Ga naar inhoud


Het zender ELTR ontvangen.


Turanist

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Sjaak(k):

Ja maar we werken allebei met een te kleine schotel voor de Turksat oost beam, alle ontvangst rapporten van leden zijn gedaan met minimaal een schotel van 110cm.

En dat jou tv hem wel ontvangt pleit voor die tv die heeft kennelijk een gevoelige tuner.

 

 

In dit topic wordt ontvangst gemeld van ELTR met een 64 cm schotel, zelf ontvang ik 'm met onderstaande schotel en ontvanger...en momenteel wel beeld echter het beeld is een zwart scherm.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden zei youriy:

 

In dit topic wordt ontvangst gemeld van ELTR met een 64 cm schotel, zelf ontvang ik 'm met onderstaande schotel en ontvanger...en momenteel wel beeld echter het beeld is een zwart scherm.

Ik heb even snel dit topic doorgespit maar zie zo gauw nergens dat er met een 64 cm schotel ontvangst was ??

Voor de volledigheid zou je jouw ontvangst locatie er bij kunnen vermelden , e.e.a. maakt nogal wat uit .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 uur geleden zei Satfeeds-DX:

 

Hier op een 64 cm Triax schotel met Inverto Black Ultra LNB zwakke ontvangst met soms blokken in beeld.

Ontvanger: SAB TITAN III Combo HD

 

Hier dus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vergeten dat belgie ook nog mee deed:(

lijkt me een voorbeeld dat de locatie er zeker in mee speelt .

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Turanist:

Aan IJzerbout wil ik vriendelijk vragen hoe grote schotel hij heeft en of hij èènmalig naar de zender ELTR en naar de zenderpakket TRT oost wilt zoeken met zijn Vu+ decoder. Ik wil graag van hem weten, met hoeveel procent signaal hij dit zender en de trt oost pakket ontvangt.

 

Mijn waarnemingen zijn zinloos omdat ik in de UAE woon. Ik heb even naar ELTR laten kijken in onze ingest room en de ontvangst is prima maar dit op een 3,7 mtr utility schotel.

Dus daar heb je niet veel aan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Sjaak(k):

Ja maar we werken allebei met een te kleine schotel voor de Turksat oost beam, alle ontvangst rapporten van leden zijn gedaan met minimaal een schotel van 110cm.

En dat jou tv hem wel ontvangt pleit voor die tv die heeft kennelijk een gevoelige tuner.

Mijn ET8000 is ook niet speciaal als dx feed ontvanger gekocht maar voor zijn betrouwbaarheid en als snelle zapper en zijn vele mogelijkheden.

Als ik wil dx'en dan kocht ik wel een andere ontvanger erbij zoiets als Trust met zijn Clarke Tech, daar zit dacht ik ook blindscan op.

Sjaak ik denk eerder dat mijn decoder te gevoellig is en me tv niet. Mijn decoder is in de negatieve zin gevoeliger denk ik.. Maar werkt bij jou Blindscan? Bij mij zorgt dat voor harde crash en krijg ik green screen of death te zien en dan loopt me decoder vast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 19-9-2017 om 22:57 zei Sjaak(k):

Ik kan je niet helemaal volgen, als je ontvanger ELTR niet kan ontvangen dan noem je dat ''ongevoelig'' (je zou hem ook doof kunnen noemen) , als je op je tv wel ELTR ontvangt dan is die tv gevoelig(er).

En blindscan moet de tuner in je ontvanger hardware matig ondersteunen, mijn ET8000 heeft geen blindscan net als veel andere E2 ontvangers, als ik toch de blindscan plugin installeer heb ik hetzelfde, dan krijg ik een groen scherm en loopt vast.

Ik weet niet of je wel weet wat blindscan is? Blindscan zoekt de satellietband af in stapjes die je kunt programmeren, een normale satellietscan gaat bij een E2 ontvanger via de voorgeprogrammeerde transponders in de satellites.xml.

Met een blindscan of normale scan gaat jouw ontvanger echt niet ELTR zichtbaar maken als je dat soms dacht, omdat je tuner te ongevoelig is en je schotel te klein is.;)

Hoi Sprietje, hoe wist je dat mijn decoder hardware matig blindscan niet ondersteund? Inderdaad mijn decoder ondersteund blindscan hardware matig niet, ik heb in het verleden een keer blindscan extensie gedownload en was nieuwschierig of het zal werken maar ik kreeg gelijk een Green screen of death met een hard vastloper tijdens het starten van dit extensie. Dus daarna gelijk weggegooid :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag leden, om mijn schotel-kijkplezier te vergroten heb ik een rol of 20 meter HIRSCHMANN KOKA 9 TS coax kabel besteld. En vandaag ontvangen, gelijk mee aan de slag geweest en na genoeg de signaal Kwaliteit op Türksat is gelijk als met mijn oude kabels. Ik was nieuwschierig of ik met dit kabel wel betere ontvangst zal hebben op de Türksat 3A East Beam.. Alleen ik vraag mij af heb ik deze kabel wel goed heb afgestript? Hoor je deze kabel net als de standaard kabel te strippen of moet je niet zo diep in de kabel gaan snijden met de kabelstripper?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee sjaak, ik heb niet een betere lnb en een uitstekende kabel gekocht om eltr etc, te ontvangen. Zoals ik al op me vorige topic al aantoonde, in de toekomst ga ik grotere schotel aanschaffen om mogelijk de east bean van türksat 4a te ontvangen. Tenminste tot zover ik kan het ontvangen. Ik ben niet in staat om alles gelijk te aanschaffen dus daarvoor schaf ik stuk voor stuk aan wat ik nodig heb, eerst lnb dan kabel en binnenkort de schotel. En ik heb zovan als ik toch nieuw matiraal aanschaf ga ik het ook uittesten. Jammer genoeg kan ik het bij me eigen schotel het niet uittesten omdat me schotel een flinkle dreun heeft gehad en nogal krom is opdit moment.. Dus test ik het bij me neefje het uit. En met uittesten ben ik er erachter gekomen hoe goed de Inverto black ultra lnb is. Ook ik raad het aan iedereen het zeker aan, bijvoorbeeld trt oost pakket heb ik met dit lnb weten te ontvangen terwijl ik dit niet met me vorige lnb kon ontvangen. En zo hoop ik zoveel mogelijk van de oost beam van türksat 4a te ontvangen met een grotere schotel die ik in gedachten heb. :-) :-) :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Sjaak(k):

Een bekende wijsheid is, ''als je 10 euro te besteden hebt, trek dan 9 euro uit voor je antenne (lees schotel) en 1 euro voor je apparatuur''.;)

Dus als eerste een grotere schotel daarna pas de rest verbeteren.:)

Je hebt wel gelijk maar opdit moment kan ik geen grotere schotel aanschaffen ookak heb ik het bugdet ervoor, want ik ben pas verhuist naar me nieuwe woning en in de tuin en binnen huis ben ik nog wel een tijdje bezig.. Ik denk dat ik nog zeket maand of 2 met mijn huis bezig ben.. Maar goed die schotel gaat zobiezo komen :-) ;-) tot de tijd rijp is, zal ik mij wel vermaken met me iptv abonement :-). Ik wil iedereen van harte bedanken die mij op dit topic en op me vorige topic hebben geholpen, heb een hele fijne dag veder iedereen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...