Ga naar inhoud


Hulp gezocht activeren tntsat V6 kaart


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben aan een nog niet geactiveerde tntsat V6 kaart geraakt.

Ik heb van een lid een reader config gekregen met de toen aktuele keys.

Netjes die reader aangemaakt en zijn aanwijzingen gevolgd. Ook via andere tnt onderwerpen de dvabi geconfigureerd.

Kaart in ontvanger, oscam gestart, en er stond op kaart ok met no entitlements. Ontvanger op tf1 gezet. Maar er komen geen emm binnen volgens de gegevens die je kan opvragen, waardoor de kaart na anderhalf uur nog geen beeld geeft met nog steeds no entitlements. Gekeken en au stond aan, ook in config.

Maar in een andere topic staat, dat de keys van een V5 veranderd zijn, maar geen reactie op mijn vraag of dit ook zo was voor de V6. Maar zijn die keys nodig omdat de kaart de emm's zou ontvangen, of is dat enkel voor beeld?

Vanwege, dat ik hier enkel mobiel Internet heb, kan ik de gemaakte log file en mijn configs van oscam niet plaatsen. Het is pli met een vu duo. Mijn momenteel nog actieve cd kaart werkt wel. Maar bij user dvabi, staan heel wat getallen bij tunneled nagra. Heeft dit iets ermee te maken. De oscam is mogelijk wel al een half jaar geleden geüpdate.

Ik weet dat het zoeken is een speld in een hooiberg zonder configs, maar misschien, is er toch iets, die ik kan wijzigen. Of als de keys ook nodig zijn voor de emm's, en die zijn mee veranderd met de V5 kaarten, dan zit ik met verouderde, en weet ik meteen dat ik mijn aktiviteiten (Hopelijk tijdelijk) moet staken.

Geef eens op, welke configs je nodig hebt, dan kan ik ze volgende week doorsturen nadat ik de keys heb gewist.

Dank voor de tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht dit waar zijn, dat providers kaarten kan laten herkennen op publieke keys en kunnen deactiveren, dan zou dit mogelijk weer een stapje achteruit zijn in het gebruik van oscam. Tenzij ze voor oscam weer tegenmaatregelen daarin kunnen treffen. We zetten dus de activiteiten stop, tot er meer bekend is. Ze is wel nog niet geactiveerd geweest.

Maar ja, wie weet bestaat er wel een soort blacklist in de kaart, waar ze via bepaalde emm's publieke keys erin kunnen zetten. En via emm's die meesturen, en als die in de blacklist staat het gevolg is een onbruikbare kaart.

De techniek staat niet stil, maar we gaan nog niet panikeren.

Maar als die techniek bestaat, gaat de thuisgebruikers weer het slachtoffer zijn, die commerciële cs'ers gaan wel aan keys geraken, die zogezegd niet publiek zijn, en dat hun kaarten gewoon gaan blijven werken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen neemt TNT sat maar waarom niet Fransat ? Zelfde kanalen als het enkel is voor de franse.De V6 van fransat werkt wel en krijgt ook zijn updates.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel tntsat als fransat. Mijn signaal op 5W is zwakker, ten dele omdat mijn belangrijkste zenders toch op 19 t/m 28 E zitten en ik mijn schotel (Big Bisat) toch iets meer die kant op heb gericht.

Bovendien zijn er op diverse zenders die via fransat uitzenden minder mogelijkheden met (Franse) ondertiteling e.d. Vaak ontbreekt die of loopt het niet goed mee.

 

Redenen voor mij om voorlopig ook TNTsat aan te houden.

 

De problemen met V6-kaarten zouden ten dele ook te maken hebben met hoe de kaart indertijd is geactiveerd. Er zijn inderdaad geluiden dat sommige V6-kaarten de prullenbak in zouden kunnen. Afwachten dus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne is nog niet geactiveerd geweest. Maar ja, is ze voor de prullenmand of kliko, tot daar. Maar ik begin toch een beetje een kijk te hebben op tv. Voor mij was het meer hobby dan kijken. Vanaf 8 september loopt mijn cd contract ten einde, en ik denk mijn gading te kunnen vinden in fta dvb-t/s. Netflix hou ik in het achterhoofd, maar ze vernieuwen niet veel hun documentaire's, toen ik nog lid ben geweest.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

mijn tntsat kaart v6 deed het niet meer in mijn Vu+ uno 4K ontvanger via een ncam. Maarten was zo vriendelijk om tijdens zijn vakantie een nieuwe code te sturen maar helaas werkte die ook niet.

Toen heb ik de TNTSAT HD ontvanger maar er eens bijgepakt en daar de kaart ingestoken en die werkte meteen weer.

Helaas dus nog niet via de Vu+ ontvanger.

 

grt tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er iemand waarom er geen emm's binnenkomen?

Ik heb nieuwe gegevens gekregen, maar er passeren geen emm's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei zeeteefje:

Op verschillende boards, o.a. streamboard,  lees ik dezelfde waarschuwing: een TNTSAT V6 kaart alleen gebruiken met een oscam versie waarin de module voor het schrijven naar de kaart is verwijdert, anders wordt je kaart 'gegrild'. Activeren in een officiële ontvanger.

 

En welke versie is dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...