Ga naar inhoud


Vraag over Koelpasta processor.


J A C C O

Aanbevolen berichten

Nee Cees, je weet ook dat Beryllium oxide kankerverwekkend is.

Heb in de industrie gewerkt met o.a. koelpasta en daarin zaten stoffen die kankerverwekkend zijn.

Inmiddels staat er niets meer op de verpakking dus kan het zijn dat er geen gevaarlijke stof meer in zit, of dat men het niet vermeld. (zoals Deet)

Maar als je oude pasta wil verwijderen moet je oppassen.

Het was een goedbedoelde waarschuwing waarmee men op dit forum de draak wil steken, jammer is dat eigenlijk.

Hopen maar dat deze (neem aan jonge) figuren de waarschuwing niet negeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh, we gaan nu uit een ander vaatje tappen... oude koelpasta's op basis van Beryllium oxide wat idd carcinogeen is!

Hierboven had je het toch echt over zink oxide wat beslist niet schadelijk is.

Dat beryllium zeer giftig is behoeft geen onderzoek of discussie. Dat was al gauw bekend direct nadat het stofje ontdekt werd.

 

Maar kijk uit met al dat hedendaagse onderzoek naar bewijs dat een stof carcinogeen is:

 

Stelling: Onderzoek toont aan dat water ook erg kankerverwekkend i!

 

Neem 10000 ratten en geef die helemaal niets te drinken en neem 10000 ratten en laat die drinken naar behoefte.

Gegarandeerd dat er in de eerste groep niet een dood gaat aan de gevolgen van kanker.

Maar in de 2e groep zullen er vast wel een paar aan kanker dood gaan.

 

Waarmee de stelling bewezen is dat water erg kankerverwekkend is.

 

Nu ga je uiteraard zeggen wat een flutonderzoek, daar deugt natuurlijk niets van!

In dit geval kun je dat gelukkig zelf goed beoordelen maar er worden goedbetaalde onderzoeksrapporten vol vergelijkbaar wetenschappelijke onzin geschreven waar we niet zo 123 doorheen prikken. Vervolgens is het een kwestie van een stapeltje van dit soort onderzoeken verzamelen en paar advocaten maken voor de rechtbank krom wat ooit recht was.

En als je dan nog niet je zin kunt doordrammen kun je natuurlijk altijd nog de media erbij pakken en nog meer wetenschappelijk bewijs gaan verzamelen.

 

ZinkOxide is niet giftig tenzij je er zoveel tegelijk van opeet dat je er letterlijk in stikt ;)

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topic schrijver vroeg wat te doen met koelpasta dan kun je toch zelf verzinnen dat de oude en mogelijk de nieuwe pasta gevaarlijk kan zijn.

Verder gaat dit weer een 'nekharen' discussie worden, begrijp je wel wat ik bedoelde om voorzichtig te zijn.?

Of je mij wil 'vangen' op zinkoxide interesseert mij niet zoveel, je mag van mij gelijk hebben maar ik ben wel oud geworden door goed op te letten.

Wij gebruikte vroeger Beryllium weerstanden en het heeft wel een aantal jaren geduurd voordat bekend werd dan het gevaarlijk was.

Ik stop nu met deze discussie, het is je eigen verantwoordelijkheid om met dit spul om te gaan.   

.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan prima van mening blijven verschillen met je maar ik ben persoonlijk van mening dat je wel de feiten juist moet weergeven en interpreteren.

Anderen die hier meelezen en wat minder onderlegd zijn op dit punt zijn niet geholpen met jouw bijdrage die keihard stelt dat koelpasta schadelijk is.

 

Dat je oud bent geworden door goed op te letten dat gun ik je van harte maar gebruik het niet als oneigenlijk argument om je onjuiste bericht wat geloofwaardiger te maken.

Beryllium weerstanden zijn trouwens alleen gevaarlijk als je ze opstookt en inhaleert.

Wat natuurlijk prima spontaan kan gebeuren als je pech hebt dat zo'n weerstand net onder je neus uit elkaar rookt tgv iets te veel vermogen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...