Ga naar inhoud


Joe en Qmusic toegevoegd in DAB+ pakket sinds 1 september '17


Brambo's

Aanbevolen berichten

Bron: http://www.digitalradio.vlaanderen/nieuws/radiozenders-qmusic-en-joe-vanaf-vandaag-op-dab/

 

 

Citaat

 

Vanaf vanmorgen 9u zijn de radiozenders Qmusic en Joe te horen via DAB+.

 

Medialaan zet de stap naar digitale radio.

Het is Norkring België die alvast tot 2024 de DAB+ uitzendingen van Qmusic en Joe in Vlaanderen en Brussel zal verzorgen.

DAB+ is de digitale manier om naar de radio te luisteren. Het heeft als voordeel dat de geluidskwaliteit veel beter is (geen ruis, geen onderbrekingen). Via DAB+ verschijnt ook extra informatie over de programma’s en de artiesten die gespeeld worden. Het aanbod is bovendien groter en ook het zoeken naar een station is veel eenvoudiger. Mensen hebben een radio met DAB+ nodig om te kunnen luisteren.

Norkring zal dit DAB+ netwerk verder uitbreiden waardoor er over afzienbare tijd in geheel Vlaanderen perfecte digitale radio in HD-kwaliteit te ontvangen zal zijn. 
(zie www.digitalradio.vlaanderen/dekking voor meer info daarover)

 

 

 

 

Zo breidt het zenderaanbod via DAB+ stilletjes aan verder uit in Vlaanderen en Brussel.

Momenteel hebben we dus naast de VRT zenders via DAB: 

- Topradio

- Club FM

- Zen

- Family radio

- VBRO

- Evergreen 

- FG

- Radio Maria

- BBC World Service

 

en dus Joe en Qmusic.

 

 

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben ooit gedwongen geweest om 2 uur te luisteren, naar q music, en heb amper 8 liedjes gehoord. Het was allemaal gel*l,reclame, alles tot vervelens toe herhalen. Met alle respect voor die mensen, heb daar nog vrijwilligers werk voor gedaan, maar ik vroeg me af, of qmusic voor dementerende mensen was of voor wie??? Alles tot vervelens toe herhalen. Ik heb geweigerd om nog maar èèn voet daar binnen te zetten, zolang die dementerende zender qmusic opstond.

Ik investeer nooit èèn cent in dab+ ontvangst als het blijft zoals nu.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht... daar gaat 't toch helemaal niet over.

Over smaken valt niet te twisten en het zijn ook mijn favoriete zenders niet. 

Feit is gewoon dat meer en meer zenders op DAB(+) te horen zijn in ons land wat ik persoonlijk een heel goede zaak vind.

Volgens het interview dat ik gehoord heb, blijft er geïnvesteerd worden in het zenderpark waardoor de ontvangst in het komende jaar verder zal toenemen of verbeteren.

 

 

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2017 om 17:26 zei Brambo's:

 

Volgens het interview dat ik gehoord heb, blijft er geïnvesteerd worden in het zenderpark waardoor de ontvangst in het komende jaar verder zal toenemen of verbeteren.

 

 

 

 

De ontvangst blijft het grote probleem hier in de uiterste Zuid-West hoek, tot september 2018 moeten we het nog daarmee doen. Hier in Ieper zitten we juist aan de rand van indoor ontvangst, iets zuidelijker bvb Heuvelland is outdoor zelfs op het randje. Dat de digitalisering verder gaat hoorde ik nog laatst in een gesprek met een lokale radio medewerker. Club FM heeft zijn 1KW FM uitzendingen hier in Ieper reeds gestaakt, gevolg hiervan is dat de lokale radio Kompas uit Diksmuide, 105.8 die net naast ClubFM 105.7 zit, hier nu glashelder te ontvangen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad best wat sneller mogen, die uitbreiding van zenders maar 't zal ongetwijfeld wel met vergunningen en investeringen te maken hebben.

Ik ben een beetje vertrouwd met jouw streek en het mooie Heuvelland met onder andere Loker, de Rodeberg, Westouter met zicht op de Franse antennes van de Catsberg, ...

Over Club FM gesproken, ik heb de indruk dat ze minder en minder investeren in hun FM zenders want hun zender vanuit Brakel, die de Vlaamse Ardennen wat zou moeten bedienen, ligt er ook al een aantal weken uit. 

Ik herinner me als klein 'manneken' dat ik de FM band aan het overlopen was en verbaasd was hoe sommige verre 'vrije' zenders perfect te ontvangen waren. 

Naarmate er meer en meer FM zenders zullen wegvallen, zullen er andere terug beter te ontvangen zijn. Of hoe alles toch eens terugkomt ;-)

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik vraag me af, of alles betaalbaar zal blijven met reclame inkomsten.

Het is nu te zien, of het te betalen geld aan norkring hoger ligt, dan een eigen zend installatie te onderhouden of niet. Maar ik denk niet dat norkring de radio stations zomaar gratis zal aanleveren via dab+. Zij zullen ook hun investeringen willen terug verdienen en geld verdienen.

Maar radio stations die beide doet, vraag ik me af, of alles betaalbaar blijft met reclame inkomsten?

Of als het te kostelijk komt, dat ze niet meer toekomen met reclame inkomsten we toch nog betaalradio zullen meemaken? Een dab+ ontvanger met een ci slot, voor een ci+ module met geïntegreerde smartkaart :grin:.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een louche zaak is het die Norkring, hebben al 10 jaar de vergunning op zak en pas nu gaan ze van start, idem met digitale tv via antenne.

Ik zou wel eens willen weten wat men daar als radio of tv station aan kwijt is, om uit te kunnen zenden dat zullen fabelachtig bedragen zijn. 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet heeft belangen in norkring, en heeft de licentie op zak voor dvb-t2 uitzendingen.

maar ze hebben het zo onaantrekkelijk gemaakt, dichtgetimmerde ontvangers, geen medialaan (toen vmma) zenders en een te hoge prijs voor de zenders die ze aanboden. Te weinig abonnees en hebben zaak opgedoekt. Maar nu zijn ze zeker, dat niemand anders via dvb-t2 zal concureren met hun tv diensten. Naar verluid was dat hun enige bedoeling. Er zijn geen duidelijke afspraken gemaakt bij het verkrijgen van de licentie, wat er moest gebeuren bij het falen van het product. En blijkbaar zijn ze niet verplicht die te gebruiken. Er is zelfs jaren zwart beeld uitgezonden, toen iemand van oordeel was, dat dit nutteloze energie verspilling was. Maar blijkbaar moest men dan wel "iets" uitzenden. Bron komt van persoon die dicht bij norkring staat, maar uit respect voor zijn privacy, vernoem ik zijn naam niet.

of telenet ook belangen heeft bij dab+ weet ik niet. Maar indien ja, dan verwacht ik niet veel goeds hier in belgie met dab+.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Club FM zit in rode papieren en City Music gaat dezelfde kant op gaan, voor die enkele maanden tot januari is de fm keten en lokale radio nog een flauw iets en er zullen er veel verdwijnen vrees ik op fm.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
4 uur geleden zei jeevanhoof:

Ik heb de nieuwe zenders ingelezen, maar dat viel tegen.

Q-music met 96 Kb en Joe met 60 Kb.

Op FM klinken ze beter.

 

Mvg

Van joe, weet ik het niet zo, maar is Qmusic niet gericht voor jong publiek? Aangezien zij gewend zijn om naar mp3 te luisteren via oortjes, van lage kwaliteit, zal het hen misschien een worst wezen, die lage bitrate. Als ze maar iets horen. En muziek, dat hoor je daar bijna niet, en waarom een hoge bitrate voor gedurig gel*l van degene achter de micro en ander geklets?:confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...