Ga naar inhoud


DAB+ boomt {boemt}


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


daarnet liep een buur onder mijn balkon voorbij met een mobiel aan zijn arm die ik in het trappenhuis tegenkwam

hij gaat altijd Joggen met DAB+ muziek (doen ze allemaal hier aan de Elbe-oevers zegt ie nog)

Wavesink Plus DAB+ FM-RDS

nu is dat er geloof ik niet voor iPhone 4, jammer

of toch? neen enkel vanaf 5 :cry:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...en in Nederland gaat het ook de goede kant uit:

 

Niederlande: Zahlreiche Privatradios müssen Ausstrahlung über DAB+ beenden
Zahlreiche Privatradios müssen ihren Sendebetrieb über das Digitalradio DAB+ am morgigen 31. August in den Niederlanden einstellen. Betroffen sind über 20 kommerzielle Stationen, die ihre Programme bisher in den regionalen Multiplexen ausstrahlen. Laut einer Verfügung der niederländischen Medienbehörde Agentschap Telecom dürfen ab 1.9. nur noch die örtlichen privaten UKW-Privatradios im Simulcast-Betrieb über DAB+ verbreitet werden, während ortsfremde und exklusive DAB+-Stationen ihren Betrieb im Digitalradio einstellen müssen. Die frei werdenden Sendekapazitäten will die Agentschap Telecom neu ausschreiben. Darauf können sich alle betroffenen Anbieter neu bewerben.

Bisher erfolgte die Verbreitung im Rahmen eines Versuchsbetriebs. Auf Kritik stößt das Vorgehen, da die Medienbehörde keinen nahtlosen Übergang zulässt: Die Sendeplätze stehen nun möglicherweise über ein dreiviertel Jahr leer.

Auch im nationalen Privatradio-Netz (Kanal 11C) gibt es eine Änderung: Arrow Classic Rock muss seine Verbreitung über DAB+ einstellen und sendet fortan nur noch im Internet. Den Sendeplatz über DAB+ übernimmt das religiöse Programm Groot Nieuws Radio. Auch das Programm "Retro Hits" verschwindet aus dem nationalen Multiplex, dafür erhöhen die Stationen SLAM, 100%NL und Radio Maria die Datenraten.

 

Bron: Satellifax.

 

Die regelgeving is voor mij te zot voor woorden. Lang leve het DAB+ gebeuren in Nederland. Om het over dat achterlijke low power gedoe op de middengolf maar helemaal niet te hebben.

Hebben die gasten van het Agentschap Telecom eigenlijk wel een schoolopleiding?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

of Satellifax zich bewust is van alle consequenties???

 

Citaat

Veiling restruimte DAB+ laag 4

 

Een deel van de ruimte in DAB+ laag 4 wordt geveild. Partijen konden vanaf maandag 3 juli tot maandag 14 augustus voor 16.00 uur hun belangstelling bekendmaken door het indienen van een aanvraag.

 

Update 6 oktober 2017: De vergunningen zijn verleend. In het nieuwsbericht leest u meer hierover.

Update 15 augustus 2017: De aanvraagtermijn is gesloten. De aanvragen worden nu beoordeeld. 

Informatie over de vergunningen

Van laag 4 zijn al deels vergunningen verleend aan radio-omroepen. Een deel van de ruimte is nog niet in gebruik. Vergunninghouders kunnen een extra vergunning verwerven om meer programma’s te kunnen uitzenden of om in het allotment waar men al over een vergunning beschikt met een hogere geluidskwaliteit te kunnen uitzenden. Daarnaast is dit ook een kans voor nieuwkomers om een vergunning voor digitale radio te verkrijgen. De veiling betreft 9 vergunningen in allotment 7A, 8 vergunningen in allotment 9D-N en 14 vergunningen in allotment 9D-Z.

 

het lijkt me deels een goede methode nieuw geld los te maken bij de nieuwkomers en bestaande omroepen

 

echter er ligt nog een en ander op het schap om te verhuren

Citaat

Nieuwe minister aan zet bij verdeling regionale DAB+-capaciteit

bron Mediamagazine.nl

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dab+ nog nodig? Bijna iedere zender heeft een livestream of zelfs een app, om hun ... te beluisteren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de auto?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei ceesv:

In de auto?

Je hebt tegenwoordig zoveel mobiele data, dat een verbinding smartphone deftige audio installatie voldoende is. En ik kom zo goed als nergens nog tegen, dat er geen 3G meer is. Enkel de kanten roesbrugge,stavele,krombeke en die contreiën zijn bij mij gekende problemen.

en als bepaalde zenders maar 96 kbps gebruiken op dab+, zal dit niet veel uitmaken tussen een livestream en dab+.

maar ja, ieder zijn ding.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de stad misschien, maar op de 40.000 km/jaar kom ik nog heel wat open vlakken tegen in Europa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2017 om 18:26 zei chukky2:

Morgen start de vrt met al,zijn zenders in dab+  ( belgie)

 

daarom, chukky was dit bericht reeds voor u Belgen geplaatst

 

dat heeft niets met het DAB+ succes te maken in west europa

of er nog enkele Belgen met een rs232 kabel naast de auto rennen om te kunnen faxen doet er niet toe, is wel leuk natuurlijk

  • Like 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

..ah, dat verklaart al die kabels boven de wegen in belgie!

aangepast door drz
typo

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Archeologen zijn van mening dat Belgie in de oudheid al beschikte over draadloze netwerk verbindingen.

 

Bij opgravingen heeft men nog nooit resten van koperdraad aangetroffen.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...