Ga naar inhoud


Radio landschap verandert grondig in Vlaanderen na nieuwjaar


astro iris

Aanbevolen berichten


Ik heb ook een artikel gelezen in het laatste nieuws, waar de minister meld, dat er geen plaats meer is en de tijd niet meer van deze tijd voor lokale radiostations. Als buiten de vrt, enkel medialaan,sbs,vbro en nog een ander plaats is, en die doen gelijk qmusic, dan kunnen voor mijn part al mijn radio's in de kliko. Want dan heb je niks meer aan een radio, waar bij dergelijke zenders muziek maar een bijkomstigheid is. En als die trend naar dab+ doorgaat, dan aanvaard ik nog niet gratis een dab+ radio. Betaal dan nog liever voor een muziek streamingdienst, om geen reclame te maken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

met permissie maar dat is reclame voor een commerciële zender

en er wijzigt niets in het landschap

Toch wel Tonskidutch, veel lokale zenders veranderen van frequentie in de FM band. In de hier meegestuurde link zie je de huidige frequenties en klik maar eens bovenaan "frequentielijst vanaf 1 januari".http://www.hermanboel.eu/radioinvlaanderen/freqlijst.htm

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie in België is maar voor de stukjes Nederland die ik ken zoals in mijn woonplaats Nijmegen en ook wel in delen van Midden Brabant weet ik dat er erg veel naar Omroep Gelderland en Omroep Brabant geluisterd wordt maar nauwelijks of niet naar plaatselijke omroepjes zoals N1 Nijmegen.

 

De reden zal wellicht in het gegeven te vinden zijn dan anders dan in de VS waar je wanneer je buiten een sirene hoort je de lokale radiozender al direct hoort vertellen wat er waar aan de hand is hier alleen maar jongens en meisjes bezig zijn met het uitoefenen van hun hobby, meestal plaatjes draaien met eventueel een plaatselijke gast die iets over zichzelf of zijn werk vertelt.

 

Ik hoor wel eens mensen spreken over de hoge kosten om overal journalisten te hebben zitten maar dat geldt niet voor de VS waar men doorgaans zijn informatie uit eerste hand van eigen bewoners krijgt die de zender opbellen. Hier kan dat kennelijk allemaal niet. Dan is het logisch dat zo'n lokale zender ook niet echt iets wezenlijks toevoegt en dus nauwelijks beluisterd wordt.

 

Ik denk dan ook niet dat het hebben van lokale omroepen iets toevoegt aan het medialandschap. Liever provinciale of landelijke omroepen van goede kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men informatie van eigen bevolking wil hebben, dan moeten ze niet afkomen met die dure verkorte sms nummers die soms tot 2€ per bericht kosten, of van die dure 090X nummers.

al vliegt de helft van mijn gemeente de lucht in, en ik ben niet geraakt, dan zou ik zelfs nog niet naar hen bellen of sms'en.

ze moeten dan maar (peperdure?) journalisten sturen!

en de tijd om informatie nieuws rampen e.d. Te vernemen van een radiostation is voorbij. Dit komt gewoon via de smartphone binnen.

de aanslag in new york, destijds, kreeg ik vliegensvlug binnen via de gsm.

zijn er nog radiostations nodig voor de luisteraar? Of is het enkel om te misbruiken, om zoveel mogelijk reclame door de lucht te jagen?

want volgens het artikkel in het nieuws hln,over sbs, willen ze een radiozender, om nog meer reclame bij de bevolking te krijgen.

tijd om de ruimte in mijn living waar de radio staat, om te ruilen, voor iets nuttigers :P.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

het nieuwe radiolandschap wordt corrupt gesponsord door reklame op de bankrekening van de ministers.Zenders die nieuw zijn krijgen plots licentie terwijl gevestigde waarden moeten wijken.Bende onbekwamen heeft de normen moeten nazien.Is heden ten dage in belgie de maatstaf : onbekwame politici die onbekwame mensen aansturen en onbekwame beslissingen nemen. Raad van state zal het wel weer oplossen.Ondertussen zijn de centen binnen voor degene die het heeft goed gekeurd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De AM band afgestoten , de FM band via vriendjespolitiek samenstellen en DAB+ in handen van geldwolven, zo ziet het Vlaamse radiolandschap eruit. Lees dit artikel maar eens hoe het er hier in Vlaanderen aan toe gaat.https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/22/topradio-naar-raad-van-state-tegen-beslissing-gatz---fouten-en-s/:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die minister Sven Gatz is een rotzak, er zijn dan eens privé Initiatieven die goed draaien, gaat hij ze met een pennentrek kapot maken.

Ik heb 20 jaar in dat wereldje gezeten, lokale radio’s zijn kleine bedrijfjes, met allerlei verplichting op zeer lange termijn, zoals huurcontracten, soldij, leningen, BTW afdrachten.

Zo’n lokaal station draaiend houden kost handen vol geld.    

Ik ken beheerders die persoonlijk borg staan voor een lening van het gebouw waarin hun studio’s gevestigd zijn en de aankoop van materiaal, Ik wil niet in hun plaats zijn, met wat er nu staat te gebeuren.

Men merkt meteen dat dit weer een politieke rotstreek is , Joe FM en Q music mogen ongestoord verder, niet toevallig radio zenders onder de vleugels van Medialaan 1, eigenaar van ondermeer VTM, Q2, CAZ en Vitaya.

Nu DAB er aan komt, waarbij meer zenders kunnen ingepland worden, gaat deze minister er met de botte bijl op inhaken.

De enige bedoeling is controle krijgen op wat uitgezonden word en dan bedoel ik niet de muziek maar de informatie, die de overheid dicteert.

Je moet er maar eens de voorwaarden op nalezen waaraan een lokale radio moet voldoen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die groten, gaan wel de nodige centjes onder tafel doorgeschoven hebben zeker?

die groten willen de baas over alles, en op alle gebieden moeten de kleintjes eruit :mad:.

waar is de tijd, waar je in een kruidenierswinkeltje met je voornaam werd aangesproken? Je vindt ze bijna nergens meer.

hadden ze niet beter die groten naar dab+ doen overgaan, en de lokale regionale radio zenders met rust gelaten, en hen nog meer ademruimte gegeven?

gaat het radiolandschap zoveel verbeteren, met enkel grote stations? Naar mijn mening niet.

die grote doen het, om zoveel mogelijk opbrengsten te hebben, met zo weinig mogelijk uitgaven.

die kleine regionalen, deden het met hart en ziel, voor de hobby, en voor de luisteraar. In mijn puberjaren, kende ik er een paar, die zelfs gratis met hart en ziel enkele uren per week achter de micro stonden. Het was op bepaalde vlakken toen, soms wat minder proffesioneel en soms wel amateuristisch, maar toen leuk om te luisteren. Heb ook ooit nog eens gekeken, om op een lokale radio plaatjes te gaan draaien, maar helaas hebben ze het een of ander overtreden, en hebben hun vergunning verloren. Ze hadden al een paar keer geschorst geweest.

nu kan je gewoon niet zelf je muziek kiezen bij die groten, en het zou me niet verbazen, dat je er geen zo'n plezier aan beleefd, dan dat je het doet bij een lokaal radio station.

hopelijk, kan er nog iemand een stokje tussen steken, zodat de regionale zenders toch nog in de ether kunnen blijven.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2017 om 19:28 zei astro iris:

Toch wel Tonskidutch, veel lokale zenders veranderen van frequentie in de FM band. In de hier meegestuurde link zie je de huidige frequenties en klik maar eens bovenaan "frequentielijst vanaf 1 januari".http://www.hermanboel.eu/radioinvlaanderen/freqlijst.htm

Dat blijkt niet uit je eerste post...

Al dat gezwam over de politiek is off topic.

 

Als je ons nu eens verteld wat er staat te gebeuren. Dan heeft het misschien nog nieuwswaarde in plaats van de insider jokes

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...