Ga naar inhoud


Van open ATV 5.1 naar 6.1


jepe

Aanbevolen berichten

Ik heb op de  Gigablue nu open ATV 5.1. Maar bv fastscan van Canal Digitaal werkt niet meer. Ik denk er daarom aan naar 6.1 te gaan.

Maar ooit is voor mij oscam geinstalleerd. Kan ik dat weer terug zetten als ik 6.1 heb geflashed?

Het is de box van mijn ouders in Frankrijk. ben bang dat er iets fout gaat en dat ze dan via OScam hun Canal Digitaal pakket meer kunnen kijken.

Ze zitten in Frankrijk dus even hulp zoeken als het fout gaat wordt dan erg lastig. Daarom kan ik makkelijk oscam terug zetten of weer opnieuw installeren in Atv 6.1?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je toch gaat flashen naar openATV6.1

Via Software beheer, kan je een backup maken van al jouw instellingen (zenderlijst, oscam, ...)
naar een opslagmedium, en deze kan je na het opnieuw flashen, terugzetten. (Backup terugzetten)

 

blauwe toets - software beheer - backup instellingen - ok
(of menu - instellingen - software beheer - backup instellingen - ok)

 

Indien je zelf wilt kiezen wat je gaat backuppen, stel je dat in via 'Standaard backup bestanden' (aanvinken wat je wil)

De overige opties spreken voor zich (info staat er steeds bij)

screenshot.jpg

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fastscan herinstalleren had geen effect.

Open atv 6,1 via usb geinstalleerd, werkt goed.

En toen ging het mis.

Ik had backup gemaakt van instellingen.

Die worden niet meer gevonden.
Had ik waarschijnlijk via usb moeten doen.

Maar goed nu dus oscam op andere wijze installeren, en daar loop ik vast.

Ik wil liever niet met filezilla ed werken. Ik snap het niet en bovendien krijg ik meldingen als nat-router, en als ik daar over lees snap ik

het ook niet meer.

Welke versie van Oscam moet ik downloaden om dan op usb te zetten en dan via usb als ipk bestand te installeren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na uren lezen, begrijp ik dat je Oscam niet als file via usb kan installeren?

Verbinden met Filezilla FTPprogramma lukt niet. Dreambox control center lukt het wel om in de Gigablue te komen maar

hoe ik daar iets kan aanpassen weet ik niet en durf ik ook niet.

aangepast door jepe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geprobeerd: Openweb if. Ik blijf hangen bij terminal, daar moet je inlog en password geven, en die zijn er niet geloof ik als ik verder lees.

(tenzij je weer eerst aanmaakt met ftp programma)

Ik zit hier nog maar een paar dagen (ouders in Frankrijk) en ben zo bang dat ze zometeen niet meer naar C digitaal kunnen kijken.

Want ik loop ontzettend vast wegens gebrek aan expertise en ook lastige materie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij openwebif kom ik nu wel binnen met root, maar dan geeft hij aan root@gbquadplus:~#. Maar wat dan?

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

als enkel het fastscan niet meer werkt in OpenATV 5.1

en jij niet aan de BOX kunt voor configuratie met oscam op OpenATV 6.1

zou ik enkel een nieuwe settingslijst erin zetten met de laatste zendergegevens voor CanalDigitaal op favoriet 1

 

Ja dat had ik beter kunnen doen, maar ik was optimistisch geworden door eerdere uitleg. Nu zit ik al in 6.1 en terugzetten oude back-up lukt niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het oscam ipk moet in /tmp komen te staan

de overige configuratie bestanden in /etc/config

als je dan herstart installeert oscam

 

p.s. installeren van de juiste ipk ( versienummer van oscam ) is voor Gigablue wel belangrijk

dus goed kijken

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei jepe:

Bij openwebif kom ik nu wel binnen met root, maar dan geeft hij aan root@gbquadplus:~#. Maar wat dan?

 

Ja dat had ik beter kunnen doen, maar ik was optimistisch geworden door eerdere uitleg. Nu zit ik al in 6.1 en terugzetten oude back-up lukt niet meer.

 

de gemaakte backup van de instellingen, wordt bewaard op de harde schijf.
media/hdd/backup_openatv_

 

enigma2settingsbackup.tar.gz

 

Is er bij jou wel iets geback-upt ?

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...