Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Bobkat

ET9000 ET9000 opnemen in mobiel netwerk

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Bobkat:

Ik heb een Wifi/usb adapter gekocht en geinstaleerd op mijn ET 9000. Dat is me gelukt. De ET geeft me de meldingen aangesloten te zijn aan mijn netwerk met een kwaliteit 100/100, signaalstrekte 62/100 en een bitrate van 300 Mbs. Ik heb de boodschap dat de ET is aangesloten op internet. Dit kan alleen via mijn nieuwe Nighthawk router. Deze router geeft ook aan dat de ET draadloos is aangesloten op de router.Deze router staat naast mijn PC! Echter ik krijg de ET niet via de router op de Windows 10 PC in het gemelde netwerk.

Ik moet dus nog iets verkeerds doen. Ik ga eraan werken en houd jullie op de hoogte.

Je moet je ET9000 ook nog wel even in de goede Workgroup zetten, dat kun je met DCC doen in de map etc/samba/smb.cfg, en ziet er bij mij ongeveer zo uit, ik heb een 1Tb hdd in mijn Xtrend ET8000 zitten

[global]
workgroup = THUIS   (vul hier je eigen netwerk naam in, die moet als het goed is ook in je router staan, en moeten in al je apparaten exact dezelfde naam hebben)
deadtime = 15
max smbd processes = 6
max log size = 5
guest account = root
load printers = no
show add printer wizard = no
printcap name = /dev/null
disable spoolss = yes
map to guest = Bad Password
security = user
server role = standalone server
unix password sync = yes

[root]
path = /
read only = no
guest ok = yes
browseable = yes
create mask = 0777
directory mask = 0777

[Media]
path = /media
read only = no
guest ok = yes
browseable = yes
public = yes
writable = yes
available = yes
create mask = 0777
directory mask = 0777

[Harddisk]
path = /media/hdd
read only = no
guest ok = yes
browseable = yes
public = yes
writable = yes
available = yes
create mask = 0777
directory mask = 0777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank Sjaak(k); Inmiddels komt de ET niet meer voor op het windows 10 netwerk. 

Op de Mac book pro die weer in een andere kamer staat is de ET 9000 wel te zien en heb ik dus de boel kunnen testen. De video op de ET komt door op de Mac Book. Beter dan via de Devolo 500 LAN. Maar de video buffert toch regelmatig. Conclusie de WLAN werkt maar de 300 Mbs van de USB adapter (voor zover die 300 doorkomen) is niet snel genoeg voor HD videos zoals Tonskidutch al schreef.

Verdere conclusie: als ik perse de ET9000 HD files  op mijn PC wil bekijken dan zal ik de Devolo 550 plus moeten uitproberen die zoals blijkt uit de test  die sjaak(k) heeft uitgevoerd. Dan heb ik een betere kans op succes.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie bijdragen en beschouw mijn vraag als voldoende afgehandeld. Ik begrijp alleen nog niet waarom de ET wel te zien is op de router en de Macbook pro en niet (meer) op mijn Windows 10 PC's. Daar ga ik me nog in verdiepen en kom misschien in een ander forum daarop terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen