Ga naar inhoud


Telefoon lijn geblokkeerd door dure interconnectie kosten ned providers


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb een Internet+bellen abbo in België met gratis bellen nationaal en internationaal.

Ik heb in augustus 15 keer gebeld naar Nederland. Totale duur 45 minuten.

Mijn ljn is geblokkeerd voor gratis bellen, omdat de telecom operatoren in Nederland hun tarieven met Belgische telecom operatoren om een verbinding te hebben, meen dat dit interconnectie kosten noemt, sommigen X100 gedaan heeft, sinds Europa het nodig vond om roamingskosten te verbieden aan te rekenen aan de klant in Europa.

Joepie, wij gaan wel helpen betalen, voor die roamingskosten, terwijl ik zo goed of nooit België verlaat.

In Europa en in België, vergeten ze waarschijnlijk dat de zon voor niks opgaat.

Gelukkig heb ik mijn Belgische en Nederlandse gsm nog. En om aan te tonen, dat ik het niet uit mijn botten sla, ga ik maandag de mail van de provider kopiëren en plakken om te bewijzen. Hier heb ik enkel een mobieltje met 4G en is kopiëren en plakken niet zo handig.

Ze noemen 45 minuten buitensporig en daarom de blokkade voor gratis bellen tot volgende factuur datum.

Maandag gaat er in de fritz!box een block naar Nederland.

aangepast door sattv4iedereen
Verduidelijking

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
51 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Maandag gaat er in de fritz!box een block naar Nederland

We zullen je bijdragen missen.

Of bedoel je alleen de telefoon lijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De telefoonlijn. Maar ik heb nog een Nederlands gsm en voip nummer voor mijn connecties naar Nederland :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

een beetje in vertraging, maar hier de beloofde tekst die in de mail stond.

 

-- begin copy

Beste

 Naar aanleiding van een eenzijdige en aanzienlijke prijsverhoging van de Nederlandse operatoren, werden we genoodzaakt het gratis bellen met de vaste lijn naar Nederland op te schorten.

 Een korte toelichting:
 De reden van deze prijstoename in Nederland, is de beslissing van de Europese Commissie om vanaf juni de roamingkosten binnen Europa af te schaffen.
 Hierdoor verloren alle Europese providers een substantieel deel van hun inkomsten. De Nederlandse providers trachten dit te compenseren door inkomend internationaal telefoonverkeer fors duurder te maken (tot zelfs 100 keer).

 Deze prijsstijging bij ons houdt in dat we binnen onze FUP een hoger gewicht toekennen aan vaste telefoonnummers in Nederland.

-- einde copy

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait al  11 jaar een linksys spa3000. 3 VoIP accounts voor gsm, nationaal en internationaal. Een backup ligt klaar ivm bliksem inslag en ik heb deze ellende al 11 jaar achter me gelaten. 

 

Binnenkort belt iedereen via what's app, FaceTime of Iets anders en die terugval zullen ze ook wel weer compenseren met "vernieuwen van het netwerk, meer kwaliteit.......". Gewoon zelf gaan doen

 

:P

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei sattv4iedereen:

hi,

een beetje in vertraging, maar hier de beloofde tekst die in de mail stond.

 

-- begin copy

Beste

 Naar aanleiding van een eenzijdige en aanzienlijke prijsverhoging van de Nederlandse operatoren, werden we genoodzaakt het gratis bellen met de vaste lijn naar Nederland op te schorten.

 Een korte toelichting:
 De reden van deze prijstoename in Nederland, is de beslissing van de Europese Commissie om vanaf juni de roamingkosten binnen Europa af te schaffen.
 Hierdoor verloren alle Europese providers een substantieel deel van hun inkomsten. De Nederlandse providers trachten dit te compenseren door inkomend internationaal telefoonverkeer fors duurder te maken (tot zelfs 100 keer).

 Deze prijsstijging bij ons houdt in dat we binnen onze FUP een hoger gewicht toekennen aan vaste telefoonnummers in Nederland.

-- einde copy

 

Er staat in de tekst toch nergens dat ze jouw lijn "voor gratis bellen"  gaan blokkeren tot de volgende factuurdatum ?

Het gratis bellen met de vaste lijn naar Nederland wordt opgeschort (bestaat dus tot nader order niet meer), tenzij de boodschap hierboven nog andere informatie bevat die niet wordt weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel uit via DUS.net, en daar waren de tarieven voor bellen naar NL nummers ook verhoogd van 1.9 ct per minuut naar net geen 60 ct.

sinds een paar dagen staan de kosten voor bellen naar vaste NL lijnen weer bij 3,72 ct per min... mobiel van KPN  kost 6,25 ct/min en andere mobiele operatoren 25,32 ct/min.

Nu zijn de belgische mobiele nummers fors verhoogd... van 2.5 ct/min naar 45,17 ct/min. Vaste lijnen nog steeds behoorlijk duur, nl 9,34 ct/min.

Voordeel bij Dus is dat je het tarief kan horen voordat de verbinding gemaakt wordt. Is het te hoog kan je de verbinding verbreken, en een andere provider kiezen, of gewoon met een "buitenlandse simkaart" bellen... dat is vaak de voordeligste oplossing.

 

Het gedwongen afschaffen van de roamingkosten is een slechte zaak geweest... voor het bellen met je mobiel scheelt het een paar cent per minuut, maar andere kosten zijn fors hoger geworden... tja, de EU bemoeit zich met dingen waar ze niets mee te maken hebben...

 

Goed kijken naar de kosten voordat je belt is belangrijk...  is het een kort zakelijk gesprek maakt het allemaal niet zo veel uit, maar wil je even gezellig een uurtje kletsen, is het wel belangrijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja met een tuttimus heb je dat probleem  niet na 17.00 's avonds.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik vind afschaffen roaming wel goed.

 

Nu heb ik in Nederland en Frankrijk ook gewoon mijn lijn ter beschikking.

 

Dus doe zo verder Europa (toch voor dit)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei wolverine:

En ik vind afschaffen roaming wel goed.

 

Nu heb ik in Nederland en Frankrijk ook gewoon mijn lijn ter beschikking.

 

Dus doe zo verder Europa (toch voor dit)

Dat vind ik net niet, ik vind het niet eerlijk, dat ik moet helpen betalen voor mensen die persè zonder meerkost in het buitenland bereikbaar willen zijn. Willen ze persè bereikbaar zijn in het buitenland, dan moeten zij ophoesten voor het kostenplaatje, niet de burger die 1 keer per 5 jaar in het buitenland zit.

beetje top offic, ze besissen in belgie dat vanaf volgend jaar,  de verkoper geen kost mag doorrekenen, voor elecktronische betalingen, terwijl de verkoper ook volgend jaar evenveel zal moeten betalen. Denk je dat de verkoper zo dom zal zijn om dat te doen en te aanvaarden? Nee, ze gaan al hun producten een paar centiemen duurder maken, om zo hun verloren kost terug te winnen.

in belgie en europa vergeten ze dat de zon voor niks opgaat.:mad:

een bedrijf moet winst maken, en dat mag je met wetten niet afpakken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2017 om 22:46 zei MySat:

Hier draait al  11 jaar een linksys spa3000. 3 VoIP accounts voor gsm, nationaal en internationaal. Een backup ligt klaar ivm bliksem inslag en ik heb deze ellende al 11 jaar achter me gelaten. 

 

Binnenkort belt iedereen via what's app, FaceTime of Iets anders en die terugval zullen ze ook wel weer compenseren met "vernieuwen van het netwerk, meer kwaliteit.......". Gewoon zelf gaan doen

 

:P

Ik bel nu, via skype tot 17 september voor lange gesprekken. Geef mij maar een gewone vaste of gsm lijn. Nog geen 5% van mijn kennissen hebben hetgeen die je vernoemd. En het is een geheel gedoe, eerst bellen om te vragen om online te komen, om dan te kunnen bellen. Ik heb 1 broer van de 5 die whatsapp gebruikt, geen schoonzussen, en blijkbaar zijn er al diverse jonge gasten die ik ken, ook niet meer geintereseerd in whatsapp. En de mobiele data limieten in belgie zijn zo klein, dat als ze niet thuis zijn, via mobiel internet niet willen bellen. In mijn situatie, gaat er nog veel water naar de zee moeten stromen, eer ik via jou genoemde programma's kan bellen.

en sinds dat flat fee bellen is bvb skype van 40 uur gebruik per week naar 3 â 5 uur per maand gedaald. Er zijn zelfs veel maanden van 0 uur. En gesprekken via whatsapp, is ook niet alles. Want 99% van mijn kennissen leggen (mobiel) internet op hun gsm maar aan, als ze werkelijk iets moeten doen met de gsm, die internet vereist. Voor mij zeker GEEN oplossing.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. En zou je niet denken, dat het flat fee bellen met FUP, ooit zijn einde zal kennen en het weer wordt gelijk bvb de jaren 90, terug betalen per gesprek bovenop je abonnement? Ik heb het over vaste providers,geen mobiele.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankzij de vrije markt opgedrongen door europa.De grote speler mag zijn prijzen niet onder de anderen zetten.Vrije markt is een lachertje en de gebruiker is er de dupe van.Als er vrije markt is dan zou ik electriciteit moeten kunnen afnemen van frankrijk waar ze veel goedkoper is dan hier met 65 % taxen voor de staat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...