Ga naar inhoud


Radio landschap verandert grondig in Vlaanderen na nieuwjaar


astro iris

Aanbevolen berichten

Op 29-10-2017 om 12:57 zei Tonskidutch:

of je nu met een stuk papier voor je neus zit zoals in de afbeelding

of met een smartphone je huiswerk af bent aan het maken voor die rare school docent :grin:

 

 

krantzombies.jpg

 

Verschil is wel dat ik dit kennelijk Amerikaanse beeld nog nooit in een Nederlandse trein ben tegengekomen, ook een halve eeuw geleden niet. Wij zijn geen Amerikanen, en ik herinner me geen enkel moment voordat het internet-zombie gebeuren begon dat mensen niet gezellig met elkaar in de trein zaten kletsen over van alles en nog wat. Natuurlijk, er waren ook mensen die een boek lazen of een tijdschrift, ikzelf ook wel eens, maar zo massief vrijwel iedereen heb ik tot enkele jaren geleden nog nooit meegemaakt. Maar goed, soms is tegenspreken ook een soort hobby op zich en als je er een voorbeeld van de andere kant van de wereld moet bijhalen om je gelijk te bewijzen dan kun je je afvragen in hoeverre dat je standpunt echt bevestigt.

Op 22-10-2017 om 20:47 zei luisteraar:

Maar hier hangt een prijskaartje aan internet via gsm en thuis zit je met een datalimiet. 

 

Thuis een datalimiet???  Bestaat dat nog? Ik heb daar al vele jaren geen last meer van, niet bij Tele2 en ook niet bij Ziggo in elk geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden zei T90user:

Maar goed, soms is tegenspreken ook een soort hobby op zich en als je er een voorbeeld van de andere kant van de wereld moet bijhalen om je gelijk te bewijzen dan kun je je afvragen in hoeverre dat je standpunt echt bevestigt

moet jij zeggen

 

happy_001.gif

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei T90user:

 

Tja, dan ga je er wel vanuit dat ik bluetooth heb op mijn autoradio en dat is niet het geval, Bovendien maakt de autoradio deel uit van een groter systeem binnen de wagen dus even vervangen is er ook niet bij.

Verder merk ik door experimenteel met mijn i-phone wat rond te lopen dat er best grote uitval is, zelfs bij zenders als de BBC World Service en bij de Deutschlandfunk om maar de twee zenders te noemen waar ik het meest naar luister. Waar je op de radio gewoon wat storing of ruis tegenkomt moet je bij internet radio hele brokken tekst missen voordat je toestel weer voldoende heeft opgevangen om de uitzending verder te kunnen weergeven. Teveel om er nog met plezier naar te kunnen luisteren, ik probeerde het vanmorgen nog met WDR 5 via internet. Als een muziekje uitvalt is dat vervelend maar als je hele stukken geproken woord ziet wegvallen dan heeft luisteren geen zin meer omdat te teveel info heb gemist om het gesprek nog zinvol te kunnen volgen.

 

Dat zou je kunnen oplossen met een simpel bluetooth headsetje en dat werkt prima mits je binnen bereik van Wifi of van 3 of 4G bent. Zo´n headsetje heb je voor heel weinig via de bekende Chinese website en het appje kost geloof ik 2 euro. Voor nog geen tientje ben je klaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei kiekiek:

 

Dat zou je kunnen oplossen met een simpel bluetooth headsetje en dat werkt prima mits je binnen bereik van Wifi of van 3 of 4G bent. Zo´n headsetje heb je voor heel weinig via de bekende Chinese website en het appje kost geloof ik 2 euro. Voor nog geen tientje ben je klaar ;)

 

Ik zou het niet in mijn bolle hoofd halen. Ten eerste niet omdat er in onze stad de afgelopen jaren meerdere dodelijke ongelukken zijn gebeurd doordat de bestuurder van een auto met headset een ambulance niet hoorde, en verder ook omdat ik op langere ritten (en daar gaat het doorgaans om) minstens mijn vrouw naast me heb zitten. We hebben dezelfde interesses en willen uiteraard naar hetzelfde programma luisteren en erover met elkaar van mening wisselen. Overigens, WiFi op de snelweg in de auto? Want daar heb ik het over.

14 uur geleden zei Tonskidutch:

moet jij zeggen

 

happy_001.gif

 

Ik heb nog nooit een standpunt ingenomen waar ik niet voor de volle 100% achter stond.

14 uur geleden zei kiekiek:

 

Hadden wij in het begin van internet toch ook? Toen kwam Fair Use en nu is het onbeperkt.

 

Zelf heb ik daar nooit mee te maken gehad omdat ik in die tijd niet zoveel meer deed dan emailen en browsen. En tegen de tijd dat ik het internet betrok bij mijn kijk- en luister activiteiten gold dat niet meer. En aangezien het internet een redelijk internationaal gebeuren is ben ik eerlijk gezegd niet eens op het idee gekomen om te vermoeden dat dat ik België nog steeds anders zou zijn. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei astro iris:

 

de vrt meld het pas na 14 dagen dat het al gekend is, ze komen er ook laat mee :P

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja .... , ik persoonlijk zal de vernoemde zender geheel niet missen !!

Maar als alle klagers toch een vergunning krijgen , dat belooft ,

geen zeepverhaal , maar au savon !! :lol: :P

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zelf zenders dat al 25 of meer jaren mee draaien lokaal moeten stoppen, is gewoon schandalig van die Gatz dat die zo ermee speelt, het zet nu nog meer kwaad bloed  van velen tegen Gatz zijn beslissing.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...