Ga naar inhoud


schema denon DN-A100


Kozmoz

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar het schema of service manual van de Denon versterker DN-A100

Er is een eindtrap defect en verschillende componenten zijn verbrand of defect.

Op de server van Steve staat enkel een gebruikers handleiding.

 

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vorige week een pm gestuurd naar Steve, maar geen reactie.

 

Het is moeilijk te achterhalen welke componenten verbrand zijn.

zijn het weerstanden, diodes ? Welke waardes ?

Heeft iemand het schema ?

Ik heb een foto van de print toegevoegd.

 

inkedbestand_18-08-17_20_08_56_li.jpg

aangepast door Kozmoz

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naast de grote elko (C320)  zie ik ook een kapotte diode. deze heeft code D310.

 

"D" staat voor diode en "R" voor weerstand (resistor). Dan weet je nu wat de verbrande onderdelen zijn  nl D314 en R338.

VR32 zou ik ook onderzoeken want als deze potmeter (VR staat voor Voltage Regulator) in hetzelfde circuit zit dan kan hij ook verbrand zijn.

 

Ook Q318 onderzoeken want deze zou de boosdoener kunnen zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uur geleden zei Sjaak(k):

Correctie VR= variable resistor= variabele weerstand

 

 klopt helemaal ;) .

 

Ook al zal hij de spanning van de schakeling regelen. Niet aan draaien dus.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei henkvd1:

Tevens wordt het tijd om de lijm te gaan verwijderen die rond een aantal componenten zit, die gaat op den duur bij de meeste van deze geleiden.

 

Bedankt iedereen die mee gezocht heeft, trouwens goede tip van henkvd1 om de lijm te verwijderen.

Nu nog uitvissen welke diodes het zijn, mogelijk zijn het zener of schottky diodes.

De eind transistoren op de koelplaat zijn ook doorgebrand, geven sluiting met multimeter.

Ja, ik heb heb vroeger een opleiding electronica gevolgd en ik ben een beetje thuis in deze wereld.

 

Het probleem bij deze versterker is dat hij direct in "protection mode" gaat als je m aanzet, de versterker schakelt in, je hoort dan een paar relais klikken.

Onmiddelijk daarna schakelt die terug uit en blijft de kleine power led naast de ON schakelaar rood knipperen.

Ook zonder luidsprekers aangesloten valt hij in veiligheid.

 

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator
9 minuten geleden zei Kozmoz:

nu kan ik de defecte componenten bestellen.

LOL.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het schema en de stuklijst van de versterker kan ik zien wat type en welke waarde de defecte componenten hebben.

Ik heb al met een multimeter verschillende defecte componenten gevonden, transistoren, weerstanden en diodes. Deze hebben sluiting of onderbreking.

 

Bijvoorbeeld D314 op de print is een zener diode van 3 volt volgens het schema.

Zonder het schema of stuklijst is het bijna onmogelijk om te weten wat D314 is: een gewone diode? zener? welk type ?

 

Ik heb al nieuwe componenten besteld, nu nog ff wachten tot ze aankomen en dan vervangen.

aangepast door Kozmoz

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...