energie over moet gaan gewoon een "gloeidraadje". 

Je hebt gewoon extra centrale's nodig, en ook je energietransport zul je moeten opwaarderen. En dan hebben wij in Nederland nog een van de beste stroomnetwerken, ik weet plaatsen op deze wereld waar het "iets" minder is. 

Duizelen hoef toch niet, totale stroomverbruik per jaar in NL is 120 miljard kwh. Gereden km´s in NL is wel 25% hoger dan je aanname.

 

´s Avonds opladen thuis is niet slim, dan is er geen zonlicht. Beter is opladen overdag en dan ´s avonds je autoaccu gebruiken om je woning van stroom voorzien. Gemiddelde woon/werkafstand is immers veel minder dan de capaciteit van je  autoaccu.

 

Voor de veelrijders is er waterstof, De uitstoot is water...... 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei kiekiek:

Dat is helemaal niet moeilijk, namelijk bufferen. De plannen voor projecten in het IJsselmeer en voor de Belgische kust liggen allang klaar.

Ja, leuk, maar dan zie je 2 zaken over het hoofd.

- De actie groepen tegen het doorlopend veranderen van het waterpeil in het Ijsselmeer.

- Je moet de energie van het IJsselmeer naar je auto transporteren.

Dat worden een hoop hoogspanningsmasten erbij in Nederland.

Wacht, nog een aktiegroep, tegen hoogspanningsmasten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt tijd dat de fossiele brandstoffen maar eens echt opraken, dan verstommen dat soort aktiegroepen vanzelf, veel minder oorlogen, veel minder vervuiling. Soms moet je keuzes maken in het leven en we hebben nu de keuze gemaakt om over te stappen naar duurzame energie. Zie je dat niet zitten? Ga dan ergens in de sahara of op de noordpool wonen ;)

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei kiekiek:

 

Wie zegt dat die niet genomen worden? Vorig jaar werden bij ons op het werk 7000 zonnepanelen op het dak geplaatst. Daar kwam NUON toch even speciaal voor langs om structurele maatregelen te treffen ;)

Al goed en wel, maar heeft iemand mijn bijdrage gelezen? Eerst dit even oplossen, of je mag met de fiets een uitstap maken of naar je werk gaan.

http://www.knack.be/s/r/c/884733

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal leuk en aardig, die suggesties die soms zinnig en soms onzinnig lijken. Maar iedereen die hier het idee heeft dat jij of ik iets kunnen veranderen aan de toekomstige ontwikkelingen is of wel erg goedgelovig, of blind enthousiast. 

 

Een jaar of zes geleden wilde ik een nieuwe auto kopen. Als ik een goede keuze zou maken kon ik wellicht wel 10 jaar of nog langer met die wagen doen. Dus ik kocht een VW met een super zuinige dieselmotor en een prachtig verhaal over Ad-blue wat er voor zorgt dat die wagen geen NOx meer kon uitstoten. Nu wordt ik uitgelachen om deze toenmalige keuze. Terecht, want ik ben gewoon besjoemeld. Het synoniem voor sjoemelen is bedriegen, alleen klinkt sjoemelen misschien iets vriendelijker...

Maar omdat ik nog steeds van plan was om meer dan 10 jaar met die VW te blijven rijden heb ik hem laten aanpassen toen ik de terugroep brief ontving. Want de wagen zou 'schoner' worden en omdat ik geen kanker-veroorzaker wil zijn liet ik de software updaten. 

Dat was de tweede keer dat ik belazerd werd. (Belazeren is ook een synoniem voor sjoemelen). Niet alleen blijkt de wagen niet veel schoner geworden, hij rijdt nu ook nog eens super beroerd. De motor is veel rauwer geworden, maakt meer herrie en trilt meer. Is daarvoor al tig keer terug geweest naar de garage en er is al voor duizenden euro's aan gerepareerd. Alleen al vier nieuwe verstuivers kosten meer dan 3000 euro samen. (Betaald door VW gelukkig). En de wagen rijdt nog net zo beroerd. Ik blijf er dus geen tien jaar of langer meer in rijden en koop nooit meer een auto van het VW concern. Ze bedriegen mij maar een keer.

 

En nu komt mijn punt: bovenstaande sjoemelaffaire is veroorzaakt door mensen die macht, prestige, geld en weet ik wat nog allemaal meer belangrijker vonden dan het milieu en of de gezondheid van miljoenen andere mensen. 

Iedereen die denkt dat dit in de toekomst beter gaat worden doordat de fabrikanten en andere machtige partijen nu meer moreel besef hebben gekregen is mijns inziens te goedgelovig. Want de volgende auto die ik koop, hybride, of elektrisch zal over een jaar of zes wel weer een ander nadeel blijken te hebben. Want ook die fabrikant vond de winst toch nog net iets belangrijker dan.... (vul maar in). Dus over een jaar of zes blijkt misschien weer dat ik aardig beetgenomen ben. Of besjoemeld. 

 

Maar ik ga niet proberen dat systeem te veranderen. Dan wordt ik ook niet teleurgesteld omdat dat toch niet lukt. En mocht je denken dat ik te negatief of te sceptisch ben dan heb ik een vraag voor je: Welk wereldwijd probleem wil iedereen graag opgelost zien? Hoeveel partijen doen daar hun best voor? Lukt het? 

 

En toch allemaal een fijne dag gewenst. 

 

T B 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt wel een ding over het hoofd gezien, namelijk de eigenaar of voertuighouder wijzigt zijn inzicht PLUS een kwart van het wagenpark zijn leasebakken.

het probleem is overal zichtbaar

In Duitsland in de grote steden is de trend heel duidelijk naar geen eigen auto meer, maar een deelauto. Die trend zet zich voort in Nederland.

In veel grote steden is parkeren nog lastiger en duurder dan jullie Dame Blanche met slagroom op het vakantie terrasje.

De forensen rijden gemiddeld 45 km per dag. Een prima "belaadbaar" stroomverbruik.

De binnensteden zijn momenteel door het autoverkeer kritisch qua luchtkwaliteit, je proeft de NOx en het Benzeen op de tong als je te voet bent.

Over de geluidoverlast nog maar gezwegen.

De Energie Producenten en Netwerkbeheerders willen mee gaan.

De grote Leasefirma's zullen beslist meegaan indien er een belastingformule gevonden wordt met de Overheid.

De overheid is de trage afspiegeling van jullie kiesgedrag en zullen dus de meest LASTIGSTE club zijn die deze Stap voor ons milieu moet gaan nemen.

 

Ik zie het wel als mijn Varta klaar is.

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de steden weren ze ook vervuilende auto's, en dan zal unizo zich binnen een paar jaar afvragen waarom 3/4 van de winkels in de stad leeg staan. En hoe mooi is een stad, met 3/4 leegstaande winkels. Als ze door allerlei de auto's uit de stad weren, en juist buiten de stad, kan ik zonder probleem gratis parkeren in een winkelcomplex, dan is mijn keuze gauw gemaakt, en je kan er ook wel een tea room vinden. Jammer voor de binnenstad. En ga je zomaar de mentaliteit veranderen, dat mensen te voet gaan naar de binnenstad? Ik zeg nee.

de steden zullen veranderen in spooksteden, en toeristen zullen er weg blijven. Wat ben je dan met een "gezonde" stad?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was het nog in WISO (ZDF) te zien dat electrisch rijden niet allemaal halleluja-verhalen oplevert...

https://www.zdf.de/verbraucher/wiso/infrastruktur-probleme-bei-elektro-autos-100.html

 

Voor mij in ieder geval voorlopig nog geen electrische auto...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bron NU.nl

Citaat

Het Britse postbedrijf Royal Mail voegt negen elektrische bestelbusjes van het eveneens Engelse bedrijf Arrival aan zijn vloot toe. Vooralsnog zullen de aaibare busjes alleen in Londen te zien zijn.

en dat siert hen

 

Citaat

De elektrische vrachtwagen die door automaker Tesla wordt ontwikkeld, zal op één acculading tussen de 200 en 300 mijl (320 tot 480 kilometer) kunnen rijden.

 

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2017 om 05:15 zei kiekiek:

Dat heeft veel meer te maken met het feit dat online shoppen voor de consument veel goedkoper is dan een artikel in de binnenstad halen waar je mee mag betalen aan het peperdure huurpand van de winkel plus de absurde parkeergelden.

Als we het parkeergeld niet rekenen, omdat je met een wagen de stad niet in mag, zie ik me niet door de stad sjouwen met een 50 inch tv al of niet via het stadsvervoer met elektrische bussen bvb tot bij mijn wagen. Dan ga ik buiten de stad.

Het beleid zuivere lucht in steden waar iedereen wel recht op heeft, zal menige zelfstandige in die stad de das omdoen.

En ik woon 2 hoog, hoe ga ik mijn auto opladen? En waar ik woon, zie ik een laadpaal niet snel komen op de boerenbuiten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet al langer de trend dat veel winkels uit de binnensteden wegtrekken en buiten de stad gaan zitten, omdat het daar veel goedkoper is en parkeren veel makkelijker is. Verder komen er veel winkels niet eens terug, omdat ze de concurrentie met online shoppen niet aankunnen.. Een oplaadpaal heb je bij je woning niet nodig, gewoon aan een aparte groep hangen in je woning en laden maar. Woon je op 2 hoog, dan zal dat iets anders geregeld gaan worden. Wen maar vast aan het idee dat de traditionele tankstations plaats gaan maken en er een andere infrastructuur ontstaan. We zullen wel moeten, want fossiele brandstoffen beginnen in een rap tempo op te raken. Een jaar of tien geleden heb ik daar eens een lezing over bezocht en wat daar gezegd is heb ik de afgelopen tien jaar al zien veranderen en gaat nog een paar flinke stappen verder. De verwachting is dat zo rond 2050 de gehele samenleving is overgeschakeld naar een waaier van diverse vormen van duurzame energie en de nodige infrastructurele maatregelen en een energie management systeem om vraag en aanbod zo efficient op elkaar af te stemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...