Ga naar inhoud


DAB+ boomt {boemt}


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Tonskidutch:

maar over de rasse voortgang van de DAB+ ontwikkeling

 

En dat trek ik dus in twijfel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar kan over getwijfeld worden, is echter gezien de omzet en de overstap die in de nieuwsbronnen gedocumenteerd worden niet nodig.

De introducties van nieuwe technieken / systemen werden ook in het verleden kritisch beoordeeld en betwijfelt gezien hun levensvatbaarheid.

 

een alternatief zoals DCC van Philips was er al heel snel en goed verkocht (de DAT) welke zichzelf weer uit de markt prijsde wegens de CD burners in elke PC

 

voor DAB+ zie ik geen concurrent of alternatief als er niets anders uitgezonden wordt

swimswimswim (tosca)

aangepast door Tonskidutch
music

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, geen alternatief?

 

Ik zie steeds meer telefoonabonnementen met onbeperkt internet. Streamen maar vanaf je telefoon. De volgende stap is een autoradio met onbeperkt internet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het natuurlijk al lang, dat streamen. Maar blijkbaar is dat toch wel behoorlijk duurder voor de omroepen...

 

Tot slot laat Marcello Lombardo van de EBU zijn licht schijnen op de kostprijs van FM, dab+ én streaming via internet, gebaseerd op reële cijfers in de vijf grootste Europese radiomarkten. Die berekening bevestigt dat de kostprijs van uitzenden via dab+ slechts 10 procent bedraagt van wat uitzenden via FM kost.

Streamen via internet is minstens vier keer duurder dan dab+, waarbij dan ook nog eens werd rekening gehouden met het feit dat er via internet gemiddeld slechts 17 minuten per dag naar de radio wordt geluisterd. Als iedereen evenveel via internet zou luisteren als er momenteel op FM het geval is (gemiddeld 80 à 90 minuten per dag), dan kost dat de omroepen tot 1,5 keer de prijs van FM en tot 15 keer de prijs van dab+. Of anders gesteld: voor de prijs om 24 uur/dag uit te zenden via dab+ kun je iedereen maximaal 1,7 minuten per dag laten streamen.

 

http://www.nieuws.be/nieuws/DABplus_in_de_wereld_een_actuele_stand_van_zaken_0f2be393.aspx

 

 

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎/‎11‎/‎2017 om 15:14 zei Psychosammie:

De volgende stap is een autoradio met onbeperkt internet.

Hopelijk dan zonder geoblock !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎-‎11‎-‎2017 om 15:14 zei Psychosammie:

Nou, geen alternatief?

 

Ik zie steeds meer telefoonabonnementen met onbeperkt internet. Streamen maar vanaf je telefoon. De volgende stap is een autoradio met onbeperkt internet.

Natuurlijk, er is altijd een volgende stap. En dat kun je dan weer als argument gebruiken om het huidige af te branden.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbranden, dat maak jij ervan. Voor mij is DAB een technologie die veel te laat gekomen is en te duur. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Psychosammie:

Voor mij is DAB een technologie die veel te laat gekomen is en te duur. 

Is dat positiever dan "afbranden"?

Hoe zo veel te laat? 

Te duur? Met mooie dab+ ontvangers in de winkel al vanaf 45 euro?

Ik heb trouwens nog niemand in mijn omgeving gezien die de telefoon in de auto gebruikt om te streamen. Denk dat dat juist te duur is.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is volledig positief. De techniek en het geluid zijn vast prachtig maar het had gewoon een paar jaar eerder moeten zijn. 

 

Er zijn meer technologien geweest die te laat kwamen zoals bijvoorbeeld de opneembare blu-ray schijf. In eerste instantie te duur en nu achterhaald. In de nieuwe PC's zit geen optische speler meer. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste Tonskidutch,

 

Ik kan jouw enthousiasme ten aanzien van dab+ heel goed begrijpen. Toen ik een tijdje in een hotel in hartje Valkenburg verbleef genoot ik ook van de aanwezigheid van nagenoeg het complete zenderpark van NPO, VRT, RTBF en WDR plus Deutschlandfunk en Deutschlandfunk-Kultur op mijn kleine DAB radiootje. Maar helaas is die Limburgse realiteit een privilege waar de rest van ons land alleen maar van kan dromen. Als ik zie wat er hier op de dab+ frekwenties te beluisteren is dan betreft dat slechts enkele zenders waar ik ooit naar zou luisteren, de rest is een afspiegeling van dezelfde jeugd-muziek-pulp in tig variaties waar ook de FM band van vergeven is.

 

Voorheen geen probleem, ik week wel uit naar lange-, midden- of kortegolf en had daar een prima Becker autoradio plus lange antenne voor, maar nu is er geen uitwijken meer mogelijk. Voor wiens smaak correspondeert met het binnen Nederland aangebodene is het allemaal prima, maar als je die smaak niet hebt dan heeft de radio gewoon veel van zijn waarde verloren door deze overschakeling.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

een overzichtelijke weergave van de zenders vindt men hier :

 

http://www.wohnort.org/dab/belgium.html#Vlaanderen

           

http://www.wohnort.org/dab/netherlands.html

 

de metingen en wijzigingen worden daar per land goed bijgehouden

nieuw is dat Oostenrijk ook de start gemaakt heeft

Citaat
15.12.2017, 17:47 Uhr, jk

Der Digitalstandard DAB Plus ist nun offiziell fix in Österreich angekommen. Die Betriebszulassung für den ersten Digitalradio-Multiplex ist in trockenen Tüchern.

Bron: Digital Fernsehen

Citaat

De digitale standaard DAB Plus is inmiddels officieel in Oostenrijk aangekomen. De bedrijfsvergunning voor de eerste digitale radio multiplex is in droge doeken.

 

Vertaald met www.DeepL.com/Translator

 

 

met een aanvulling uit een andere bron

Citaat

Long term simulcast

Radio, which is 91 years old by now, is meant to remain competitive compared with new online audio services. Switching off VHF soon, as planned in Europe's wealthiest countries, Norway and Switzerland, is not an option for the Austrian market.  After all, the estimated 15 million VHF receiving sets in Austria's households are a central asset. Switchover to digital radio should, therefore, only take place if user-driven, so that long-term simulcast can be expected.

Bron: ORS.at

Citaat

Lange termijn simulcast

Radio, die inmiddels 91 jaar oud is, moet concurrerend blijven in vergelijking met nieuwe online audiodiensten. Het snel uitschakelen van VHF, zoals gepland in de rijkste landen van Europa, Noorwegen en Zwitserland, is geen optie voor de Oostenrijkse markt.  De naar schatting 15 miljoen VHF-ontvangers in de huishoudens van Oostenrijk zijn immers een centrale waarde. De omschakeling naar digitale radio dient daarom alleen plaats te vinden als de gebruiker zelf aangestuurd wordt, zodat simulcast op lange termijn te verwachten is.

 

Vertaald met www.DeepL.com/Translator

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...