Ga naar inhoud


Strepen in beeld bij Samsung UE55ES8000 55" LED LCD TV


iemand

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

hier deze TV  op de werkbank. Dwz past niet eens, zo groot is het scherm :lol:

 

Het probleem zijn Verticale strepen op het scherm.

Deze vallen pas goed op bij een groene achtergrond.

Tja nu kun je zeggen "kijk dan geen voetbal", maar lijkt me mooier het op te lossen.

 

Strepen zitten in midden van het beeld zowel links als rechts.

 

Kheb de flatcables vanaf het T-con board al schoongemaakt maar helaas dat levert niets op.

 

Graag jullie tips.

Strepen in beeld.jpg

20170927_201117.jpg

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Steve,

wat doet die bekabeling die jij benoemt dan ?

Ik zou met bekabeling "voor" het T-COn verwachten dat het dan overal op het beeld invloed heeft.

Nu zijn het "vaste plekken op het scherm", dus verdenkt ik de bekabeling en/of T-con.

 

Kzal eens op zoek naar een ander T-con en

mogelijk de andere kant van de flat-cables naar scherm. Ik kom er alleen niet mechanische handig/'veilig' bij.

Het scherm moet natuurlijk niet sneuvelen.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

kheb de tv op dit moment niet hier. eigenaar wou toch weer graag tv kjken

vraag me tevens af waar ik die onderdelen kan verkrijgen.

 

Wat veroorzaakt de oververhitting ?

Gaat daar een voeding over die pennen ?

Dan is het evt dmv een bypass op te lossen.

 

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

Hoi Iemand. Heb je dit probleem nog weten op te lossen? Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een Samsung UE55D8000 en heb ook verticale strepen. Zie mijn foto in de bijlage.

 

Op de ene thread op internet lees ik dat je de printplaat een minuutje moet afbakken op 180 graden zodat het soldeer zich herstelt, op een ander youtube thread zie ik dat je de printplaat verbogen moet houden, en hier lees ik nu iets over een contact, een kabel en een T-con... Ik zou echt heel blij zijn als je kon zeggen wat nu de oplossing is.

 

Ik vind het overigens zuur dat Samsung niet thuis geeft op iets wat een ontwerpfout lijkt te zijn. Er zijn veel klachten over hetzelfde probleem namelijk. En Samsung zegt dan makkelijk, gehele scherm vervangen en jammer maar geen garantie meer, want langer dan 2 jaar oud. Zit je mooi met je dik 3000 euro kostende tv. Ik denk dat het ze gewoon niet boeit en ze je maar heel het scherm laten vervangen, terwijl het soms toch een simpele connector is, een los soldeerpuntje of een stom condensatortje dat het heeft begeven.

1CF3234B-2DE6-4941-8A2B-58CDFD39D1A5.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei muppet:

Heb je een externe speler of is dit het menu van de tv

 

Dit is de Playstation, want die heeft een relatief egaal beeld. Je ziet deze strepen het meest op een groen egaal beeld

Maar alle andere zenders (RF-in) alsook de DVD (andere HDMI kabel) alsook ingebouwde digitale ontvanger vertonen hetzelfde gebrek.

aangepast door nl-x
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...