Ga naar inhoud


Ziggo signaal verzenden via UTP


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds jaren heb ik TV via satelliet en internet via glasvezel. Nu stopt mijn huidige glasvezel aanbieder (Ons Brabant Net) en wordt deze overgenomen door KPN.

Nu denk ik eraan om over te stappen naar Ziggo voor TV en internet. Ik heb een aantal vragen:

 

Op dit moment heb ik tussen de meterkast en TV uitsluitend UTP kabel liggen. Als ik het goed heb begrepen is er voor Ziggo coax kabel nodig.

Helaas kan ik niet zomaar een coax kabel leggen zonder de UTP kabel te verwijderen of de vloer eruit te kappen.

Nu ben ik verder gaan zoeken en kwam op internet een converter voor coax naar UTP en vice versa tegen.

Vraag 1: Wie heeft er ervaring met zulke converters en kan ik het Ziggo signaal in de meterkast naar UTP converteren en bij de TV terug naar coax converteren?

Vraag 2: Kan ik zonder verdere aanpassingen Ziggo ontvangen op mijn VU+ icm een DVB-C tuner?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor vraag 2 kan ik beantwoorden met:

Ja, voor wat betreft de ongecodeerde zenders altijd.

Ja, voor wat betreft de gecodeerde zenders i.c.m. een Irdeto smartcard, als je deze nog krijgt wat in ieder geval niet zo is in vm. UPC-gebied.

Ja, als je een CAM (CI-module) gebruikt welke wel de beperking heeft dat je maar één zender tegelijk kan decoderen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik zo een omzetter op kantoor om over een afstand van 60 meter een SVGA signaal om te zetten naar UTP en bij de monitor weer terug te zetten naar SVGA.

Er wordt CAT7 kabel gebruikt.

 

Deze omzetters zijn er ook voor HDMI.

Ik zou wel eerst proberen of de video kwaliteit tevredenstellend is, er zit nogal wat verschil in die omzetters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij heeft alleen UTP kabel liggen, dus bedoeld voor een LAN netwerk.

Er bestaan wel baluns om antenne signalen aan te sluiten op UTP,  maar of dat met al die digitale zenders van Ziggo gaat werken?

 

Ik heb ze in Europa nog nooit gezien, en ik ben bang dat ze niet over het hele frequentie spectrum van Ziggo werken.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die baluns gaan niet werken. Die kunnen hooguit in primitieve vorm gebruikt worden voor lage VHF kanalen. Er is geen mogelijkheid om 1GHz aan bandbreedte over een UTP kabel te verzenden!

 

De enige snelle optie die je hebt is de settopbox in de meterkast plaatsen en over de CAT5 het HDMI signaal versturen, daar zijn verschillende oplossingen voor.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist even met Ziggo gebeld. Ze leveren standaard geen Irdeto kaart omdat ze zichzelf verplichten om een werkende installatie op te leveren, inclusief garantie.

Daar hoort dus altijd een Ziggo mediabox bij.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei henkvd1:

Vraag 1 , is al beantwoord, zonder Irdeto kaart gaat dat niet

 

vraag 2 gaat prima, Google is op CATV balun    Triax of Hirschmann   bv  NBL 0265 , in de praktijk wordt deze oplossing steeds vaker gekozen in grotere CATV installaties.

 

Ten eerste was het vraag 2, maar waarom gaat dat niet zonder Irdeto kaart?
Zonder smartcard kan je naar de ongecodeerde zenders kijken: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/#zondersmartcard
Tip: Je hebt dan ook geen Play Start of Alles-in-1 nodig, maar kan je volstaan met Internet+Kabel TV, scheelt je toch €3 tot €7,45 per maand afhankelijk van je gekozen snelheid en TV pakket combinatie. Althans als je geen telefoon wilt.
Woon je in een "oud"-Ziggo gebied en neem je Play Start dan krijg je volgens mij nog steeds een Humax met Irdeto kaart (die wordt ook Mediabox genoemd). Die kaart werkt ook in een VU+, alleen gaat het met de nieuwste 0606-kaarten nog niet super. (zie hier).


De vraag was kijken op de VU+, maar wat ook kan is TV kijken via ZiggoGo.nl of de Ziggo Go app en dan naar je Chromecast streamen. Dan heb je geen coax nodig.
(Niet via Ziggo Go: E! Entertainment, erotiekzenders en Film1. Film1 kan dan weer via de Film1 Go app).
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei The Iron Maiden:

Zojuist even met Ziggo gebeld. Ze leveren standaard geen Irdeto kaart omdat ze zichzelf verplichten om een werkende installatie op te leveren, inclusief garantie.

Daar hoort dus altijd een Ziggo mediabox bij.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

Voor welke woonplaats?
En bel nog eens en vraag eens welke mediabox je dan krijgt?

In oude UPC gebieden krijg je 100% zeker een Pace Mediabox met Nagravision smartcard, deze smartcard gaat niet werken in je VU+.
In oude Ziggo gebieden zou je zomaar nog steeds een Humax met Irdeto smartcard geleverd kunnen krijgen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Gemert.

Mocht ik inderdaad een Humax krijgen met Irdeto kaart kan ik altijd nog mijn VU+ gebruiken. Maar in de basis moet ik de Ziggo box gebruiken.

Mocht ik Ziggo niet werkend krijgen op de VU+ dan is dat jammer, maar de kostenbesparing weegt niet op tegen het gebruik van de VU+

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 3 dan :)

Mocht ik een Irdeto kaart krijgen die werkt in mn VU+ met enkele DVB-C tuner (geen idee of er ook dubbele DVB-C tuners bestaan)  hoeveel kanalen kan ik dan tegelijk opnemen/kijken?

En kan ik dan volstaan met een basis abonnement, waarbij een ontvanger geleverd word die niet kan opnemen. Dit ga ik dan doen op de VU+.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

aangepast door The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die bestaan de nieuwe decoders van VU hebben een FBC tuner (heb ik ook de vu uno 4k met FBC)  (dat zijn eigenlijk 8 tuners in een) Dus 7 opnames  en 1 kijken met 1 tuner heb je niet veel keuze meestal dus 1 opnemen en of kijken.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...