Ga naar inhoud


Satelliet ontvangst - HD - Badr 4 at 26.0°E


FTAFORLIFE

Aanbevolen berichten

Beste toekomstige satelliet vrienden,

Ik wil binnenkort overstappen van kabel naar satelliet televisie en heb dus een nieuwe schotel met alle accessoires van de beste kwaliteit nodig en deze zal aangesloten worden rechtstreeks op de DVB-S2 tuner van de tv.

Maar zou graag eerst willen weten van jullie met welke diameter schotel ik het beste alle HD kanalen van Badr 4 (26.0°E) - All transmissions  dus ook de horizontale transponders (Zie link hieronder) kan ontvangen met een goede signaal in Amsterdam.

https://www.lyngsat.com/hd/Badr-4.html

Dus ik hoor graag jullie adviezen en ervaringen over welke diameter schotel merk en accessoires van de beste kwaliteit ik moet aanschaffen om alle HD kanalen te ontvangen van de satelliet van Badr 4 (26.0°E) - All transmissions.

Groeten, FTAFORLIFE.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou al zeker een schotel van 1.20m nemen 

 

  • Bedankt 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei smetje limb.BE:

ik zou al zeker een schotel van 1.20m nemen 

 

 

Beste Smetje limb.BE,

Bedankt voor de snelle bericht !

Dus het wordt geen Wavefield T90 schotel jammer… ik had graag meerdere satellieten willen ontvangen met de Badr 4 (26.0°E) satelliet.

Wat denken jullie van de Wavefield schotel – Brede arm 150 cm met de Wavefield multifeed met 4 LNB houders.  Zou ik hiermee goede ontvangst hebben en alle HD kanalen kunnen locken van de Badr 4 (26.0°E) satelliet ? en kan ik met deze setup de satellieten 13.0°E,26.0°E,28.2°E,42.0°E ontvangen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Groeten, FTAFORLIFE.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet ruim voldoende zijn. Ik ben ze net even nagelopen, met mijn 85cm fuba schotel ontvang ik ze allemaal met uitzondering van de zenders op 12245V.

edit: is reactie op bericht Smetje.

aangepast door youriy
  • Bedankt 1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei youriy:

Dat moet ruim voldoende zijn. Ik ben ze net even nagelopen, met mijn 85cm fuba schotel ontvang ik ze allemaal met uitzondering van de zenders op 12245V.

edit: is reactie op bericht Smetje.

Beste Youriy,

 

Hartelijk dank voor het checken dit heb ik zeer gewaardeerd ! en wat waren ongeveer de resultaten van percentages kwaliteit en signaal en kreeg je ook gewoon  perfecte beeld  zonder blokken en haperingen ?

 

Ik zat te denken aan de volgende schotel setup.

 

Wavefield Schotel Brede Arm 150 cm

Wavefield multifeed - 4 LNB houders 

 

13.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

26.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

28.2°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

42.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

 

Spaun SAR 411 WSG incl behuizing

 

Hirschmann KOKA  4G LTE-proof Coaxkabel

F-Quick Push-on connectors

 

Blueqon KAT4060 Vaste Tegelvoet Diameter 76 mm - Hoogte 120 cm

 

Wat denken jullie van deze schotel setup zal het allemaal moeten lukken ?

 

Groeten, FTAFORLIFE.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou zeker goed moeten lukken he :D

  • Bedankt 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei smetje limb.BE:

zou zeker goed moeten lukken he :D

Bedankt man ! ik zal beginnen met ruimte maken in de tuin en even alles goed voorbereiden.

 

Mocht iemand nog adviezen of ervaringen hebben met de ontvangst van de HD Badr 4 (26.0°E) satelliet en deze schotel setup dan hoor ik het graag.

 

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je je wel gerealiseerd hoe groot zo'n schotel is? en hoe duur? Een rotor met een 1 meter schotel is heel wat goedkoper en je ontvangt er hetzelfde mee.

Alleen moet je even geduld hebben als je van satelliet wisselt.

Ontvangstwaarden bij mijn ontvangst voor wat het waard is           69%/8,8Db    -    74%/10,1Db

Alle beelden zijn goed zonder blokken.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat die schotel €450,- kost?

 

En welke rail had je dan gedacht te gaan gebruiken op die Wavefield 150?

 

De 26,0 en de 28,2 staan slechts 2,2 graden arc uit elkaar, dat is 2,37° azimuth. Op die schotel van 150cm moeten de lnb's dan 45mm van elkaar staan hart op hart heb ik uitgerekend en dat kan dus niet als de koppen van de lnb's 60mm zijn. Voor de Astra 28,2 moet je dus een hele smalle lnb nemen die niet breder dan 30mm is of een lnb van 40mm waarbij je 5mm afstand smokkelt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je kan het nog met een motor aansturen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei youriy:

Heb je je wel gerealiseerd hoe groot zo'n schotel is? en hoe duur? Een rotor met een 1 meter schotel is heel wat goedkoper en je ontvangt er hetzelfde mee.

Alleen moet je even geduld hebben als je van satelliet wisselt.

Ontvangstwaarden bij mijn ontvangst voor wat het waard is           69%/8,8Db    -    74%/10,1Db

Alle beelden zijn goed zonder blokken.

Ja dit is een zeer grote schotel die komt te staan op een Blueqon KAT4060 Vaste Tegelvoet Diameter 76 mm - Hoogte 120 cm. Maar ik heb de ruimte ervoor in mijn tuin dus het zou wel moeten lukken denk ik. En ik zou ook graag zoveel mogelijk UHD en HD kanalen op deze satellieten willen bekijken met een zeer sterke en stabiele signaal  vandaar deze schotel grote en kwaliteit onderdelen.  En voor de HD Badr 4 (26.0°E) satelliet werd mij aanbevolen om minstens een 1.2 m schotel te nemen. Dus voor de zekerheid neem ik de 1.5 m en deze zal bijna even groot lijken op de 1.2m als deze geïnstalleerd zal worden in de tuin. Dan zal ik ook zeker genoeg regenreserve hebben en deze 1.5m schotel kan ook sterker tegen weeromstandigheden dan de 100cm of 1.2m schotels.

 

Ik ben ook gewend om lekker snel te zappen door alle HD kanalen en wil graag snel van satellieten kunnen wisselen zonder seconden lang te moeten wachten. En de nadeel van zo’n motor is dat het veel geluid maakt en wil mijn buren graag niet storen laat in de nacht of vroeg in de ochtend. Daarom wil ik deze schotel setup in één keer goed installeren en niet meer eraan zitten en het moet minstens 20 jaar mee gaan.  

 

En bedankt voor het checken van de ontvangstwaarden voor de HD Badr 4 (26.0°E) satelliet dit zijn hele mooie waardes die je hebt behaald met jou schotel setup. Ik vraag me af wat dan de waardes zullen zijn met mijn toekomstige setup, dit moet zeker tot een perfecte beeld leveren.. kan niet wachten totdat alles geïnstalleerd is  !

 

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei youriy:

Dat moet ruim voldoende zijn. Ik ben ze net even nagelopen, met mijn 85cm fuba schotel ontvang ik ze allemaal met uitzondering van de zenders op 12245V.

Als je de rest van Badr4 ontvangt, zouden de Al Kass HD zenders (12245 V) geen probleem mogen zijn. Bij mij komen ze op een 1m schotel binnen met 9,75dB (60%) signaal.

screenshot.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Je weet dat die schotel €450,- kost?

 

En welke rail had je dan gedacht te gaan gebruiken op die Wavefield 150?

 

De 26,0 en de 28,2 staan slechts 2,2 graden arc uit elkaar, dat is 2,37° azimuth. Op die schotel van 150cm moeten de lnb's dan 45mm van elkaar staan hart op hart heb ik uitgerekend en dat kan dus niet als de koppen van de lnb's 60mm zijn. Voor de Astra 28,2 moet je dus een hele smalle lnb nemen die niet breder dan 30mm is of een lnb van 40mm waarbij je 5mm afstand smokkelt.

 

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor de snelle bericht.

 

Klopt het is een zeer dure schotel maar ik was van plan om een Vu+ Ultimo te bestellen maar deze is overbodig geworden omdat er al een DVB-S2 tuner aanwezig is in mijn nieuwe tv en kan met deze setup ook opnames maken en deze opslaan op externe hdd schijf en kan hiermee ook UHD/4K kanalen bekijken. Dus in plaats van de ontvanger kan ik een zeer goede kwaliteit schotel aanschaffen die zeker 20 jaar mee moet gaan.

 

Ik was van plan om de rail Wavefield multifeed - 4 LNB houders erbij te bestellen omdat deze compatible is met de Wavefield schotel brede arm 150 cm. En helaas zijn bijna alle koppen van de Inverto Black Ultra Quad lnb’s 60mm en wil heel graag deze lnb’s gebruiken vanwege de HGLN.

  

Is de Inverto Multi Dielectric Quad 23mm LNB één van goede kwaliteit  en is dit wat je bedoelt ? want dit is het enige van Inverto die niet breder is dan 30mm dus zou deze wel passen in de Wavefield multifeed - 4 LNB houders en kan hiermee wel de satellieten ontvangen met deze schotel setup ? zie hieronder hoe deze dan wordt geïnstalleerd op de rail.

 

13.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

26.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

28.2°E op een Inverto Multi Dielectric    Quad 23mm LNB

42.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

 

En ik heb gekozen voor de Quad LNB’S omdat deze beter scoren dan de andere zie hieronder.

 

Ruisfase (@ 10 kHz): - 90 dBc / Hz Max.

• Conversie Gain: 60 dB Min.

  

En mocht deze setup echt niet gaan lukken dan en ik één van de satellieten weg moet laten dan kan ik ook kiezen voor een Wavefield multifeed - 3 LNB houders en de 28.2°E satelliet niet gebruiken. Zal dit zoals de setup hieronder dan wel lukken ?

 

13.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

26.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

42.0°E op een Inverto Black Ultra Quad HGLN 40mm LNB

 

Ik zal deze hele installatie door een professionele installateur laten uitvoeren die ook professionele apparatuur mee zal nemen. Maar voordat ik deze pro installateur zal laten langs komen wil ik eerst zeker weten of deze hele schotel setup wel  mogelijk is en wil zoveel mogelijk informatie inwinnen bij jullie schotel/satelliet experts, vandaar dat ik jullie eerst benader zodat hopelijk alles goed gaat komen en in één keer uitgevoerd kan worden.

 

Alvast bedankt voor het snelle rekenen en meedenken !

 

Groeten, FTAFORLIFE.

 

 

1 uur geleden zei smetje limb.BE:

of je kan het nog met een motor aansturen 

Ik ben ook gewend om lekker snel te zappen door alle HD kanalen en wil graag snel van satellieten kunnen wisselen zonder seconden lang te moeten wachten. En de nadeel van zo’n motor is dat het veel geluid maakt en wil mijn buren graag niet storen laat in de nacht of vroeg in de ochtend. Daarom wil ik deze schotel setup in één keer goed installeren en niet meer eraan zitten en het moet minstens 20 jaar mee gaan.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei satmaat:

Als je de rest van Badr4 ontvangt, zouden de Al Kass HD zenders (12245 V) geen probleem mogen zijn. Bij mij komen ze op een 1m schotel binnen met 9,75dB (60%) signaal.

screenshot.jpg

Beste Satmaat,

Bedankt voor het checken van de ontvangstwaarden voor de HD Badr 4 (26.0°E) satelliet dit zijn hele mooie waardes die je hebt behaald met jou schotel setup. Ik ben ook blij dat je de Al Kass HD zenders hebt kunnen ontvangen dus dit zal zeker mogelijk moeten zijn mijn schotel setup.  En ik ben echt een sport liefhebber en wil graag zoveel mogelijk HD sport kanalen ontvangen vandaar ik deze en de andere satellieten graag wil ontvangen want hier zitten heel veel HD sport kanalen.

Groeten, FTAFORLIFE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...