Ga naar inhoud


ontvangst Tp éénHd valt soms weg


dvbs

Aanbevolen berichten


Bedankt voor jouw antwoord. Het klopt idd dat die TP iets lastiger is dan de rest. (in SNR is dit hier 1verschil; in normale omstandigheden: één: SNR 91 en bijv. VTM 92

 

Maar waarom zakt die ene transponder bij mij dan plots zo veel? (onder 60 terwijl VTM het volhoudt rond de 86 à 87)

 

 

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar dat kan ik moeilijk geloven. Die schotel +lnb staat volgens mij wel degelijk afgesteld.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vooral de skew van de LNB speelt hier een grote rol.

Ter controle Sprietjes natte lap op de lnb en kijken of de boel optimaal staat.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

allee, omdat jullie al met z'n tweeên zijn..  :) ... zal nog eens een poging doen.

 

Jullie horen nog hoe het verloopt!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, gebeurd.

 

Dit is wat ik er nu max uithaal:

 

Schermafdruk van 2017-10-01 12-57-29.png

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei dvbs:

Dag A33, hoe moet ik dat zien? Gaat het normaal gezien om een kantel-temperatuur of gebeurt zoiets als de temperatuur te snel verandert?

 

Dat is een langzaam verschuivend iets.

Je hebt niet precies de verschijnselen ervan, maar het komt toch wel regelmatig voor, en vaak (eerst) maar op één of een paar meer transponders.

 

Je kan ook de LOFs (tijdelijk) anders instellen in je ontvanger, op 9746 en 10596 in plaats van 9750/10600,

en op 9754 en 10604, om te kijken of dat helpt.

 

Of, als je meteen wilt weten of de ontvanger wel op het gemiddelde van het frekwentiebereik waarop ontvangst mogelijk is, is afgesteld:

Check of je deze frekwentie ontvangt bijvoorbeeld tussen 12183 en 12191MHz of bijvoorbeeld tussen 12180 en 12188 of zo; binnen welke range.

Een ontvanger ontvangt een programma namelijk niet alleen maar precies op die ene frekwentie, maar op een range rond die frekwentie.

Als je je afstemming doet op het precies het midden daarvan (in lente of herfst), zit je het best.

Ik had ooit een LNB, waarbij ik in de winter andere LOFs moest instellen dan in de zomer; omdat die ERG temperatuurafhankelijk reageerde.

 

groet,

A33

  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel, A33.

 

Dat probeer ik eens uit.

 

(zal niet voor onmiddellijk zijn; tv is in gebruik...)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/1/2017 om 14:25 zei a33:

Of, als je meteen wilt weten of de ontvanger wel op het gemiddelde van het frekwentiebereik waarop ontvangst mogelijk is, is afgesteld:

Check of je deze frekwentie ontvangt bijvoorbeeld tussen 12183 en 12191MHz of bijvoorbeeld tussen 12180 en 12188 of zo; binnen welke range.

Een ontvanger ontvangt een programma namelijk niet alleen maar precies op die ene frekwentie, maar op een range rond die frekwentie.

Als je je afstemming doet op het precies het midden daarvan (in lente of herfst), zit je het best.

Ik had ooit een LNB, waarbij ik in de winter andere LOFs moest instellen dan in de zomer; omdat die ERG temperatuurafhankelijk reageerde.

 

groet,

A33

Gisteren eindelijk tijd gezien om het eens uit te proberen.  Frequentie van bewuste tp zit precies in het midden van het bereik van de ontvanger. Dat lijkt dus niet het probleem te zijn.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei dvbs:

Gisteren eindelijk tijd gezien om het eens uit te proberen.  Frequentie van bewuste tp zit precies in het midden van het bereik van de ontvanger. Dat lijkt dus niet het probleem te zijn.

Is ook volgens mij het probleem niet, zou veel vaker moeten voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...