Ga naar inhoud


Triax 88 multifeed afstellen


230571

Aanbevolen berichten


deze kan ik je zo al ongeveer me geven 

en ongeveer 10° schuin zetten de multyrail

 

Adres : monster 
Breedte : 52.0240 ° 
Lengte : 4.1731 °

Satelliet : 28.2E, 19.2E (c), 13E 
schotel : 28.9 ° 
Azimut (waar) : 161.2 ° 
Azimut (kw.) : 160.4 °

U kunt op de markering klikken

aangepast door smetje limb.BE
  • Bedankt 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

zo kan je het gaan doen en denk aan je +- 10°schuin 

dus hotbird naar beneden 

 

ALPS IN MULTIFEEDHOUDER-300x300.jpg

80erschielloesung.JPG

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 175032

 

Ik heb het volgende voor je uitgerekend voor een Triax 88 in Monster:

- plaats de Triax-rail zodat het gat in het midden in de onderste groef zit
- zet de rail ongeveer 12° schuin zodat de Hotbird-lnb lager komt te staan
- monteer alle lnb's zodat de voorzijde van de lnb 55mm voor het midden van de lnb-houders staan
- plaats de lnb-houder van de Astra 19,2 tegen de arm
- stel de overige lnb's af op de volgende afstanden:
tussen de Hotbird 13 en Astra 19,2 is 78mm
tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 54mm
tussen de Astra 23,5 en Astra 28,2 is 60mm

-  zet de rail 12 graden schuin, d.w.z. de kop van de Hotbird-lnb moet 40mm lager staan dan de kop van de Astra 28,2
- stel de skew van de lnb's als volgt in:
HB 13 op 3°
A 19,2 op 4°
A 23,5 op 7°
A 28,2 op 11°
d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.
- stel de elevatie van de schotel in op 29° om de Astra 19,2 te vinden
- richt nu de schotel op de Astra 19,2 af op maximale signaalkwaliteit. Doe dit met uiterste precisie want dit bepaald ook de ontvangst van de overige satellieten.

 

Triax rail gat onder 4 sats.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bezig geweest met de schotel, maar ik zit nog te stuntelen met de schuinte van de multifeed beugel. Ik heb geprobeerd ook met een geodriehoek de schuinte in te stellen, maar Astra 19,2 perfekt en de rest niets. Ook opgelet dat de schuinte goed stond, maar misschien ziet ik iets over het hoofd wat ik fout doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiendag, het is gelukt en dank voor Sprietje en Smetje. Sprietje je hebt het geweldig gedaan om de exacte maten en schuinte door te geven en mijn probleem was, dat ik met een oudere ontvanger aan de slag ben gegaan en niet de nieuwe die ik in de woonkamer heb staan. De oudere zat de soldering op de print los na nader onderzoek en kon daarom nooit signaal doorgeven, vond het zonde om met de nieuwe ontvanger het balkon op te gaan, maar daarmee lukte het wel en ik was werkelijk binnen een half uur klaar en heb een gemiddelde signaalsterkte van 90% en de kwaliteit van de satellieten is gemiddeld  70% en van de astra 28.2 staat de eurobird 1 van 28.5 vlak naast en kan die ook goed ontvangen. Kortom sprietje bedankt voor de juiste gegevens! Kortom allemaal bedankt die hierop hebben gereageerd op mijn onderwerp

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eurobird 1 stond vroeger op 28,5 oost maar sinds aug. 2015 is SES Astra de eigenaar van positie 28,5 oost. De Eurobird 1 staat sinds die tijd op 33 oost en op 28,5 oost staat de Astra 2E.
Bij grote schotels reken ik de positie van de Astra 2 lnb dan ook vanuit positie 28,35e, het gemiddelde van de 28,2 en 28,5 positie. Dat scheelt een paar millimeter.
In werkelijkheid staat de Astra 2E op dit moment op 28,57 oost.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...