Ga naar inhoud


ET9000 opnemen in mobiel netwerk


Bobkat

Aanbevolen berichten


of je per wifi snelheid genoeg hebt om een constante HD stream op een externe HDD te kunnen opnemen is dan je flessehals

maar in principe kun je dat per enigma2 images inderdaad zo inrichten

dat noemen we mounten van een netwerk opslag (zoals bijvoorbeeld je eigen computer die een map kan delen voor de ET9000)

 

dit doe je via de mountmanager of per auto.network

(dus per menu of  door op de Box de inhoud te editeren van het /etc/auto.network bestand)

 

mounten is dus mogelijk maar hier per WIFI is de througput in MB/sec is van belang

 

aangepast door Tonskidutch
aanpassing

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inprikken en opnieuw opstarten. Afhankelijk van je image wordt je usb stick nu al-dan-niet herkend en kun je die gaan configureren. Anders zul je zelf eerst de juiste driver(s) moeten installeren. Om de juiste driver te kunnen kiezen moet je wel weten welke chipset in je stick zit.

 

Betrouwbaarder werkt een ethernet wifi bridge, bijvoorbeeld een vonets vap11G. Niks te configureren in de box, want die ziet alleen een werkend ethernet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de wifi moet je het niet willen, want deze optie is helemaal niet stabiel  zeker niet in HD.

is er geen mogelijk ook een utp kabel aan te sluiten????

zo nee,

 

dan kun je veel beter een powerline kopen, dit werkt super.

wel de HD versie kopen!!!

heb het zelf jaren gebruikt.

 

wat zeeteefje ook zegt: het is het lastig om de juiste drivers te vinden.

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie Henkie73, Zeeteefje en Tonskidutch.

De situatie is zo dat ik geen kabel kan trekken tussen de Xtrend en mijn PC waarop ik de opnamen van de xtrend wil bekijken.

Ik heb daarom een router gekocht (Netgear Nighthawk ) die snel is en die dus een mobiel netwerk mogelijk maakt. Met deze router lukt het om mijn PC te verbinden met een andere die naast de xtrend staat. Dit werkt goed en HD films komen goed over ondanks de dikke muren.

Ik heb een ethernetverbinding via CPL geprobeerd tussen xtrend en mijn PC. HD streamen kan ik hierbij compleet vergeten. Vandaar dat ik denk dat met mijn nieuwe router en een USB adapter dit wel zou kunnen lukken.

Voor mij is de vraag dus kan ik zo'n USB adapter aansluiten op een USB ingang van de Xtrend ET 9000. Zo ja hoe en hoe krijg ik de driver, die ik op een mini cd heb in de xtrend opgeslagen en hoe maak ik de verbinding. Ma.w. wat moet ik allemaal in de Xtrend veranderen/schrijven om de xtrend een Wifi  decoder te maken.

 

Ben benieuwd naar jullie suggesties. Bedankt alvast daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden zei Bobkat:

Met deze router lukt het om mijn PC te verbinden met een andere die naast de xtrend staat.

En kan je de ontvanger dan ook niet verbinden met een kabel aan die andere PC?

De software van je ontvanger zal de USB WiFi stick moeten ondersteunen, het installeren van de drivers gaat tot zover ik weet niet lukken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor bepaalde USB WIFI stickies kun je een aanvullende driver vinden

PLUSB Prolific USB-Network driver for certain USB to USB type connections. 

maar als de feed van je image geen separate usb kernelmodules aanlevert houdt het op

 

(bij VTI voor VU+ kun je der heel veel vinden en bijladen, van daar mijn opmerking dat het principieel moet lukken bij enigma2 images )

 

De Powerline is een goed alternatief maar een stuk duurder. Voor zo'n 75 euro ben je snel genoeg bezig.

Screenshot_56.jpg

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaals bedankt voor jullie reacties.

Wat de Devolo en powerline oplossingen betreft: mijn ethernet verbindingen gaan met een Devolo 500 Mbps wel maar HD kan dit netwerk niet aan. De elektrische leidingen zijn oud en aan elkaar gekoppeld hetgeen deze oplossing niet mogelijk maakt. Vandaar mijn idee om een sterke wifi netwerk te maken i.p.v. via de elecrtrische leidingen.

De gedachte van Ceesv om de xtrend met snoer te koppelen aan mijn PC ernaast die in het netwerk zit en zo de verbinding te maken met de "hoofd" PC spreekt me wel aan.

Maar de vraag is dan hoe.Ik heb geen idee dus graag jullie reacties.

Bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Excuses voor deze laate reactie:was inhet buitenland.

Bedankt voor de moeite van het testen van de Devolo plus Sjaak(k). Ook voor de tip van het gebruik van Cockpit. Weet nu dat de snelheid van mijn electrische leidingen rond de 80 Mbs liggen bij het gebruik van de Devolo 500. M.i. dus te traag om HD te kunnen streamen. Maar ik hou de tip aan voor het geval het mij niet lukt om de WLAN aan de praat te krijgen. Dat was uiteindelijk mijn vraag omdat het me lijkt dat die een hogere snelheid toestaat.

Ik heb een Wifi/usb adapter gekocht en geinstaleerd op mijn ET 9000. Dat is me gelukt. De ET geeft me de meldingen aangesloten te zijn aan mijn netwerk met een kwaliteit 100/100, signaalstrekte 62/100 en een bitrate van 300 Mbs. Ik heb de boodschap dat de ET is aangesloten op internet. Dit kan alleen via mijn nieuwe Nighthawk router. Deze router geeft ook aan dat de ET draadloos is aangesloten op de router.Deze router staat naast mijn PC! Echter ik krijg de ET niet via de router op de Windows 10 PC in het gemelde netwerk.

Ik moet dus nog iets verkeerds doen. Ik ga eraan werken en houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S de Nighthawk router staat in access point mode. En ziet de andere computer naast de ET 9000 wel. Ik heb even verbinding met de ET gehad maar sinds de installatie van de Devolo cockpit is dit teniet gegaan. Ook het schema van de op het netwerk aangesloten draadloze apparaten is veranderd op de Nighthawk genie app.

De naam van de WLAN op de ET is 8192cu draadloze netwerk interface. Bij de test van het netwerk staatalles op groen behalve Name server die onbevestigd is. Wat dit betekent weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Sjaak(k); Inmiddels komt de ET niet meer voor op het windows 10 netwerk. 

Op de Mac book pro die weer in een andere kamer staat is de ET 9000 wel te zien en heb ik dus de boel kunnen testen. De video op de ET komt door op de Mac Book. Beter dan via de Devolo 500 LAN. Maar de video buffert toch regelmatig. Conclusie de WLAN werkt maar de 300 Mbs van de USB adapter (voor zover die 300 doorkomen) is niet snel genoeg voor HD videos zoals Tonskidutch al schreef.

Verdere conclusie: als ik perse de ET9000 HD files  op mijn PC wil bekijken dan zal ik de Devolo 550 plus moeten uitproberen die zoals blijkt uit de test  die sjaak(k) heeft uitgevoerd. Dan heb ik een betere kans op succes.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie bijdragen en beschouw mijn vraag als voldoende afgehandeld. Ik begrijp alleen nog niet waarom de ET wel te zien is op de router en de Macbook pro en niet (meer) op mijn Windows 10 PC's. Daar ga ik me nog in verdiepen en kom misschien in een ander forum daarop terug.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...